AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Del Skrevet 20. juli 2024 Min gutt på 5 mnd er en så kaldt «high need baby» han hater vogn, bæresele, vippestol og å ligge på gulvet. Han skal bæres bysses og underholdes konstant. Fra han var 2,5 mnd har han hoppet i fanget, virker som det er eneste aktivitet han liker til tider. Han har vært motorisk sterk siden fødsel og har holdt oppe nakken selv så og si siden fødsel. Han sover også alle hvilene oppå meg. Fra klokken 16 på dagtid klager han KONSTANT med samme klagelyd/dur NON STOP im han ikke blir underholdt. Om han får oppmerksomhet og hoppe i fanger lyser han opp som en sol. Kan ikke ha en samtale med noen. Det er til å bli gal av! Jeg kan ikke ha besøk eller dra på besøk etter klokken 15. Når jeg sier det til folk tror de meg ikke. Typisk kommentar er «du må vell bare stå i litt klaging på babygymmen så gir det vell seg?» Men med en gang de ser det selv så er alltid kommentaren «forstår at dette er veldig vanskelig» å de skjønner plutselig hvorfor jeg ikke klarer å ha besøk/dra på besøk. Har til og med hatt besøk som har foreslått ADHD. De fleste bare kler på seg å takker for seg på et tidspunkt. Å nå er dette med ADHD en bekymring jeg har fått. Kan man se tegn på det så tidlig?? Blir også bekymret for at han har vondt, at det er noe med magen evt reflux osv. Kan legge til at han har mpa å har holdt meg unna melk, soya, kokos og egg siden han var 3 uker. Er det noen andre som har lignende erfaringer og fant du ut hva grunnen var? Gikk det over av selg selv? Anonymkode: 7a456...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Del Skrevet 20. juli 2024 Har en sønn som var slik, men da fra morgen til kveld. Tidlig ute med alt motorisk. 11 år nå, og har alltid vært veldig aktiv, veldig sterk og stødig i kroppen også, men det er ingenting i veien med "topplokket"! Han er helt normal, med andre ord, men veldig aktiv. Vi har fokusert på å få energien hans inn i noe positiv, og begynte med sport så tidlig som vi fant noe opplegg. Nåja, babysvømming starta vi på da han var baby. Tror han var 3 år da vi fant annen aktivitet, og det var en "dansegruppe", hvor barna egentlig bare herja rundt. Da han var 4, kom han inn i en turngruppe, hvor de egentlig også bare herja rundt (men mer på hodet). Det handler også om å finne en middelvei. Nok aktivitet, ikke for mye aktivitet. Da ble han overstimulert, og det funker dårlig. Nå har han fritidsaktiviteter totalt fire dager i uka. Turn, svømming og kampsport. Til gjengjeld for alt "hverdagsstresset" har vi et avbalansert barn som klarer i høy grad å regulere eget energinivå. Mitt andre barn var ganske lik som baby, men roet seg veldig da han var halvannet og språket fikk fullt firsprang. Han har også fire dager med trening (dans og svømming), selv om han er roligere av seg. Anonymkode: 2f84f...02c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå