AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Del Skrevet 20. juli 2024 Noen andre som har erfart det? Anonymkode: d23ed...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noen andre som har erfart det? Anonymkode: d23ed...edf Absolutt. Hadde inntil nylig ei som fikk stor glede av å trykke meg ned. Hun virkelig hatet det hvis jeg hadde det bra, var glad på noen måte, da måtte det ødelegges. Selv om det var små ting jeg var glad for. Jeg har etterhvert sett at hun elsker å tenke på og snakke om folk som ikke har det så bra, enten det er økonomisk eller de sliter med ting. Hun har forkledd det som at hun er en fantastisk og god person, men det viser seg at det får henne til å føle seg bra selv. Hun koser seg, nesten smiler når hun snakker om dem. Og sånn fant jeg ut at hun er, hun elsker når andre har det dårlig, og med meg måtte hun få meg til å ha det dårlig hvis jeg var glad. Anonymkode: f055d...8bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Absolutt. Hadde inntil nylig ei som fikk stor glede av å trykke meg ned. Hun virkelig hatet det hvis jeg hadde det bra, var glad på noen måte, da måtte det ødelegges. Selv om det var små ting jeg var glad for. Jeg har etterhvert sett at hun elsker å tenke på og snakke om folk som ikke har det så bra, enten det er økonomisk eller de sliter med ting. Hun har forkledd det som at hun er en fantastisk og god person, men det viser seg at det får henne til å føle seg bra selv. Hun koser seg, nesten smiler når hun snakker om dem. Og sånn fant jeg ut at hun er, hun elsker når andre har det dårlig, og med meg måtte hun få meg til å ha det dårlig hvis jeg var glad. Anonymkode: f055d...8bc Høres ut som ei som sliter med seg selv, og føler andre har det så mye bedre enn seg selv. Derfor føler hun på lettelse når andre også sliter og ting ikke er perfekt. dårlig egenskap, men en forklaring. Folk som trykker ned andre for selv å føle vekst er bare å styre unna. Før eller senere vil hun oppdage at folk trekker seg bort fra henne Anonymkode: 42395...2da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Del Skrevet 20. juli 2024 Alle på kvinneguiden har sånne venninner virker det som, basert på samtlige tråder om emnet. Anonymkode: 6539f...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Alle på kvinneguiden har sånne venninner virker det som, basert på samtlige tråder om emnet. Anonymkode: 6539f...cf9 Åja har ikke sett de men jeg er ikke så mye på kvinneguiden. Opplevde i dag at en venninne trykket meg ned pga utseende mitt. Tviler ikke på at mange har sånne venninner. Noe jeg har lært av erfaring er at jenter kan være ufattelig stygge mot hverandre. Anonymkode: d23ed...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle på kvinneguiden har sånne venninner virker det som, basert på samtlige tråder om emnet. Anonymkode: 6539f...cf9 Kansje det ikke er så uvanlig å kjenne en person som har litt psycho vibber da. Jeg kjenner en dame som har sånne vibber. Anonymkode: 4d516...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Del Skrevet 21. juli 2024 De som trykker deg ned er ikke venninner… Ekte venner oppfører seg ikke slik. Bare å avskrive hele dama. Anonymkode: 73573...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noe jeg har lært av erfaring er at jenter kan være ufattelig stygge mot hverandre. Mennesker kan være ufattelig stygge mot hverandre. Det er ikke kjønnsbasert. Anonymkode: 0c896...dae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Del Skrevet 21. juli 2024 Jeg har vært sånn. Har vokst fra det, heldigvis. Har ei nabodame som er sånn. Hun omtrent fråder rundt munn når hun snakker om andres misere. Syns synd på henne og holder henne på en armlengdes avstand (minst). Vet hun går til psykolog, healer, massasjeterapeut, guru, sjaman, sjelesørger og klok kone, så jeg føler ikke så veldig ansvar annet enn å være hyggelig og støttende når jeg møter henne i forbifarten. Anonymkode: 8b43f...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #10 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Absolutt. Hadde inntil nylig ei som fikk stor glede av å trykke meg ned. Hun virkelig hatet det hvis jeg hadde det bra, var glad på noen måte, da måtte det ødelegges. Selv om det var små ting jeg var glad for. Jeg har etterhvert sett at hun elsker å tenke på og snakke om folk som ikke har det så bra, enten det er økonomisk eller de sliter med ting. Hun har forkledd det som at hun er en fantastisk og god person, men det viser seg at det får henne til å føle seg bra selv. Hun koser seg, nesten smiler når hun snakker om dem. Og sånn fant jeg ut at hun er, hun elsker når andre har det dårlig, og med meg måtte hun få meg til å ha det dårlig hvis jeg var glad. Anonymkode: f055d...8bc Har du en empat i livet ditt som har forsøkt å korrigere deg når du snakker negativt om mennesker som er mindre priviligerte enn deg? Og så er forsvarsmekanismen din å stemple henne som en sadist? Skulle gjerne ha hørt hennes versjon av dette. Anonymkode: d6840...ed9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #11 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du en empat i livet ditt som har forsøkt å korrigere deg når du snakker negativt