Gå til innhold

Skjevhet i rygg/hofte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til en kiropraktor for noen år siden og tok røntgenbilder som viste at jeg har liten s-form nederst i korsryggen. Det føles heller ikke ut som om hoften min er helt i vater. Problemet med det for meg er at jeg har større belastning på venstre bein enn på det høyre, hvilket har gjort at musklene mine i høyre bein og rumpemuskel på høyre side er mindre enn på venstre side. Har ryggsmerter også nederst på venstre side. Er dette noe en fysioterapeut kunne hjulpet meg med? Noen med lignende problem og erfaringer?

Anonymkode: 2983b...d0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har skoliose i korsryggen og feilstillinger i bekkenet pga. det, bekkenet (og alt inni) har hoppet et hakk mot venstre. Fysio hjelper med trening for å styrke musklene i ryggen og for å styrke den dårlige siden (i mitt tilfelle er det venstre som er mye svakere) så begge sider skal bli mest mulig jevnsterk. Har dårlig balanse på den dårlige siden, så hjelper også med å trene opp balansen. Hjelper også med å tøye og løsne opp i ømme muskler når noe har knytt seg.

Anonymkode: e0b15...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Det korte svaret er ja, dette er akkurat noe fysioterapeut kan hjelpe deg med.

Anonymkode: af6d0...f67

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler manuellterapeut på det sterkeste. Jeg fikk hjelp med en korsrygg som hadde «satt seg» med skjevhet over lengre tid. 

Anonymkode: cdd93...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar🙂Da forsøker jeg det🤞

Anonymkode: 2983b...d0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...