Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på å kjøpe meg ny bil, men er redd om jeg skulle få avslag på lånet pga lav inntekt. Vet selv at jeg klarer å betjene lånet, men det vet jo ikke banken. Tenker å kjøpe en bil med kampanjerente, så må da ha lånet hos denne banken og ikke min vanlige bank. Ser ingenting annet enn et telefonnummer dit...Er det mulig å ringe denne banken (Toyota finans) å be de vurdere om jeg får ønsket lån? Vil jo unngå å bestille og avtale henting av en bil jeg ikke får lån til 🙈

Anonymkode: 85532...d0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg tenker på å kjøpe meg ny bil, men er redd om jeg skulle få avslag på lånet pga lav inntekt. Vet selv at jeg klarer å betjene lånet, men det vet jo ikke banken. Tenker å kjøpe en bil med kampanjerente, så må da ha lånet hos denne banken og ikke min vanlige bank. Ser ingenting annet enn et telefonnummer dit...Er det mulig å ringe denne banken (Toyota finans) å be de vurdere om jeg får ønsket lån? Vil jo unngå å bestille og avtale henting av en bil jeg ikke får lån til 🙈

Selger sjekker om du får lån før du får skrive kontrakt på bil, når du ikke har finansiering i orden. 

Gjeldsregisteret er opprette for en grunn, der blant annet blir du sjekket og du blir kredittsjekken før du får lån. Du kan jo prøve deg med om du får kredittkort hos en bank eller to,for å teste. Og deretter slette om du får innvilger kredittkort. Det er gjort på noen minutter på nette. 

Ellers er det enkleste å ha pengene oppspart når du skal kjøpe bil. 

Anonymkode: a8ed4...b86

• Liker 1
Skrevet

Husk at kampanjerente ofte bare gjelder i 2år eller 3år. Deretter får du ordinær om ikke for dyr rente.

Min anbefaling er ...

1) å skaffe et lån en annen plass
2) å betale ned bilen i kanpenjetidsrom
3) å være sikker på at en får refinansiert etter endt kampanje
4) å vente med kjøpet for å ha mer EK

Lykke til!

Schmuhu

AnonymBruker
Skrevet

Toyota sjekker for deg. Vi betalte ned lånet det første halvåret, så for oss fungerte det fint. 

Anonymkode: 10a84...df2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Toyota sjekker for deg. Vi betalte ned lånet det første halvåret, så for oss fungerte det fint. 

Anonymkode: 10a84...df2

Takk for svar. Sjekker de det automatisk når de legger inn bestilling (dette er snakk om nybil med levering i fra november) eller må du be de om å sjekke det?

Skrevet (endret)

Selger spør deg om du trenger finansiering, for de får bonus når de "selger" finansiering. 

Endret av C-girl
AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig dumt å kjøpe en helt ny bil da. Verditapet på ny bil er. enormt de første par årene.

Anonymkode: d58a8...a9b

• Liker 2
Skrevet

selger sjekker finansiering før dere skriver kontrakt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for svar. Sjekker de det automatisk når de legger inn bestilling (dette er snakk om nybil med levering i fra november) eller må du be de om å sjekke det?

du må jo si at du trenger lån der (han spør sikkert om dette). Selger vet ikke om du skal betale av egne midler eller skal ha lån via dem uten å spørre

Anonymkode: f75bd...b49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

du må jo si at du trenger lån der (han spør sikkert om dette). Selger vet ikke om du skal betale av egne midler eller skal ha lån via dem uten å spørre

Anonymkode: f75bd...b49

Ja, skjønner det. Jeg var innom og kikket på bil og fikk et tilbud på type bil med ønsket utstyr, med pris på månedlig kostnad for det antall år og hvilken egenkapital jeg legger inn. Jeg har brukt noen uker på å bestemme meg og har lyst å få han til å legge inn bestilling på denne. Det var nå tanken på hvor pinlig det blir dersom jeg ikke får lånet kom 🙈

De har nok ikke kredittvurdert meg fra forhandler ennå, siden jeg ikke har fått noen melding om dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...