om mennesker som er mindre priviligerte enn deg? Og så er forsvarsmekanismen din å stemple henne som en sadist? Skulle gjerne ha hørt hennes versjon av dette. Anonymkode: d6840...ed9 Hvorfor tenkte du at jeg snakket ned noen? Har ikke snakket negativt om noen og så blitt korrigert. Det har ikke vært slike situasjoner. Det er mer sånn at hun tar opp disse temaene og snakker og snakker om dem, og så går det over i litt sånn spekulasjoner i hvem som er fattige på grunn av at de lukter eller hvem som kanskje er alkoholikere fordi barna gikk i arveklær og sånn «tror dere ikke hun egentlig har masse gjeld siden hun er for syk til å jobbe? Har hørt at sønnen hadde astma men at hun ikke kjøpte medisin til sønnen» osv. Liksom som om hun går fra «stakkars dem» til å kose seg litt. Vi er flere som merker det. Anonymkode: f055d...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen andre som har erfart det? Anonymkode: d23ed...edf Ja,kuttet de ut på flekken. Anonymkode: 6ea1e...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #13 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Absolutt. Hadde inntil nylig ei som fikk stor glede av å trykke meg ned. Hun virkelig hatet det hvis jeg hadde det bra, var glad på noen måte, da måtte det ødelegges. Selv om det var små ting jeg var glad for. Jeg har etterhvert sett at hun elsker å tenke på og snakke om folk som ikke har det så bra, enten det er økonomisk eller de sliter med ting. Hun har forkledd det som at hun er en fantastisk og god person, men det viser seg at det får henne til å føle seg bra selv. Hun koser seg, nesten smiler når hun snakker om dem. Og sånn fant jeg ut at hun er, hun elsker når andre har det dårlig, og med meg måtte hun få meg til å ha det dårlig hvis jeg var glad. Anonymkode: f055d...8bc Kjenner meg igjen i dette. Mange slike folk der ute. Dette er begrunnet i sjalusi Anonymkode: 0c4bc...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #14 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen andre som har erfart det? Anonymkode: d23ed...edf Venner som trykker deg ned er en fiksjon. Enten har du venner. Venner er mennesker som vil deg godt, som liker deg og ønsker å tilbringe tid med deg fordi du er den du er. Og som ønsker å løfte deg opp til å bli en bedre versjon av den du er. Et minimumskrav for å være noens venn er nemlig at er - vennlig. Eller så har du folk rundt deg som ikke liker deg som du er. Som ikke bryr seg om deg. De kan ha sine egne, vektige, grunner til å velge å omgåes deg (som at de trives med å ha folk de kan bølle med nær seg, at de ser deg som et prosjekt de kan holde på med, de kan h behov for din bistand til praktiske ting, etc). Men de er ikke dine venner. De er bare folk som velger å omgåes deg. Så, nei, absolutt ingen har hatt venner som trykker dem ned. Folk kan ha trodd at mennesker var venner med dem uten at de var ekte venner. Det er mer enn noe annet et tegn på dysfunksjon i barndommen (for vi skal kunne identifisere vennlighet!). Folk kan ha sagt til deg at «jeg er din venn» og du kan ha valgt å tro dem. Men, igjen, voksne skal vite at folk evner lyve og ikke tro rene ord ukritisk. Anonymkode: 8c7c0...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #15 Del Skrevet 21. juli 2024 Jeg har hatt såkalte “venner” som har trykt meg ned bevisst, på en ganske stygg måte. Slik at jeg til slutt skygget banen. Og så har jeg en god veninne som egentlig shamer meg litt med kommentarer, men hun gjør det ikke bevisst. Dermed klarer jeg å overse det😅 Anonymkode: 4dd1a...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #16 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mennesker kan være ufattelig stygge mot hverandre. Det er ikke kjønnsbasert. Anonymkode: 0c896...dae Nå var det jo snakk om venninner (jenter) vet jo det. Anonymkode: d23ed...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #17 Del Skrevet 21. juli 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Kansje det ikke er så uvanlig å kjenne en person som har litt psycho vibber da. Jeg kjenner en dame som har sånne vibber. Anonymkode: 4d516...d87 Det jeg synes blir rart er å kalle sånne for venninner, og å beholde kontakten. En del av eksemplene som oppgis her på kg er ganske grove. Google venninne+kvinneguiden, så ser du at nesten ingen handler om ordentlige venninner. Anonymkode: 6539f...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #18 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alle på kvinneguiden har sånne venninner virker det som, basert på samtlige tråder om emnet. Anonymkode: 6539f...cf9 Typisk kvinnfolk med andre ord. Anonymkode: a28dc...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #19 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Typisk kvinnfolk med andre ord. Anonymkode: a28dc...7e1 Vel jeg har kjent flere mannfolk med behov for å jekke meg ned. Menn som kritiserer meg for at jeg ikke har egenskaper som kvinner de har blitt avvist av, har. Menn som sier min økonomi er dårlig fordi de er stressa over at deres egen er rævkjørt. Men som sier de kjenner me gog at jeg ikke kan y x og å. Men kan også være psycho. Anonymkode: 4d516...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå