AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 For kanskje 3-4 uker siden kjøpte jeg bacon fra datovarehyllen, og jeg la den rett i frysen. Jeg tok den ut fredag ettermiddag med planer om å spise den lørdag, i dag. Det ble endring i planene og jeg får eventuelt ikke spist den før i morgen tidlig. Er det sannsynlig at den vil holde til da eller burde jeg steke det opp nå for å være sikker? (Skal selvsagt lukte på den når den åpnes, men vil ikke åpne vacuumpakken nå hvis den kan overleve til i morgen) Anonymkode: aaef2...325
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 Frøys du den ned én dag før siste forbruksdag? Da ville jeg isåfall ikke spist den etter to dager i kjøleskap, uavhengig av om du skulle stekt den i dag eller ikke. Anonymkode: 30baa...2df 1
Rotemor Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Jeg vil tro at den er fin i morgen også. La pakken lufte seg før du lukter på Kjøttet, så merker du det.
Rotemor Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Frøys du den ned én dag før siste forbruksdag? Da ville jeg isåfall ikke spist den etter to dager i kjøleskap, uavhengig av om du skulle stekt den i dag eller ikke. Anonymkode: 30baa...2df Kjøtt i vacuumpakke holder seg lenger enn dato tilsier. Det er en grunn til at det står «best før». Det der er unødvendig redsel. Det er bare å lukte. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 Du bør lukte og steke den nå. Varme opp igjen i morgen, over 70 grader. Pleier ofte å steke opp datovarer, da kjøper man seg litt ekstra tid. Anonymkode: c98e1...eeb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 Det skal mye til at den blir dårlig over natten. Dersom du kjøpte pakken med flere dager til best før og la den i frysen med engang er du nok trygg. Når du åpner den i morgen, bruk luktesansene. Det visuelle kan lyve litt. Anonymkode: 15dac...b4d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Frøys du den ned én dag før siste forbruksdag? Da ville jeg isåfall ikke spist den etter to dager i kjøleskap, uavhengig av om du skulle stekt den i dag eller ikke. Anonymkode: 30baa...2df Det baconet hadde jeg spist sikkert 4-5 dager over dato, null stress ts! Ta det ut lukt på og se. Anonymkode: 8506b...06a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 20.31): Det baconet hadde jeg spist sikkert 4-5 dager over dato, null stress ts! Ta det ut lukt på og se. Anonymkode: 8506b...06a Jeg og😊 Har spist bacon mange dager over best før dato og. Røkt og vakumpakket, holder lenge. Lukter det greit, og smaker det greit er det vanligvis greit. Selv lager jeg bacon, pølser, spekeskinke osv selv, det har ikke best før dato, med andre ord, smaker og lukter det greit blir det spist😅 Anonymkode: be4cc...f2e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå