got2go Skrevet 24. juli 2024 #41 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går det bra med deg? Godt å trykke andre ned? Bryr meg ikke. Er du en av de som ble støtt av innholdet og må ødelegge tråden? #Over og ut# !!! Anonymkode: 775e5...bfe Går helt fint med meg 😊 Ville bare gi deg et tips da dårlig grammatikk gir hint om at forfatter er litt lavere utdannet og gjerne litt enkel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #42 Del Skrevet 24. juli 2024 got2go skrev (1 minutt siden): Går helt fint med meg 😊 Ville bare gi deg et tips da dårlig grammatikk gir hint om at forfatter er litt lavere utdannet og gjerne litt enkel. For en råtten person du er! En oppegående person skriver ikke slikt som du til andre. Har god utdannelse skal jeg si deg! Anonymkode: 775e5...bfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #43 Del Skrevet 24. juli 2024 Aldri hverken sett eller hørt om. at par reiser bort ei helg uten barn er vel ikke noe galt i, så lenge barna koser seg med besteforeldrene. Foreldre trenger også tid til å pleie forholdet og hverandre. Anonymkode: 61ce1...c3c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #44 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aldri hverken sett eller hørt om. at par reiser bort ei helg uten barn er vel ikke noe galt i, så lenge barna koser seg med besteforeldrene. Foreldre trenger også tid til å pleie forholdet og hverandre. Anonymkode: 61ce1...c3c Leste du hele innlegget? Det er helt ok at foreldre pleier forholdet og reiser vekk. Men at det alltid skal være uten barna, hver eneste gang, hvert eneste år, er det greit? Nei! Får du barn, sitter du de først. Ikke deg selv. Det er egoister som ikke skulle hatt barn. Anonymkode: 775e5...bfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #45 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 20.18): Hvem er det du "ser" som gjør dette? Bor du i blokk, og følger med på når naboer kommer og drar, og hvem som er med i bilen? Anonymkode: d3bce...f17 Mange som skryter i SoMe. Jeg kommenterte en gang til en bekjent med ny partner at han hadde jammen meg heldige barn som fikk være med på så flotte turer. Men nei da, barna var ikke med, kun han og kjæresten 🙃 Han valgte også å flytte langt vekk fra barnas skolekrets til et mye dyrere område, så skjønner godt hvorfor han ble skilt. Null behov for å være sammen med barna sine, eller å gi dem minneverdige opplevelser. Anonymkode: 398d2...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #46 Del Skrevet 24. juli 2024 got2go skrev (30 minutter siden): Går helt fint med meg 😊 Ville bare gi deg et tips da dårlig grammatikk gir hint om at forfatter er litt lavere utdannet og gjerne litt enkel. Så utrolig nedlatende du er, noen glemte å oppdra deg. Anonymkode: 6f694...87c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #47 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet det pga bildersom sendes til meg og andre og legges ut på sosiale medier, jeg vet at barna/ungdommer er igjen hjemme alene, eller passes av besteforeldre(igjen) eller av den andre forelderen! Noen sier det selv at det er så deilig uten barna på tur, og samtidig uken før eller etter spør de om å låne penger. Det er lett å se om det kjøpes klær eller ikke.. (noen bor kanskje i samme klærene). Sender bilder av at de spiser ute men ikke med barna for det blir for dyrt, så pølser til middag eller frossen pizza! Jeg kjenner folka og vet at dette skjer. De bruker penger på seg selv og ikke på barna! Du har ett ansvar for barna du velger å få, passe på at de har alt de trenger og kanskje skape gode minner i ferien sammen , ikke la de sitte alene hjemme eller være hos en venn/familie osv mens du reiser igjen og igjen... Barna selv sier ting og det er ikke bare jeg som reagerer! Dette er ikke noe barna tror at de ikke får vært med på noe ferie, de får IKKE vært på ferie noensinne... Anonymkode: 775e5...bfe Ok, så både barna og foreldrene i flere ulike familier holder deg oppdatert på feriene og økonomien deres hele året i flere år 😅 Er dette samme familier som bruker penger på bryllup i stede for å dekke barnas basale behov? Jeg ville nok heller skiftet omgangskrets enn å henge meg oppi dette. Er det omsorgssvikt melder man det til bv. Anonymkode: 84f70...889 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:23 #48 Del Skrevet fredag kl 18:23 AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 8.45): Hei. jeg har fire barn totalt. Da sistemann ble født for to år siden, var mannen min utro tre uker etter etter fødsel. Han utviklet et forhold til en kollega. I år er jeg nødt til å ta meg en uke for meg selv når han har barna. Rett og slett for å prøve å hente meg inn. Det handler overhodet ikke om hva jeg ønsker, men alt om hva jeg trenger for å kunne være en god mamma ellers. Det skal sies at jeg har hatt tre uker med barna, ferie. Vi har hatt det masse fint sammen. Funnet på ting, opplevd nye ting og så videre. Så da er jeg en sånn mamma da, som tar meg en uke ferie for meg selv. Med tungt hjerte, men allikevel. Anonymkode: 3a59c...38e Øh? Ble det ikke presisert at tråden ikke handler om sånne som deg? Til ts: Jeg er så enig! Min søster er som du beskriver. Jobber som bare heia når selv når faren som jobber på plattform er avsted. Hun jobber 125 % fast, og tar ofte på seg nattevakter i tillegg. Studerer deltid gjør hun også. Hun har 3 barn mellom 11 og 17, som utrolig ofte er alene hjemme og eldstemann passer den yngste, passer på at de kommer seg avsted til skolen. Det hender hun tar med deg ungene på ferie, men det er ikke for å være sammen med barna sine, mer for å gi dem et skifte i miljø sånn at de skal gå og utforske (og dermed la henne være i fred). Det er fint å gi barna sine frihet, men å gi dem følelsen av at hun ikke ønsker å tilbringe tid med dem blir helt feil. Anonymkode: 774d6...ec4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:44 #49 Del Skrevet fredag kl 18:44 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Øh? Ble det ikke presisert at tråden ikke handler om sånne som deg? Til ts: Jeg er så enig! Min søster er som du beskriver. Jobber som bare heia når selv når faren som jobber på plattform er avsted. Hun jobber 125 % fast, og tar ofte på seg nattevakter i tillegg. Studerer deltid gjør hun også. Hun har 3 barn mellom 11 og 17, som utrolig ofte er alene hjemme og eldstemann passer den yngste, passer på at de kommer seg avsted til skolen. Det hender hun tar med deg ungene på ferie, men det er ikke for å være sammen med barna sine, mer for å gi dem et skifte i miljø sånn at de skal gå og utforske (og dermed la henne være i fred). Det er fint å gi barna sine frihet, men å gi dem følelsen av at hun ikke ønsker å tilbringe tid med dem blir helt feil. Anonymkode: 774d6...ec4 «Hun har 3 barn mellom 11 og 17, som utrolig ofte er alene hjemme og eldstemann passer den yngste, passer på at de kommer seg avsted til skolen.» Dette var helt vanlig på 90-tallet. Ser ingen problemer med det så lenge den eldste syns det er greit. Det var også helt vanlig at barn på barneskolen sto opp på egen hånd og kom seg på skolen selv. Det var også helt normalt å reise til besteforeldre alene i ukesvis i skoleferiene. Hva foreldrene gjorde i den tiden vet jeg ikke. Anonymkode: bcd75...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:57 #50 Del Skrevet fredag kl 18:57 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 7.03): Jeg er også vokst opp sånn. Mamma gjør ingenting, sitter bare på verandaen og drikker og røyker. Pappa forlot henne da jeg var 10, og etter det forsvant all lek og moro fra livet mitt. Nå som voksen sliter jeg fremdeles med initiativtaking og føler meg ekstremt "låst", for mamma har brukt hele mitt liv på å få meg til å ikke forstyrre henne. Selv nå, som jeg er 32, sliter jeg med å eksistere rundt henne. Jeg utsletter meg selv for å tekkes henne regler (som forandrer seg fra dag til dag…). Jeg prøver virkelig å bryte ut av dette mønsteret, og spesielt med sønnen min. Det fungererer bedre jo lenger unna mamma jeg er. Mine somre var også lange, men heldigvis hadde jeg flust av venner i gangavstand på hytta, så klarte meg alene… fikk litt hjelp av mormor og, så jeg fikk i meg mat og noen som stod opp med meg på morgenen. min sønn får ikke samme oppvekst som meg. Anonymkode: 7f188...1a5 Men du var på hytta - det er jo ferie det? Anonymkode: d8fe4...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:00 #51 Del Skrevet fredag kl 19:00 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Øh? Ble det ikke presisert at tråden ikke handler om sånne som deg? Til ts: Jeg er så enig! Min søster er som du beskriver. Jobber som bare heia når selv når faren som jobber på plattform er avsted. Hun jobber 125 % fast, og tar ofte på seg nattevakter i tillegg. Studerer deltid gjør hun også. Hun har 3 barn mellom 11 og 17, som utrolig ofte er alene hjemme og eldstemann passer den yngste, passer på at de kommer seg avsted til skolen. Det hender hun tar med deg ungene på ferie, men det er ikke for å være sammen med barna sine, mer for å gi dem et skifte i miljø sånn at de skal gå og utforske (og dermed la henne være i fred). Det er fint å gi barna sine frihet, men å gi dem følelsen av at hun ikke ønsker å tilbringe tid med dem blir helt feil. Anonymkode: 774d6...ec4 Unger 11-17 skal vel ikke henge på mor hele ferien. Hun tar dem jo med på ferie. Det er stor forskjell på omsorgssvikt som noen i tråden beskriver og det at du ikke synes søsteren din er nok «på» når de er på ferie. Anonymkode: d8fe4...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:02 #52 Del Skrevet fredag kl 19:02 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 3.08): Jeg kjenner dessverre noen som er slik TS skriver. Jeg har en kollega som er skilt og har to barn som hun har 50% av tiden. Barna er 10-14 og er ALDRI med på ferier. Hun reiser mye, både på storbyferier og utenlandsturer. Alle feriene hennes er bevist lagt til ukene barna er hos sin far, hun reiser alltid med venner og kjærester. Hun er veldig aktiv på sosiale medier og legger stadig ut bilder av seg selv på ferier, resturantbesøk og andre ting. Barna er aldri å se. Synes det er trist rett og slett. Men hun er nok unntaket, de aller fleste jeg vet om prioriterer ungene sine såpass at de tar dem med på både ferier og andre fornøyelser. Anonymkode: 980c1...8d2 Akkurat slik er eksen min også. Reiser mye og ofte, uten barna våre. Anonymkode: 5f8df...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:05 #53 Del Skrevet fredag kl 19:05 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 20.18): Hvem er det du "ser" som gjør dette? Bor du i blokk, og følger med på når naboer kommer og drar, og hvem som er med i bilen? Anonymkode: d3bce...f17 Gi deg! Mange har folk i omgangskretsen som gjør slik, og mange viser det på sosiale medier…. Er du en av de, siden du begynner sånn??? Anonymkode: 7ec50...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:06 #54 Del Skrevet fredag kl 19:06 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 20.04): Akkurat når det gjelder ferier så er jeg sikker på at barna ikke får være med. Hun er ganske åpen om at hun reiser på kjærestetur/ venninnetur osv. Dette snakker hun gjerne om i lunsjen på jobben. Da jeg spurte henne om hvordan hun får til så mye voksentid når hun har unger, forteller hun at hun reiser alltid når barna er hos far. Når unga er hos henne er de på hytta til foreldrene hennes. Hun poster dessuten ofte bilder av barna når de har bursdag. Anonymkode: 980c1...8d2 Men hallo, er de på hytta så får jo ungene ferie. Kanskje ikke den utenlandsferien du åpenbart mener de burde ha, men det får være grenser for hvor mye man blander seg inn i andres liv. Anonymkode: d8fe4...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:08 #55 Del Skrevet fredag kl 19:08 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 6.56): De har sikkert fått barn uten å egentlig ha et indre ønske om det, men for å tekkes "du angrer aldri på barna du får <3" og "tenk på gamlehjemmet!" - holdninger. Der for det er så viktig å gå i mot sånne utsagn! Eller enda bedre, så har de blitt fortalt livsløgnen "barn er ingen hindring, du kan gjøre hva du vil med barn!"...og når de faktisk gjør det blir det feil det og. Så kanskje det er det som får dem til å gjøre sånt? Anonymkode: fe8f3...0bb Jeg kjenner folk som har ønsket seg barn, men rett og slett ikke taklet ansvaret. De skilte seg og lever nå 50/50-livet mens de skryter av hvor fornøyd barna er….. Vel, den ene jeg kjenner er eksen til mannen. Barna takler det ikke så bra som hun innbiller seg 😕 Anonymkode: 7ec50...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:10 #56 Del Skrevet fredag kl 19:10 AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 8.41): Du er en av de, ja... Sladrekjerring som trur hun har hele sannheten, etter å ha tatt sladrerunden i omgangskretsen. Slutt å prate om andre på den måten, det er veldig lavt av deg. Anonymkode: d3bce...f17 Idiot! Mange lever gjennomsiktig, uten at en trenger å følge med….. Forstår ikke du det??? Anonymkode: 7ec50...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:15 #57 Del Skrevet fredag kl 19:15 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 19.31): Tenker når det kommer til innlegget ditt ts så henger det ikke helt på grep. Kjenner ikke en eneste en og aldri hørt om, mens du kjenner flere som et sånn? Sier ikke at det ikke skjer, men flere? Sier de det til deg? At de kun er på ferie når barna ikke er der? Og jobber når de er der? Hva slags mennesker omgås du med? Hvor gjør de av barna når både bhg og Sfo er stengt? I barnehagen må man ha noe rundt 4 uker fri. Usikker på Sfo. Hva har reiser med bryllup å gjøre? Bryllup er som regel noe man sparer til over lengre tid. Barn må ha mat, klær, nødvendig utstyr, et sted å bo osv. Mener du at de bruker pengene på bryllup og ikke mat, klær etc på barna? Høres ut som en jeg kjenner som kritiserte faren sin for å bruke penger på bryllup. Hun var over 20 år, bodde alene, jobbet ikke eller studerte og mente at foreldrene hennes var ansvarlig for å forsørge henne og faren måtte betale alle kostnadene hun og kjæresten hadde ihht bryllupet samt noen krav til hun hadde. Faren satte ned foten for noe av det, og da skjønte hun ikke hvorfor de giftet seg når de ikke hadde penger til det og mente da at de var fattige. Hun hadde også en mor som reiste mye uten henne. Men glemte nok alle turene hun faktisk fikk være med på. 🤔 Fikk bare litt deja vu! Anonymkode: 84f70...889 Det var ett eksempel. Jeg har hørt slike historier også, men det som TS skriver skjer mer enn du tror. Vi bor på bygda, og da blir ting gjennomsiktig. Jobber et sted med mange folk i begynnelsen av 30-årene som er skilte. De lever et sånt liv. Klart de er med barna i feriene, men mange av disse barna får ikke oppleve noe, for mor lever og ånder for friuken med kjæreste eller venninner…. Anonymkode: 7ec50...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:23 #58 Del Skrevet fredag kl 19:23 Har en venninne som aldri ferierer med sønnen, og det fordi hun er skilt og sønnen er hos faren i alle ferier og kun da, men de drar sjelden noe steder. Så ja hun reiser uten barna, men hun har barna i all hverdag Anonymkode: 21627...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:25 #59 Del Skrevet fredag kl 19:25 Utrolig spesielt. Av og til en kjæresteferie - ja. Men barna er jo første pri. Jeg har hatt dårlig råd i lengre tid nå og har måttet kjøpe brukt tøy til barna og ikke mye av det heller. Første jeg gjorde da jeg fikk penger på konto var å kjøpe noe skikkelig tøy til dem. Har virkelig hatt dårlig samvittighet for det og er så glad at jeg er i stand til å rette på det nå. Anonymkode: 957a3...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet fredag kl 20:12 #60 Del Skrevet fredag kl 20:12 (endret) Jeg er alenemor, og har vært det siden barnet var 2 år. I alle ferier har hen vært sammen med meg, siden det er kjedelig å dra på ferie alene. Vi har dratt til syden eller Danmark annethvert år, og feriert annet hvert år hjemme. Jeg har alltid satt til side penger for å ha råd til å skape gode sommerminner for meg og barnet mitt. Når barnet har vært hos sin far i noen av ferieukene, har jeg slappet av og kanskje dratt for å besøke venner. Jeg har hatt en kjæreste og en samboer som jeg har dratt på tur med i løpet av alle disse årene, men alltid når barnet har vært hos sin far. Hadde far og jeg vært sammen, så hadde det vært uaktuelt å dra på tur med bare far og ikke tatt barnet med. Det er viktig å finne tid til gode opplevelser sammen med barna. Drar man på egotur med mannen, så må man også ha med barna på noe som gir de en god opplevelse. Det kan ikke være sånn at man setter barn til verden og så lar man dem bestandig være hjemme mens man reiser bort? De som driver på sånn greier ikke å bygge gode relasjoner med barna sine, og det vil de angre på senere. Endret fredag kl 20:13 av Gaia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå