Gå til innhold

Kjæreste bestilte ferietur til seg selv og barna sine, uten å informere/si ifra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie forsøkt gjort kort: jeg og kjæresten er særboere har "mine og dine" barn. Vi skulle ha ferie uke 31-33 sammen, noe som var avtalt i vår. Plutselig såg jeg på en felles familiegruppe av "hans folk" på snapchat at han har flyttet på ferien sin til å gjelde fra uke 30, altså fra nå i helga, og skal være med dem på fellestur. Uten å fortelle meg at det var en tanke/et ønske. Og uten at vi får blitt med pga min jobb. Jeg synes bare det er hyggelig at de vil på felles tur, men var det ikke rart å ikke fortelle oss noe om det? Vi har alltid reist på felles sommerferie før, da vi ikke sees hver helg. (Vært sammen i 7 år).

Jeg har såklart snakket med han om det jeg oppdaget, men han skjønner ikke "problemet". "Vi kan jo bare være med", sier han. Men vi kan jo ikke det, fordi verken jeg eller barna får byttet ferieuker (de har sommerjobb). Hadde vi visst det tidligere så. Vi har et godt forhold til familien forøvrig, så dette var bare hans tankesløshet i farta. Jeg unner dem alle en felles tur, men føler meg så rar som ikke fikk vite noe om det. Noen tanker?

Anonymkode: 8a807...d6e

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lang historie forsøkt gjort kort: jeg og kjæresten er særboere har "mine og dine" barn. Vi skulle ha ferie uke 31-33 sammen, noe som var avtalt i vår. Plutselig såg jeg på en felles familiegruppe av "hans folk" på snapchat at han har flyttet på ferien sin til å gjelde fra uke 30, altså fra nå i helga, og skal være med dem på fellestur. Uten å fortelle meg at det var en tanke/et ønske. Og uten at vi får blitt med pga min jobb. Jeg synes bare det er hyggelig at de vil på felles tur, men var det ikke rart å ikke fortelle oss noe om det? Vi har alltid reist på felles sommerferie før, da vi ikke sees hver helg. (Vært sammen i 7 år).

Jeg har såklart snakket med han om det jeg oppdaget, men han skjønner ikke "problemet". "Vi kan jo bare være med", sier han. Men vi kan jo ikke det, fordi verken jeg eller barna får byttet ferieuker (de har sommerjobb). Hadde vi visst det tidligere så. Vi har et godt forhold til familien forøvrig, så dette var bare hans tankesløshet i farta. Jeg unner dem alle en felles tur, men føler meg så rar som ikke fikk vite noe om det. Noen tanker?

Hadde tenkt at jo mindre han informerer om jo mer vil han ut av dette forholdet? 

Ville sett an tiden videre med hva som er naturlig for han å informere om. Blir det mindre så ønsker han vel mindre kontakt. Og ingen ønsker å dra på tur med en kjæreste som sier på etterskudd at det bare er å bli med. 

Anonymkode: 6271a...a16

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde synes dette var veldig spesiell oppførsel. Jeg tenker det er helt normalt å sjekke inn med partneren sin før man tar større avgjørelser (egentlig ifbm det aller meste i livet). Å bytte på ferie slik, eller å avtale noen ferie i det hele tatt uten å nevne det for partner synes jeg er direkte ufint. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Om han byttet så dere får en mindre uke sammen er ikke ok og lite gjennomtenkt.

Anonymkode: c99e6...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men føler meg så rar som ikke fikk vite noe om det. Noen tanker?

Du har jo fått vite det da? Så hva holder du på med å overanalysere dette?

Skjerp deg, slutt å lag greier ut av ting. Ja, du er jo rar...så naturlig at du føler deg rar.

Anonymkode: c4e90...c58

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjerp deg, slutt å lag greier ut av ting. Ja, du er jo rar...så naturlig at du føler deg rar.

Hun fant ut av det selv.. 

Og alle vet vel at ferier ikke kan flyttes på noen dagers varsel. 

Skulle jo tro han ønsket å ha med TS, og derfor hadde undersøkt med henne før feriedagene ble flyttet 

Anonymkode: dbd2a...fb2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun fant ut av det selv.. 

Og alle vet vel at ferier ikke kan flyttes på noen dagers varsel. 

Skulle jo tro han ønsket å ha med TS, og derfor hadde undersøkt med henne før feriedagene ble flyttet 

Anonymkode: dbd2a...fb2

"Skulle tro", hvorfor det? Er jo ikke noe automatikk at man må ha med sin kjæreste på tur, er jo andre folk i verden også :) Bare sunt å ha et liv utenfor sitt kjæresteforhold.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så dere hadde andre planer den uka han flyttet på uten å diskutere det med deg?

AnonymBruker
Skrevet

Han visste jo at hun ikke hadde fri...så naturlig å ikke spørre da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men veldig naturlig å si ifra.

Han virker ikke veldig investert nei.

Anonymkode: 4b89d...a29

• Liker 9
Skrevet

Har han byttet slik at dere nå ikke får reist sammen? Jeg ville stusset VELDIG. Og jeg hadde ikke syntes det var greit. En ting er at man ikke bor sammen, men man må da snakke sammen!

• Liker 4
Skrevet

Han er mann. 

Min mann husker ikke hva vi snakket om i går, langt mindre hva vi snakket om for måneder siden. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

"Skulle tro", hvorfor det? Er jo ikke noe automatikk at man må ha med sin kjæreste på tur, er jo andre folk i verden også :) Bare sunt å ha et liv utenfor sitt kjæresteforhold.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du går veldig inn for å trykke ned TS. Jeg er forøvrig helt uenig med deg. Det er ikke normalt å ikke informere, eller helst diskutere ferien med kjæresten. Her hadde de til og med en avtale som han valgte å bryte uten å si i fra.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Etter 7 år sammen og fast avtale om å feriere sammen, så synes jeg dette er veldig rar oppførsel! For meg virker det som hverken han eller hans familie regner deg og dine barn som en del av familien. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt dette som et tegn på at han egentlig ønsker seg ut av forholdet.

Det gjelder både det at han endrer en avtale dere har i ferien, og at han ikke forteller deg at han gjør det.

Det gjelder like mye hans reaksjon etter at du fant ut av deg selv at han hadde endret planene. Hans "dere kan jo bare være med" er en form for hersketeknikk, siden han selv vet at du ikke har ferie denne uken.

Siden han oppfører seg som om han ikke er i et forhold hadde jeg valgt å forholde meg til akkurat det, og lagt egne planer for ferien.

Hadde ikke tatt et oppgjør med ham mens han er sammen med familien, men tatt det når han kom hjem derfra.

Ts, du fortjener bedre enn en mann som virker å være på full fart ut av forholdet. Om han ikke mener det slik så viser han uansett at han har så lite respekt for deg og de avtalene han gjør med deg, at dette forholdet ikke er levelig om det er slik han er.

Anonymkode: 6d6b8...716

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til flere tankeløse menn som kunne gjort dette uten å forstå problemet og uten å ønske seg ut av forholdet.

Ikke ta det for gitt at han ikke bryr seg eller at han ønsker seg ut av forholdet. Ta heller en ordentlig prat med han hvor du spør om hans vinkling og forklarer din side og hvorfor kommentarer som «Det er jo bare å bli med.» er urealistiske og gjør at det føles som dere ikke egentlig er ønsket.

Anonymkode: 225d8...518

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min booket familieferien for 3 mnd siden nettopp fordi han visste når jeg hadde mulighet å dra. I tillegg har han hele veien kommunisert for at vi skal få mest mulig tid sammen hele ferien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ok og dårlig gjort. Jeg hadde fått tvil om dette forholdet 

Anonymkode: 2fb36...590

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min booket familieferien for 3 mnd siden nettopp fordi han visste når jeg hadde mulighet å dra. I tillegg har han hele veien kommunisert for at vi skal få mest mulig tid sammen hele ferien.

Så fint for deg. Tror ikke dette verken sier noen om evnene til mesteparten av den mannlige befolkningen eller hjelper TS.

Kjenner en fyr som glemte å gi beskjed til kjæresten (over flere år) at også kjæresten var invitert med på ferie for storfamilien. Dette ble oppdaget av et annet familiemedlem på familiemiddag et halvt år etter start av planlegging og lenge før reisen. Beskjed ble gitt da av et annet familiemedlem… Han som ikke ga beskjed er ellers både intelligent og oppegående. De er fremdeles sammen i dag mange år senere.

Anonymkode: 225d8...518

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så fint, tenker jeg, at han hiver seg på felles familietur med barna sine. 
At de får være med utvidet familie på pappaferien. 
En god pappa. 

Anonymkode: 0e225...13e

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...