Gå til innhold

Dere som jobber mye og er lite til stede i barnas liv i tilegg reiser på ferie alene eller med ny kjæreste, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Absolutt ingen sladrekjerring, men ett hjerte for barn som aldri får oppleve noe pga egoistiske foreldre,som du sikkert siden du føler deg truffet?

Bruke alle pengene på deg selv, reise og kose deg. Mens barna sitter igjen alene, uten noen gode minner eller ferie med foreldrene.. Men du har fått ferie med kjæresten din og kost deg, igjen!

Trenger absolutt ikke være sladrekjerring for å vitne noe sånt hos andre!

Og når barna selv er triste og leie(og noen av de er alene hjemme når mor/far og kjæresten er på ferie alene, under 18år....)

Anonymkode: 775e5...bfe

Jeg vokste opp i et alkoholisert hjem, og satte pris på de gangene noen fra utsiden faktisk brydde seg og ga beskjed. Jeg opplever det heller som en typisk forsvarsmekanisme blant dysfunksjonelle mennesker å anklage kritikk og observasjoner fra utsiden som bryderi, sladring og "kjerringsnakk". Til og med "misunnelse". 

Så jeg sier takk for at du bryr deg. Skulle ønske at flere turte å gjøre det.

Anonymkode: 1fc09...cba

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vokste opp i et alkoholisert hjem, og satte pris på de gangene noen fra utsiden faktisk brydde seg og ga beskjed. Jeg opplever det heller som en typisk forsvarsmekanisme blant dysfunksjonelle mennesker å anklage kritikk og observasjoner fra utsiden som bryderi, sladring og "kjerringsnakk". Til og med "misunnelse". 

Så jeg sier takk for at du bryr deg. Skulle ønske at flere turte å gjøre det.

Anonymkode: 1fc09...cba

Jeg er nabokjerring. Med stolthet! 

Jeg får med meg mye i gata, og er ikke redd for å verken gå i mellom eller varsle instanser. Hvert fall ikke der barn er involvert. 

Anonymkode: 7f188...1a5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minner meg om en nabo jeg har. Han jobber  aldri mindre enn 60 timer i uka og jobber i et internasjonalt firma som gjør at han hele tiden reiser rundt i samtlige verdensdeler.  Det han vil si er at man kan jobbe mye og få til kona og bana om man ikke kaster bort tid på andre ting. Det er muligens sant. Men naboen min har i tillegg en tidkrevende hobby ved siden av jobben sin. 

Dette med å få flere barn når man både har en tidkrevende jobb og hobby som man nekter å kutte ned på er noe jeg har stusset over. Lurer også på hva  kona og barna at tenker når han endelig har en  fridag så bruker han store deler av dagen på hobbyen fremfor å være med dem. 

Kan selvsagt være at både kona og barna synes dette er greit. Jeg skal ikke late som jeg vet hva de tenker. 

Anonymkode: 2fd9e...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Minner meg om en nabo jeg har. Han jobber  aldri mindre enn 60 timer i uka og jobber i et internasjonalt firma som gjør at han hele tiden reiser rundt i samtlige verdensdeler.  Det han vil si er at man kan jobbe mye og få til kona og bana om man ikke kaster bort tid på andre ting. Det er muligens sant. Men naboen min har i tillegg en tidkrevende hobby ved siden av jobben sin. 

Dette med å få flere barn når man både har en tidkrevende jobb og hobby som man nekter å kutte ned på er noe jeg har stusset over. Lurer også på hva  kona og barna at tenker når han endelig har en  fridag så bruker han store deler av dagen på hobbyen fremfor å være med dem. 

Kan selvsagt være at både kona og barna synes dette er greit. Jeg skal ikke late som jeg vet hva de tenker. 

Edit: Denne hobbyen innebærer også mye reising. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott at dette fenomenet tas opp, og så fint å høre fra dere som har opplevd dette.

Jeg har hatt flere rundt meg som har holdt på slik. Jeg har også sagt i fra til en person.

Håper det heves fram og får fokus av f.eks barneombud, familiepsykologer. 

Og oss rundt-tør vi si i fra…?

Anonymkode: 15418...210

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 17.35):

Flott at dette fenomenet tas opp, og så fint å høre fra dere som har opplevd dette.

Jeg har hatt flere rundt meg som har holdt på slik. Jeg har også sagt i fra til en person.

Håper det heves fram og får fokus av f.eks barneombud, familiepsykologer. 

Og oss rundt-tør vi si i fra…?

Anonymkode: 15418...210

Flere bør være flinkere til å si fra. 

Trist at det skal være sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker når det kommer til innlegget ditt ts så henger det ikke helt på grep. 

Kjenner ikke en eneste en og aldri hørt om, mens du kjenner flere som et sånn? Sier ikke at det ikke skjer, men flere? Sier de det til deg? At de kun er på ferie når barna ikke er der? Og jobber når de er der? Hva slags mennesker omgås du med? 

Hvor gjør de av barna når både bhg og Sfo er stengt? I barnehagen må man ha noe rundt 4 uker fri. Usikker på Sfo. 

Hva har reiser med bryllup å gjøre? Bryllup er som regel noe man sparer til over lengre tid. Barn må ha mat, klær, nødvendig utstyr, et sted å bo osv. Mener du at de bruker pengene på bryllup og ikke mat, klær etc på barna? 

Høres ut som en jeg kjenner som kritiserte faren sin for å bruke penger på bryllup. Hun var over 20 år, bodde alene, jobbet ikke eller studerte og mente at foreldrene hennes var ansvarlig for å forsørge henne og faren måtte betale alle kostnadene hun og kjæresten hadde ihht bryllupet samt noen krav til hun hadde. Faren satte ned foten for noe av det, og da skjønte hun ikke hvorfor de giftet seg når de ikke hadde penger til det og mente da at de var fattige. 

Hun hadde også en mor som reiste mye uten henne. Men glemte nok alle turene hun faktisk fikk være med på. 🤔 Fikk bare litt deja vu! 

Anonymkode: 84f70...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 3.08):

Jeg kjenner dessverre noen som er slik TS skriver. Jeg har en kollega som er skilt og har to barn som hun har 50% av tiden. Barna er 10-14 og er ALDRI med på ferier. Hun reiser mye, både på storbyferier og utenlandsturer. Alle feriene hennes er bevist lagt til ukene barna er hos sin far, hun reiser alltid med venner og kjærester. Hun er veldig aktiv på sosiale medier og legger stadig ut bilder av seg selv på ferier, resturantbesøk og andre ting. Barna er aldri å se. Synes det er trist rett og slett. Men hun er nok unntaket, de aller fleste jeg vet om prioriterer ungene sine såpass at de tar dem med på både ferier og andre fornøyelser.

Anonymkode: 980c1...8d2

Er du 100 % sikker på at hun ikke bare er forsiktig med å poste bilder av barna på sosiale medier?

Anonymkode: ae177...52d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du 100 % sikker på at hun ikke bare er forsiktig med å poste bilder av barna på sosiale medier?

Anonymkode: ae177...52d

Akkurat når det gjelder ferier så er jeg sikker på at barna ikke får være med. Hun er ganske åpen om at hun reiser på kjærestetur/ venninnetur osv. Dette snakker hun gjerne om i lunsjen på jobben. Da jeg spurte henne om hvordan hun får til så mye voksentid når hun har unger, forteller hun at hun reiser alltid når barna er hos far. Når unga er hos henne er de på hytta til foreldrene hennes. Hun poster dessuten ofte bilder av barna når de har bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenker når det kommer til innlegget ditt ts så henger det ikke helt på grep. 

Kjenner ikke en eneste en og aldri hørt om, mens du kjenner flere som et sånn? Sier ikke at det ikke skjer, men flere? Sier de det til deg? At de kun er på ferie når barna ikke er der? Og jobber når de er der? Hva slags mennesker omgås du med? 

Hvor gjør de av barna når både bhg og Sfo er stengt? I barnehagen må man ha noe rundt 4 uker fri. Usikker på Sfo. 

Hva har reiser med bryllup å gjøre? Bryllup er som regel noe man sparer til over lengre tid. Barn må ha mat, klær, nødvendig utstyr, et sted å bo osv. Mener du at de bruker pengene på bryllup og ikke mat, klær etc på barna? 

Høres ut som en jeg kjenner som kritiserte faren sin for å bruke penger på bryllup. Hun var over 20 år, bodde alene, jobbet ikke eller studerte og mente at foreldrene hennes var ansvarlig for å forsørge henne og faren måtte betale alle kostnadene hun og kjæresten hadde ihht bryllupet samt noen krav til hun hadde. Faren satte ned foten for noe av det, og da skjønte hun ikke hvorfor de giftet seg når de ikke hadde penger til det og mente da at de var fattige. 

Hun hadde også en mor som reiste mye uten henne. Men glemte nok alle turene hun faktisk fikk være med på. 🤔 Fikk bare litt deja vu! 

Anonymkode: 84f70...889

Jeg vet det pga bildersom sendes til meg og andre og legges ut på sosiale medier, jeg vet at barna/ungdommer er igjen hjemme alene, eller passes av besteforeldre(igjen) eller av den andre forelderen! 

Noen sier det selv at det er så deilig uten barna på tur, og samtidig uken før eller etter spør de om å låne penger. Det er lett å se om det kjøpes klær eller ikke.. (noen bor kanskje i samme klærene).

Sender bilder av at de spiser ute men ikke med barna for det blir for dyrt, så pølser til middag eller frossen pizza!

Jeg kjenner folka og vet at dette skjer. 

De bruker penger på seg selv og ikke på barna!

Du har ett ansvar for barna du velger å få, passe på at de har alt de trenger og kanskje skape gode minner i ferien sammen , ikke la de sitte alene hjemme eller være hos en venn/familie osv mens du reiser igjen og igjen...

Barna selv sier ting og det er ikke bare jeg som reagerer!

Dette er ikke noe barna tror at de ikke får vært med på noe ferie, de får IKKE vært på ferie noensinne...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Akkurat når det gjelder ferier så er jeg sikker på at barna ikke får være med. Hun er ganske åpen om at hun reiser på kjærestetur/ venninnetur osv. Dette snakker hun gjerne om i lunsjen på jobben. Da jeg spurte henne om hvordan hun får til så mye voksentid når hun har unger, forteller hun at hun reiser alltid når barna er hos far. Når unga er hos henne er de på hytta til foreldrene hennes. Hun poster dessuten ofte bilder av barna når de har bursdag.

Akkurat, flere her son gjør og, med den aller beste samvittigheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 18.30):

Får ikke barna ferie og reise noe sted, kun dere som par. Ser flere som,tar ut ferie når de ikke har barna og reiser på tur og koser seg. Når barna er der jobbes det døgnet rundt.. 

Syns synd i barna deres!

Ta de med på en skikkelig ferie de fortjener det de og!

Ta ut ferie når du har barna dine!

Så lei av folk som er så forbanna egoister!

Så mange barn som er misunnelig på andre som reiser eller har tilstedeværende foreldre!

Hva får dere til å gjøre sånt?

Og dere som gifter dere når økonomien er på bunn men det skal feires og brukes penger på tur,kjole og annet men ikke en dritt på barna? Nei ikke råd til det!

Barna vokser fort nok opp! 

Du vet det finnes annen tegnsetting enn utropstegn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
got2go skrev (1 minutt siden):

Du vet det finnes annen tegnsetting enn utropstegn?

Du vet man ikke må henge seg opp i småting ?

Anonymkode: 6f694...87c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjenner også til sånne folk , den ene spurte bhg om å få ha barna i barnehagen hele sommeren for hun hadde brukt opp all ferien sin sammen med mannen og venninner.

Den andre prioriterer kjærester og driter i grunn i barna sine, at bv ikke har hentet ut barna er et under 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du vet man ikke må henge seg opp i småting ?

Et voksent menneske som ikke kan grammatikk er ikke småting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
got2go skrev (Akkurat nå):

Voksne som pirker på unødvendig ting og som ikke klarer å svare på det ts spør om er vare irriterende og ødelegger tråden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
got2go skrev (1 minutt siden):

Ett voksent menneske som må hakke på andre for å føle seg bedre er ikke småting det heller! Jeg har dysleksi..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ett voksent menneske som må hakke på andre for å føle seg bedre er ikke småting det heller! Jeg har dysleksi..

Slutt å skyld på dysleksi bare for at du er sløv.

Endret av got2go
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Voksne som pirker på unødvendig ting og som ikke klarer å svare på det ts spør om er vare irriterende og ødelegger tråden. 

Andre som blander seg er også irriterende og ødelegger tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
got2go skrev (3 minutter siden):

Slutt å skyld på dysleksi bare for at du er sløv.

Går det bra med deg? Godt å trykke andre ned? Bryr meg ikke. 

Er du en av de som ble støtt av innholdet og må ødelegge tråden? #Over og ut# !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...