Gå til innhold

Kroppskontakt på første date. Hva synes dere er ok?

Ladekabel

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere er ok med tanke på kroppskontakt på første date? Kjemi har vel mye å si, men hvor går deres grense på hva dere er komfortable med på første date? 

Var på date i dag med ei dame som egentlig er for attraktiv for meg. Vi var å spiste og gikk en liten tur. Følte det gikk bra. Jeg kjørte henne hjem etter daten, men på bilturen til hennes leilighet så klarte jeg ikke å dy meg og inviterte til å holde hender i bilen like før vi var fremme hos hun… I det jeg la til hånden å inviterte, så spurte jeg om det var greit og hun sa ja og la hånden sin oppi min. Men det jeg tenker nå er jo at man er i en ganske låst situasjon når man sitter i en bil, og at det kanskje ikke er helt greit å gjøre på en første date, og at hun gjorde det for å ikke skape dårlig/klein stemning. Til tross så sa hun allikevel at hun ville finne på noe senere rett før vi var hos hun. Men det kan også være noe hun sa for å ikke skape dårlig/klein stemning. #overtenking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En noe klein tilnærmelse til kroppskontakt fra din side. 

Anonymkode: 6b856...487

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du overtenker ikke, det er kleint.

Anonymkode: 87d5b...88d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes sånt er litt kleint. Alt som skjer i en bil er litt kleint 😄

Type kroppskontakt jeg kan like er en god klem der det er naturlig, ta forsiktig på låret mitt eller legge en arm rundt meg.

Anonymkode: 80270...950

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Passende på første date er et håndtrykk og evt en klem mot slutten. 
Du er for pågående!

Anonymkode: d78aa...d65

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes egentlig det holder med klem på første date. Rask og enkel klem når vi først møtes, og om jeg liker han godt og vi har god kjemi, en god klem når vi avslutter. 

På andre date, er det greit med litt mer. Sitte i till hverandre, han kan godt ta armen over skuldra mi, prøve å holde hender osv. Går daten bra, det fortsatt er god kjemi og attraksjon, så er et kyss veldig greit. 

Anonymkode: ddb2d...489

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Noen er det greit for, noen ikke. Kan jo godt være hun syntes det var ok 😊 men det ser du om hun fortsatt møter deg:) er veldig fint du reflekterer det nå så tidlig,  så kan dere ta en prat om det om/når dere møtes igjen

Anonymkode: 490a6...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes ingen fasit dessverre. 

Jeg mener man tar utgangspunktet i at det ikke er forventet noe kroppskontakt på en første date. En klem er ofte greit, men jeg ville ikke gått inn for noe mer dersom ikke kjemien var helt elektrisk. 

Noen ganger sier det jo bare pang og da er det jo greit. Man er sjeldent i tvil om det for å si det sånn! 

Anonymkode: e377f...6af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett hilset på en date med en klem når jeg har møtt de, men er jeg som kvinne som ofte har tatt initiativ til det. 

Ellers har det variert mellom kun den ene klemmen eller sex på første date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ladekabel skrev (36 minutter siden):

Hva tenker dere er ok med tanke på kroppskontakt på første date? Kjemi har vel mye å si, men hvor går deres grense på hva dere er komfortable med på første date? 

Var på date i dag med ei dame som egentlig er for attraktiv for meg. Vi var å spiste og gikk en liten tur. Følte det gikk bra. Jeg kjørte henne hjem etter daten, men på bilturen til hennes leilighet så klarte jeg ikke å dy meg og inviterte til å holde hender i bilen like før vi var fremme hos hun… I det jeg la til hånden å inviterte, så spurte jeg om det var greit og hun sa ja og la hånden sin oppi min. Men det jeg tenker nå er jo at man er i en ganske låst situasjon når man sitter i en bil, og at det kanskje ikke er helt greit å gjøre på en første date, og at hun gjorde det for å ikke skape dårlig/klein stemning. Til tross så sa hun allikevel at hun ville finne på noe senere rett før vi var hos hun. Men det kan også være noe hun sa for å ikke skape dårlig/klein stemning. #overtenking?

Det kan selvsagt hende. Men du får ikke ta sorgene på forskudd.  Hun sa hun ville møte deg igjen , pg hun ville jo møte deg igjen. Og da er sjansen størst for at det blir noe av enn at det ikke blir det.

Ikke alle er som meg. Men jeg hadde ikke gjort dette om det ikke var noe der. Og hadde definitivt sagt nei eller trukket meg vekk

Anonymkode: eb403...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjemi har alt å si. Jeg har valgt å ha null kroppskontakt på første date, men jeg har også valgt å ha sex på første date. Jeg presiserer at det da er sex for sexens skyld, ren kåthet, og ikke fordi jeg har følt et dypere bånd med noen. 

å holde hender i en bil blir likevel for intimt for meg, det er noe koselig man gjør når man har en kjemi, har vært sammen lenge og kanskje elsker den andre. Jeg ville følt det kleint å holde hender i en bil på første date, men det betyr ikke at hun gjorde det. Jeg synes det er fint at du spurte, og jeg ville antagelig sagt ja selv. Kanskje det hadde gjort at jeg fikk følelser.

Anonymkode: 817b6...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs jo på kjemien da, jeg har hatt sex på første date. 

Du må føle på hvordan kjemien er og ikke tenke så mye over regler.

Og du overtenker ja. 

Anonymkode: 243d2...4f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å pule på første date. Har funket med alle så langt.

Anonymkode: fa0fc...ceb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde synest det va ukomfortabel ja, selv om jeg likte mannen.

Anonymkode: 4b93b...bd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dette merker du jo på dama? Du merker jo om hun er tiltrukket av deg og har lyst til å kose? 

Anonymkode: 0cf88...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt fra å hilse med å ta i handa når vi møtes, og ikke noe mer, til å pule, på første date.

Anonymkode: 682d4...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Umulig å svare på. Kommer helt an på hva jeg føler. Gir maksimalt en klem til de aller fleste jeg møter, enten det er date eller i andre sammenhenger. Jeg er glad i kroppskontakt når jeg er tiltrukket og hater all kroppskontakt når jeg ikke er interessert. Tror man skal være varsom og lese andres signaler, eller spørre dem om signalene er uklar.

Anonymkode: b0cba...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Noen menn mangler disse antennene..

Anonymkode: 7f0bf...14a

Evt så er signalene som sendes ut til mannen tvetydige. Blir feil, og for enkelt  å si at det et mannen som mangler antenner, når kvinner ikke er flink til å sende ut de riktige signalene.
Det er kommentarer som dette som gjør at mer og mer ansvar legges på kvinnen når det kommer til dating.

Anonymkode: 90483...f64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Passende på første date er et håndtrykk og evt en klem mot slutten. 
Du er for pågående!

Anonymkode: d78aa...d65

Jammen var det ikke bare et håndtrykk, eller det å holde hånden?

Jeg synes det var sjarmerende, romantisk og veldig passende på en første date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes sånt er litt kleint. Alt som skjer i en bil er litt kleint 😄

Type kroppskontakt jeg kan like er en god klem der det er naturlig, ta forsiktig på låret mitt eller legge en arm rundt meg.

Anonymkode: 80270...950

Hvis første kroppskontakt og tilnærming hadde vært en hånd på låret ut av det blå hadde jeg hoppet himmelhøyt og tenkt at daten kanskje egentlig bare var ute etter sex. 

En klem er et fint startsted! 

Og liker man personen går det helt fint med noen kleine opplevelser innimellom 😊

Anonymkode: ab270...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...