AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 For et par uker siden var jeg utsatt for en ulykke som gjør meg lite mobil, og jeg trenger hjelp med mye. Bl.a en type medisinering hver kveld som jeg ikje får til selv. Har i tillegg en del smerter, så jeg går på sterke smertestillende.Kom hjem fra sykehuset nå i uken. Mannen har fylt rundt tall og det har lenge vært planlagt at det skulle feires med kun gutta i dag. Vet de hadde planlagt noe gøy på dagtid (han ble hentet kl.12) , men så var det bare fest etterpå. Siden jeg er lite mobil og trenger en del hjelp, så spurte jeg om han kunne bremse litt på drikkingen i dag, siden det kommer en dag i morgen også og jeg er stuck uten hans hjelp. Det blir veldig lange dager nå. Han ble ganske snurt og sa at han liker å drikke øl og feste. Jeg sa at ja, det kan han jo gjøre, men prøve å begrense det litt og kanskje komme hjem ikke så altfor sent så dagen i morgen blir litt lettere. Han mente at siden det er han de feirer, så vil det komme drikke hele tiden. Må bare presisere at jeg har ikke bedt han droppe noe, kun om å prøve å begrense drikkingen litt. Føler meg ganske ussel som spurte om han kunne begrense seg litt, samtidig som det er en ekstraordinær situasjon nå. Jeg har ikke mulighet til å hjelpe han om han er dritings og noe skjer. Var det dårlig gjort av meg? Jeg har ingen andre enn han til å stille opp for meg nå. Han har hatt omsorgspermisjon fra jobb siden jeg kom hjem for å kunne hjelpe meg. Medisineringen han må hjelpe meg med hver kveld, må jeg droppe i dag, men tror det skal gå greit. Anonymkode: 0d5ff...7f5 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 20. juli 2024 Det går ikke an at han skal være husbundet fordi du er syk. Og dette burde vært diskutert allerede da du ble sendt hjem fra sykehuset, at det ble sørget for noen i reserve som kan hjelpe deg. Ring kommunen/hjemmesykepleien og fortell at du trenger hjelp akkurat i kveld, så er det noen andre enn deg som vurderer om det kan utsettes eller ikke. Jeg håper mannen din får en hyggelig og morsom kveld på byen. Hilsen kronisk syk som vet at pårørende trenger å ha et eget liv. Anonymkode: 983e8...a6e 44 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Hva. Faen. Hadde min partner trengt meg hadde jeg ikke gått ut. Hva er dette for en oppførsel? Anonymkode: d99de...7d9 15 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går ikke an at han skal være husbundet fordi du er syk. Og dette burde vært diskutert allerede da du ble sendt hjem fra sykehuset, at det ble sørget for noen i reserve som kan hjelpe deg. Ring kommunen/hjemmesykepleien og fortell at du trenger hjelp akkurat i kveld, så er det noen andre enn deg som vurderer om det kan utsettes eller ikke. Jeg håper mannen din får en hyggelig og morsom kveld på byen. Hilsen kronisk syk som vet at pårørende trenger å ha et eget liv. Anonymkode: 983e8...a6e Jeg er ikke kronisk syk, det er snakk om en tidsperiode nå da jeg akkurat er kommet fra sykehuset. TS Anonymkode: 0d5ff...7f5 6 4 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går ikke an at han skal være husbundet fordi du er syk. Og dette burde vært diskutert allerede da du ble sendt hjem fra sykehuset, at det ble sørget for noen i reserve som kan hjelpe deg. Ring kommunen/hjemmesykepleien og fortell at du trenger hjelp akkurat i kveld, så er det noen andre enn deg som vurderer om det kan utsettes eller ikke. Jeg håper mannen din får en hyggelig og morsom kveld på byen. Hilsen kronisk syk som vet at pårørende trenger å ha et eget liv. Anonymkode: 983e8...a6e Okey. Men du er syk hver dag og det er ikke denne personen. Jeg personlig synes det er merkelig oppførsel. Jeg ønsker å ta vare på de jeg er glad i. Anonymkode: d99de...7d9 13 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det går ikke an at han skal være husbundet fordi du er syk. Og dette burde vært diskutert allerede da du ble sendt hjem fra sykehuset, at det ble sørget for noen i reserve som kan hjelpe deg. Ring kommunen/hjemmesykepleien og fortell at du trenger hjelp akkurat i kveld, så er det noen andre enn deg som vurderer om det kan utsettes eller ikke. Jeg håper mannen din får en hyggelig og morsom kveld på byen. Hilsen kronisk syk som vet at pårørende trenger å ha et eget liv. Anonymkode: 983e8...a6e Det er stor forskjell på kronisk sykdom og akutte skader. En kronisk sykdom må man lære seg å leve med for resten av livet, en akutt skade kan ha behov for tettere oppfølging over noen uker/måneder, og forhåpentligvis blir den aldri kronisk. Man kan ikke sammenligne de to tilfellene. Det er ikke urimelig å forvente at partner tilpasser seg litt. Anonymkode: 52a91...4f9 22 6
Bombasi Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 (endret) Synes ikke det var egoistisk. Du nekter han ikke noe, og ber han ta det med ro når situasjonen er slik den er. Såpass må det gå an å gjøre i et forhold. Du er tross alt avhengig av han, og da er det ikke tiden for at han drikker seg sanseløs. Det burde være unødvendig at du påpekte det, for han burde forstått dette selv. At gutta serverer han drikke betyr ikke at han MÅ drikke det. Han kan svare med at han må ta det med ro pga situasjonen din. Gutta burde forstå det. Og hvis de ikke gjør det så må mannen likevel begrense seg selv. I praksis skulle han vist veldig hensyn til deg nå, og jeg reagerer på at han stikker ut så lenge i seg selv. Helt feil tidspunkt å levne deg på egenhånd for å dra på fyllafest. Endret 20. juli 2024 av Bombasi 14 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det går ikke an at han skal være husbundet fordi du er syk. Og dette burde vært diskutert allerede da du ble sendt hjem fra sykehuset, at det ble sørget for noen i reserve som kan hjelpe deg. Ring kommunen/hjemmesykepleien og fortell at du trenger hjelp akkurat i kveld, så er det noen andre enn deg som vurderer om det kan utsettes eller ikke. Jeg håper mannen din får en hyggelig og morsom kveld på byen. Hilsen kronisk syk som vet at pårørende trenger å ha et eget liv. Anonymkode: 983e8...a6e Jeg sa heller ikke at han skulle bli hjemme, spurte bare om han kunne begrense drikkingen. TS Anonymkode: 0d5ff...7f5 9 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #9 Skrevet 20. juli 2024 Når han fyller rundt tall syns jeg faktisk du er ganske kjip. Hvorfor i alle dager har du ingen andre du kan være hos akkurat når han skal feires? Uansett om DU trenger hjelp med mye, så bør det være ganske lite stress for f.eks en venninne (uten små barn) gjøre dette i noen timer. Du burde strekke deg så langt som overhodet mulig i denne situasjonen. Hvis det var en vanlig fest burde han blitt hjemme, men rundt tall - nei. Anonymkode: a866a...458 21 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #10 Skrevet 20. juli 2024 Du har ikke mulighet til å hjelpe han om han er dritings og det skjer noe, du trenger hjelp av han i morgen...? Hvor drita pleier han egentlig bli? Hvis han faktisk blir så drita at han trenger hjelp, og i tillegg er fullstendig udugelig dagen derpå, så synes jeg det er helt greit be han roe ned. Ikke fordi du trenger hjelp, men fordi det er ufattelig usjarmerende med noen som blir så grenseløst full og bakfull... Anonymkode: fabe1...c39 19 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Skrevet 20. juli 2024 Har du ingen andre som kan hjelpe deg med medisineringen? Det er synd du havnet i ulykke og trenger Å mye hjelp. Men dere viste jo at bursdagen hans kom. Har dere prøvd å løse dette på noen annen måte i det heletatt? Anonymkode: 6ef38...386 4
Queen19 Skrevet 20. juli 2024 #12 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når han fyller rundt tall syns jeg faktisk du er ganske kjip. Hvorfor i alle dager har du ingen andre du kan være hos akkurat når han skal feires? Uansett om DU trenger hjelp med mye, så bør det være ganske lite stress for f.eks en venninne (uten små barn) gjøre dette i noen timer. Du burde strekke deg så langt som overhodet mulig i denne situasjonen. Hvis det var en vanlig fest burde han blitt hjemme, men rundt tall - nei. Anonymkode: a866a...458 Hun har ikke bedt han om å bli hjemme, hun har spurt om han kan begrense alkoholinntaket. En voksen mann bør kunne kose seg og ha en fin feiring, uten å bli sørpe-full. 11 11
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #13 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når han fyller rundt tall syns jeg faktisk du er ganske kjip. Hvorfor i alle dager har du ingen andre du kan være hos akkurat når han skal feires? Uansett om DU trenger hjelp med mye, så bør det være ganske lite stress for f.eks en venninne (uten små barn) gjøre dette i noen timer. Du burde strekke deg så langt som overhodet mulig i denne situasjonen. Hvis det var en vanlig fest burde han blitt hjemme, men rundt tall - nei. Anonymkode: a866a...458 Det er fellesferie, mange er bortreist og i tillegg festival i byen så alle er ute. Jeg har jo ikke bedt han bli hjemme, jeg spurte om han kunne begrense drikkingen litt. Han gikk kl.12 i dag, så da er det vel ikke nødvendig å komme hjem dritings klokka fire i natt? Anonymkode: 0d5ff...7f5 11 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #14 Skrevet 20. juli 2024 Vi er jo forskjellige, men hadde kjæresten min ligget hjemme uten å klare å ta vare på seg selv hadde jeg faktisk utsatt bursdagsfesten….. jeg hadde nok ikke hatt det noe gøy på tur hvis kjæresten min ikke fikk MEDISINENEN han/hun trenger, en gang. Sykt spesielt av kjæresten din! Anonymkode: 56ab1...866 17 11
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #15 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du ingen andre som kan hjelpe deg med medisineringen? Det er synd du havnet i ulykke og trenger Å mye hjelp. Men dere viste jo at bursdagen hans kom. Har dere prøvd å løse dette på noen annen måte i det heletatt? Anonymkode: 6ef38...386 Ja, men det er fellesferie og festival i byen, så ingen tilgjengelige dessverre. Har ikke bedt han om å bli hjemme, bare spurt om han kan begrense drikkingen litt. Anonymkode: 0d5ff...7f5 8 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #16 Skrevet 20. juli 2024 Queen19 skrev (3 minutter siden): Hun har ikke bedt han om å bli hjemme, hun har spurt om han kan begrense alkoholinntaket. En voksen mann bør kunne kose seg og ha en fin feiring, uten å bli sørpe-full. Høres jo ut som om Ts trenger hjelp døgnet rundt, så da ville det vært et problem om han var klin edru og bare var oppe sent og trengte å sove lenge neste dag. I realiteten ber Ts han enten om å bli hjemme eller å ha det helt j dagen derpå pga søvnmønster og eventuelt noe fyllesyke. Anonymkode: a866a...458 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #17 Skrevet 20. juli 2024 Dette er den ene gangen han skulle ut å feires. Da hadde jeg sørget for å få hjelp av noen andre. Anonymkode: b3948...0ed 11 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #18 Skrevet 20. juli 2024 Hvis du er så avhengig av andre at mannen din har tatt omsorgspermisjon! synes jeg du kunne planlagt bedre i forkant. Anonymkode: 47b12...e6c 9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #19 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, men det er fellesferie og festival i byen, så ingen tilgjengelige dessverre. Har ikke bedt han om å bli hjemme, bare spurt om han kan begrense drikkingen litt. Anonymkode: 0d5ff...7f5 Så du syntes det er greit at en som er påvirket av alkohol, skal styre med medisinene dine? Anonymkode: 6ef38...386 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #20 Skrevet 20. juli 2024 Dere kumne ha planlagt bedre, så du kunne ha fått hjelp av noen andre. Anonymkode: ae8c1...5e2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå