AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 Alle guttene i familien min driver med en utendørs aktivitet på ukentlig basis. Min ex var den som startet denne aktiviteten, og han har fortsatt god kontakt med familien min, så det har fortsatt etter at vi gikk fra hverandre. I mellomtiden har jeg fått ny kjæreste som har flyttet langveis fra for å bo med meg. Han er fortsatt litt avhengig av min omgangskrets og familie for å ha et sosialt nettverk. Han liker også denne aktiviteten, men fordi exen min er med på dette, passer det ikke så bra at de begge omgås hverandre der. Exen min ønsker ikke noe med den nye kjæresten min å gjøre, da dette fortsatt er sårt for ham. Jeg forstår at vi ikke kan "hive" exen ut av sin egen aktivitet. Dette er veldig sårt for min nye kjæreste. Den ene søsteren min har fått ny kjæreste som også har begynt å være med på denne aktiviteten. Hver gang vi møtes med familien, snakker guttene om denne aktiviteten som kjæresten min er ekskludert fra. Denne "gjengen" har også gjort andre aktiviteter sammen, og min kjæreste føler derfor at han er den eneste som ikke får være en del av "gutta". Dette gjør det også vanskeligere for ham å bli kjent med flere av mine familiemedlemmer. Alle ønsker å inkludere kjæresten min, men på grunn av exen min går ikke dette. Vi klarer ikke å finne noen god løsning på dette. Er det noen som har vært i en lignende situasjon og har noen forslag? Anonymkode: 17e5a...264
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 Jeg tenker at eksen din ikke lenger er en del av din familie, og at det derfor ikke lenger er naturlig at han gjør aktiviteter med din familie Anonymkode: 42336...cc1 17 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Eksen får finne noen andre å gjøre denne aktiviteten med! Anonymkode: 47f5e...2d7 10 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 Takk for svar! Selv om det er det som virker mest riktig rent teoretisk, så er ikke noe vi kan bestemme eller kreve. De har fått en god relasjon da jeg var sammen med exen lenge og han startet som sagt denne aktiviteten. Det blir dumt om han skal hives ut av sitt eget initiativ. Han har heller ingen andre å gjøre dette med og er en veldig hyggelig person. Anonymkode: 17e5a...264
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar! Selv om det er det som virker mest riktig rent teoretisk, så er ikke noe vi kan bestemme eller kreve. De har fått en god relasjon da jeg var sammen med exen lenge og han startet som sagt denne aktiviteten. Det blir dumt om han skal hives ut av sitt eget initiativ. Han har heller ingen andre å gjøre dette med og er en veldig hyggelig person. Anonymkode: 17e5a...264 Jeg tenker at her burde kjæresten din fått lov å bli med til tross for eksens såre følelser. Anonymkode: 2ea7f...0fe 22 1 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 Jeg tenker at din nye kjæreste bør basere sin omgangskrets utenfor din familie. Som du sier, det er ikke naturlig at din ex og din nye omgås. Din eks er fremdeles venn med familien din og ikke noe du kan eller bør styre over. Anonymkode: 36e2a...11a 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg tenker at eksen din ikke lenger er en del av din familie, og at det derfor ikke lenger er naturlig at han gjør aktiviteter med din familie Anonymkode: 42336...cc1 Helt uenig. Høres ut som eksen er kompis med gutta i familien og vennskap tar ikke alltid slutt selv om et parforhold gjør det. Jeg er fortsatt god venninne med eksen til bror min og hun er ofte med på familiegreier. Vennskapet er vårt, selv om hun og bror min ikke lengre er ett par Anonymkode: d9a1a...96f 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk for svar! Selv om det er det som virker mest riktig rent teoretisk, så er ikke noe vi kan bestemme eller kreve. De har fått en god relasjon da jeg var sammen med exen lenge og han startet som sagt denne aktiviteten. Det blir dumt om han skal hives ut av sitt eget initiativ. Han har heller ingen andre å gjøre dette med og er en veldig hyggelig person. Anonymkode: 17e5a...264 Men da får han bli voksen og godta at din nye kjæreste blir med på denne aktiviteten! Anonymkode: 47f5e...2d7 11 6
Fireflies Skrevet 20. juli 2024 #9 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Exen min ønsker ikke noe med den nye kjæresten min å gjøre, da dette fortsatt er sårt for ham. Jeg forstår at vi ikke kan "hive" exen ut av sin egen aktivitet. Enten får du roe ned tiden med din familie eller så får du ta med kjæresten på aktiviterer. Exen din kan ikke diktere hvorvidt din kjæreste henger med din familie. 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #10 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at eksen din ikke lenger er en del av din familie, og at det derfor ikke lenger er naturlig at han gjør aktiviteter med din familie Anonymkode: 42336...cc1 Eksen er en del av barnas aller næreste familie, så hvorfor ødelegge denne gleden for dem at alle samles rundt denne aktiviteten, bare for å please voksne mennesker sine følelser? Anonymkode: 9f115...0f4 1
powerpuffen Skrevet 20. juli 2024 #11 Skrevet 20. juli 2024 Helt greit at din eks er kompis med guttene i familien din, og at du ikke kan styre dette. Men din eks kan ikke bestemme at din nye kjæreste ikke skal få bli kjent med familien din, fordi HAN synes det er sårt? Her må han ta seg sammen, synes jeg. 9 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #12 Skrevet 20. juli 2024 Hvis bruddet var ferskt. Så kunne jeg ha strukket meg til å ikke bli med første året. Men hvis kjæresten ikke kunne komme, så hadde ikke jeg dratt heller. Derimot er bruddet for en stund siden. Så hadde jeg definitivt tatt han med. Snakket med ex om det at slik blir det siden dette er med din famile, så må han finne seg i det og at du forventer at han oppfører seg iht han. Men jeg hadde ikke akseptert at min nye flamme skulle holdes unnq en familie aktivitet og dratt selv. Det syntes jeg er veldig respektløst ovenfor han nye. Det er dårlig dynamikk iht at han også skal bli endel av familien. Det finnes grenser for hvilke hensyn man skal ta for en ex. Blur jo et problem for ex å gå videre også. Så tenker at på sikt er det naturlig at han må ut tilslutt. Fordi jeg tror ikke en evnt ny partner hos han vil akseptere dette heller. Finn heller på noe hyggelig/romantisk med din nye partner. Anonymkode: 79a55...675 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #13 Skrevet 20. juli 2024 Eksen din får ta seg sammen og inkludere alle her. Han må uansett venne seg til at du har gått videre, og voksne må faktisk deale med ting istedenfor å unngå. Da kommer han nok lettere over ting også. Anonymkode: 332be...ab5 1 1
Mannen 40 Skrevet 20. juli 2024 #14 Skrevet 20. juli 2024 Dette er bare tull og tøys. ex kan fint klare å finne andre til å ha med seg på denne «aktiviteten» når din familie tydeligvis velger «aktiviteten» fremfor deg og ditt ve og vel så er jo dette en så gøyal «aktivitet» at andre utenom familien også vil finne «aktiviteten spennende.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #15 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eksen er en del av barnas aller næreste familie, så hvorfor ødelegge denne gleden for dem at alle samles rundt denne aktiviteten, bare for å please voksne mennesker sine følelser? Anonymkode: 9f115...0f4 Hvorfor snakker du om barn? Ts har ikke nevnt at hun og eksen har barn sammen... Anonymkode: 47f5e...2d7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #16 Skrevet 21. juli 2024 Din tidligere kjæreste bruker din familie som sine nærmeste kompiser. Og nå ønsker du at ny kjæreste skal etablere nytt nettverk på samme måte. Dette blir bare veldig rotete etterhvert. Det må da finnes andre miljøer enn din familie han kan oppsøke for å få et nettverk knyttet til denne aktiviteten? Anonymkode: 6fa7d...e37
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #17 Skrevet 21. juli 2024 Exen din får ta seg sammen og godta at du har ny kjæreste som naturlig nok har en rett til å omgås din familie . Du får ta en prat med han og gi han beskjed om enten så aksepterer han betingelsene eller så får han trekke seg unna. Den samme beskjeden bør din familie også få. De må få opp øya og gi mannen din en sjanse til å sosialisere seg og trives Anonymkode: 6e11d...e12 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #18 Skrevet 21. juli 2024 Hvor lenge siden bruddet mellom deg og din ex? Tenker det er vesentlig. Noen få mnd bare, så kan kjæresten din vente litt. Over ett pr siden, så synes jeg kjæresten din skal få bli med. Eksen din må venne seg til at du hat hatt videre og fått ny kjæreste...takler han ikke det, kan han ikke delta Anonymkode: eec6f...b6d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #19 Skrevet 21. juli 2024 Så exen din og nye kjæresten din har begge så dårlig nettverk at de trenger din familie å gjøre aktiviteten med, og de kan ikke gjøre det sammen. Det høres ut som litt tafatte typer. Men i bunn og grunn så er det eksen som er en eks, og må bite i seg at din nye kjæreste er med. Anonymkode: cc790...718 1
Daria Skrevet 21. juli 2024 #20 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Alle ønsker å inkludere kjæresten min, men på grunn av exen min går ikke dette. Vi klarer ikke å finne noen god løsning på dette. Hvorfor har eksen vetorett her, hvis de andre - som alle er din familie - vil at den nye kjæresten skal inkluderes? Samtidig tenker jeg at det ikke er så mye du kan gjøre her - du kan ikke overstyre hvem andres velger å være sosial med - men disse familiemedlemmene burde jo tenke litt på hvorfor de lar eksen din styre dette. 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå