AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 Jeg har så sterk angst og er stresset. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gå gjennom en litt spesiell medisinsk undersøkelse som er litt smertefull pga angsten og stress. Er det mulig å få sykemelding I slike situasjoner for å klare å mestre det bedre? Anonymkode: 222d7...d13
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har så sterk angst og er stresset. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gå gjennom en litt spesiell medisinsk undersøkelse som er litt smertefull pga angsten og stress. Er det mulig å få sykemelding I slike situasjoner for å klare å mestre det bedre? Anonymkode: 222d7...d13 Kan du få beroligende av legen? Anonymkode: e73c9...14f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Kan du få beroligende av legen? Anonymkode: e73c9...14f Jeg vet ikke. Det er kanskje også en mulighet. Jeg er veldig engstelig. Prøver å takle det, men kjenner på angst for denne undersøkelsen konstant. Anonymkode: 222d7...d13
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 Forstår deg godt, jeg har måttet ta biopsi av livmorhalsen og da har jeg fått bedøvelse med adrenalin i. Så har måttet både ligge i en ekstremt sårbar posisjon med høy puls, og oppå der fått mer adrenalin inn i systemet. Vet ikke hva slags undersøkelse du skal gjøre, men for meg har det hjulpet å prate med helsepersonellet som er tilstede mens de holder på. Og jobbe mye med å puste, dype og gode pust. Jeg har også sett på detaljer i taket og fokusert på dem. Og prøvd å tenke på hvor utrolig deilig det er når undersøkelsen er over. Anonymkode: 4cd75...ef3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vet ikke. Det er kanskje også en mulighet. Jeg er veldig engstelig. Prøver å takle det, men kjenner på angst for denne undersøkelsen konstant. Anonymkode: 222d7...d13 Det er sikkert mange her som har vært gjennom det samme, om du søker eller spør om erfaringer så du kanskje kan bli litt beroliget? Anonymkode: e73c9...14f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har så sterk angst og er stresset. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gå gjennom en litt spesiell medisinsk undersøkelse som er litt smertefull pga angsten og stress. Er det mulig å få sykemelding I slike situasjoner for å klare å mestre det bedre? Anonymkode: 222d7...d13 Kan du fremskynde den ved å gå Privat feks? Vet ikke om dette er sykemeldingsgrunn, du vil vel ikke angste mindre hjemme eller? Anonymkode: 4ab2e...d81
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har så sterk angst og er stresset. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gå gjennom en litt spesiell medisinsk undersøkelse som er litt smertefull pga angsten og stress. Er det mulig å få sykemelding I slike situasjoner for å klare å mestre det bedre? Anonymkode: 222d7...d13 Hvis du deler med forumets brukere hvilken undersøkelse det er snakk om så får du mye bedre svar. Er det gastroskopi, endoskopi eller andre ting? Anonymkode: c58ac...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #9 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har så sterk angst og er stresset. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gå gjennom en litt spesiell medisinsk undersøkelse som er litt smertefull pga angsten og stress. Er det mulig å få sykemelding I slike situasjoner for å klare å mestre det bedre? Anonymkode: 222d7...d13 Har du snakket med legen om angsten for undersøkelsen? Det er sikkert mye forståelse om du er åpen om det. Hilsen en som også har angst. Anonymkode: 19ff3...bd8
mommyaka Skrevet 20. juli 2024 #10 Skrevet 20. juli 2024 Jeg har skikkelig angst og skal snart ta gastroskopi. Jeg må ha noe som gjør meg så borte som mulig. Om du har angst for en ting så kan du spørre om beroligende..men sykemelding tror jeg ikke hjelper deg når tingen skal gjøres 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Skrevet 20. juli 2024 Det går an å få lett narkose til undersøkelser som gjør at angsten tar helt overhånd. min venninne får narkose ved tannlege, underlivsundersøkelser, gastro og det meste. Hun sliter med ptsd og for henne er dette et krav, og det får hun. Hvis du er så bekymret og redd i forkant at du ikke klarer å konsentrere deg på jobb så får du sykmelding. Sykmelding gis grunnet din helse her og nå, ikke basert på hvorfor Anonymkode: 85c88...229
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #12 Skrevet 20. juli 2024 Har tatt alt fra gastroskopi til cerebralangiografi og beroligende kan du få, som regel spør de om du vil ha noe eller hva du tenker og føler om situasjonen.. Si du stresser med tanke på undersøkelsen, eventuelt prosedyren og så får du noe som kan hjelpe deg litt. Det er jo en grunn for at du skal ta denne prosedyren og det viktigste her blir vel å få den gjennomført, om du må ta en pille eller to for at det skal gå så er det sånn det må være. Anonymkode: 5e2e9...d84 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #13 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har tatt alt fra gastroskopi til cerebralangiografi og beroligende kan du få, som regel spør de om du vil ha noe eller hva du tenker og føler om situasjonen.. Si du stresser med tanke på undersøkelsen, eventuelt prosedyren og så får du noe som kan hjelpe deg litt. Det er jo en grunn for at du skal ta denne prosedyren og det viktigste her blir vel å få den gjennomført, om du må ta en pille eller to for at det skal gå så er det sånn det må være. Anonymkode: 5e2e9...d84 Når man sliter med angst, er tanken om hva som skal skje og frykten for å få angst så stor at det utløser mer angst. veldig god informasjon før prosedyren i god tid bør gjøres. Anonymkode: 85c88...229
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #14 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forstår deg godt, jeg har måttet ta biopsi av livmorhalsen og da har jeg fått bedøvelse med adrenalin i. Så har måttet både ligge i en ekstremt sårbar posisjon med høy puls, og oppå der fått mer adrenalin inn i systemet. Anonymkode: 4cd75...ef3 Kunne du ikke få uten adrenalin? Jeg fikk lidokain uten adrenalin da jeg tok biopsi av livmorslimhinnen. Anonymkode: 214a2...f64
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #15 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kunne du ikke få uten adrenalin? Jeg fikk lidokain uten adrenalin da jeg tok biopsi av livmorslimhinnen. Anonymkode: 214a2...f64 Min kollega tok biopsi av livmorslimhinnen, hun fikk ingenting da legen sa at hun virker så rolig og avslappet. Det var den største smerten hun hadde kjent, tok lang tid etterpå før hun «landet» bør absolutt smertelindrende slike ting, uansett om det tar 2 min. 2 min med intens smerte er for lenge. Jeg tåler ikke 2 sek borring på nerven engang. Anonymkode: 85c88...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå