Gå til innhold

Venninne som liker å ha det rolig

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ei venninne som bor alene. Hun har bodd alene det meste av sitt voksne liv. Hadde en samboer en kort periode. Når jeg er til henne forteller hun mange ganger hvor godt det er å bo alene. Det er stille og ingen roter. 

Mitt liv er motsatt. Har mann og tenåringer og her er det full rulle ofte.😜

. Hun er sjelden på besøk her. Jeg besøker henne mest. Vet ikke hvorfor, men det har bare blitt sånn. 

I dag kom hun på besøk ett par timer. Når hun kom hjem fikk jeg melding fra henne der hun skrev at det var så godt å komme hjem. Er så stille her, så no skal jeg hvile meg litt, skrev hun

Er det ikke rart å sende en sånn melding?

Anonymkode: 915bf...43d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun synes vel dere er bråkete og slitsomme da. Men kunne så klart nøyd seg med et "takk for i dag, nå er jeg trygt hjemme". :) 

Anonymkode: 13c4c...55b

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun synes vel dere er bråkete og slitsomme da. Men kunne så klart nøyd seg med et "takk for i dag, nå er jeg trygt hjemme". :) 

Anonymkode: 13c4c...55b

Kanskje det 😉. I dag var det faktisk ganske rolig her 😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun prøver bare å si på en pen måte at hun ikke orker besøke dere mer, fordi hun blir så sliten etterpå at hun må hvile. 

Anonymkode: 8ade9...b0b

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor sier du det er rart når du tross alt har valgt å være hennes venninne? Du vet jo hvorfor hun vil ha det stille og fredelig i eget hjem. Sier seg selv at det har vært nok av bråk rundt henne fra eksen og andre mennesker.

Anonymkode: 7c0b1...cca

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, rar melding. Tåler ikke "bråk", mangler sosiale antenner, trives best alene; høres ut som om hun er på spekteret.

Anonymkode: 68255...2f0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun er din venninne, du kan vel tåle at hun er ærlig med deg? Jeg kjenner også på at det er deilig å komme hjem til roen selv om jeg har kost meg på besøk.

Anonymkode: 453d8...1a7

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle ulike. Selv er alenetid =ladetid. Men ville nok ikke skrevet en sånn melding uansett da. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må presisere at jeg inviterte henne ikke. Hun spurte selv om hun kunne komme en tur. 

TS

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg hadde gadda lage en tråd på kg om det for å si det sånn. La dama få ha det rolig, ikke bli så fornærma

Anonymkode: 448f0...2d5

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor må man analysere i hjel meldingen?

Anonymkode: b2de6...202

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ei sånn venninne selv, og tenker hun er på spekteret. Hun har aldri klaget på bråk hjemme hos meg, da, for tenåringene mine er veldig rolige, men hun kunne lett sendt en liknende melding. Det vil si; hun "plumper" liksom ut med ting uten å engang prøve å pakke det inn, uten at det ligger vond vilje bak. Har en annen i kretsen min som også er slik, og hun sier selv at hun er på spekteret.

Anonymkode: 5f7dd...373

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tragiske greier, gnåler om diagnoser bare fordi noen er bitt vandt med å  leve for seg selv.

De som trives i eget selskap mye er veldig heldige :) 

Anonymkode: 5b4a6...291

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kommer helt an på hva dere snakket om. Gikk samtalen i dette med å ta det rolig, avkobling, sykdom etc.? Eller beklaget du at det var bråkete hos dere? Isåfall kunne det jo passe å sende en slik melding etterpå. Hvis dere har et nært forhold og er gode venner. Kanskje hun bare ville fortelle deg hvordan hun har det. Fordi hun ikke har noen rundt seg som hun kan fortelle det til.

Anonymkode: d480e...c2b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har ei venninne som bor alene. Hun har bodd alene det meste av sitt voksne liv. Hadde en samboer en kort periode. Når jeg er til henne forteller hun mange ganger hvor godt det er å bo alene. Det er stille og ingen roter. 

. Hun er sjelden på besøk her. Jeg besøker henne mest. Vet ikke hvorfor, men det har bare blitt sånn. 

I dag kom hun på besøk ett par timer. Når hun kom hjem fikk jeg melding fra henne der hun skrev at det var så godt å komme hjem. Er så stille her, så no skal jeg hvile meg litt, skrev hun

Kanskje det er en litt klossete måte å si at hun beundrer deg som klarer å håndtere barn, jobb og generelt ditt hektiske liv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Apis skrev (4 minutter siden):

Kanskje det er en litt klossete måte å si at hun beundrer deg som klarer å håndtere barn, jobb og generelt ditt hektiske liv.

Kan jeg ikke tenke meg. Vil tro hun sa akkurat det hun følte.

Anonymkode: d480e...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde snudd på det og tenkt st hun er trygg på deg og at hun tørr være ærlig. Ikle sikkert hun mente at dere støyer spesielt mye, men at hun foretrekker stillhet. Mange som Er lydsensitive og blir utslitt av mye inntrykk. Uten at det betyr at dere støyer så mye mer en andre.

Anonymkode: a3156...c62

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jøss for en merkelig melding  å få

Anonymkode: fe78a...e1d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo, rar melding. Tåler ikke "bråk", mangler sosiale antenner, trives best alene; høres ut som om hun er på spekteret.

Anonymkode: 68255...2f0

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har ei sånn venninne selv, og tenker hun er på spekteret. Hun har aldri klaget på bråk hjemme hos meg, da, for tenåringene mine er veldig rolige, men hun kunne lett sendt en liknende melding. Det vil si; hun "plumper" liksom ut med ting uten å engang prøve å pakke det inn, uten at det ligger vond vilje bak. Har en annen i kretsen min som også er slik, og hun sier selv at hun er på spekteret.

Anonymkode: 5f7dd...373

Mange med spesialkompetanse innenfor lege og psykologi her inne på en lørdag da. Synes kanskje dere jobber litt vel mye når dere til og med fjerndiagnostiserer helt ukjente også mitt i helga da. Synes godt dere kan ta dere litt fri nå, det fortjener dere for god legekunnskap og hjelp (:ironi:)

Ts so what. Hun liker ro og sitt eget selskap og ser på deg som en så god venninne at hun føler det er greit å være ærlig om. Det er da ikke noe å psykoanalysere ihjel heller. 

Anonymkode: b0369...f9b

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ville ikke lagt for mye i det at hun skriver det var godt å komme hjem.. Nå skrev du ikke ordrett akkurat hva hun skrev, men det er vel kanskje en måte å si at hun var sliten den dagen? Ikke sikkert det har noe med deg og ditt hjem å gjøre.

Når det er sagt så husker jeg at jeg som singel og barnløs kunne bli ganske sliten etter besøk hos venner med familie, særlig viltre barn. Men det hadde med å gjøre at det var uvant for meg. I dag som 2-barnsmor tåler jeg mye mer bråk og full fart da det er slik jeg har det hver dag hjemme 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...