AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 Jeg blir ikke helt klok på hvorfor jeg ikke mister fett på kroppen og magen min ikke blir mindre. jeg trener styrke 3-4 ganger i uken. Jogger 2-3 ganger i uken. kosthold: gjerne to skiver med ost og syltetøy på… og cappuccino lunsj ofte kjøleskapsgrøt med banan. middag, dette varierer stort kvelds. Kjøleskapsgrøt eller skive med noe på. Og en proteindrikk de dagene jeg har trent jeg har fra jeg var liten til jeg ble 22 vært slank. Sjukt liten midje med stor rumpe. Kunne spise det jeg ville kan jeg si. jeg er nå 25 og ser ut som jeg er gravid 3 måned og bena er ikke som de var før. Nå holder jeg meg på 1400 kcal til dagen og ser ingen forskjell på arbeidet jeg har lagt inn. er jeg helt på bærtur? Skulle jo trodd at når jeg ikke trente noe tidligere og faktisk nå har snudd om på ting å har brukt 6 måneder på å prøve snu dette så skjer det 0. Anonymkode: 311d2...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg blir ikke helt klok på hvorfor jeg ikke mister fett på kroppen og magen min ikke blir mindre. jeg trener styrke 3-4 ganger i uken. Jogger 2-3 ganger i uken. kosthold: gjerne to skiver med ost og syltetøy på… og cappuccino lunsj ofte kjøleskapsgrøt med banan. middag, dette varierer stort kvelds. Kjøleskapsgrøt eller skive med noe på. Og en proteindrikk de dagene jeg har trent jeg har fra jeg var liten til jeg ble 22 vært slank. Sjukt liten midje med stor rumpe. Kunne spise det jeg ville kan jeg si. jeg er nå 25 og ser ut som jeg er gravid 3 måned og bena er ikke som de var før. Nå holder jeg meg på 1400 kcal til dagen og ser ingen forskjell på arbeidet jeg har lagt inn. er jeg helt på bærtur? Skulle jo trodd at når jeg ikke trente noe tidligere og faktisk nå har snudd om på ting å har brukt 6 måneder på å prøve snu dette så skjer det 0. Anonymkode: 311d2...ce4 Ps jeg blir sterkere da, klarer å løfte mye mer enn da jeg startet, så det er et pluss! men ser ikke sterk ut når halt fettet på kroppen tviholder seg fast😂 Anonymkode: 311d2...ce4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Er det bare vekten som ikke har rikket seg, eller hvordan er det med midjemål for eksempel? Anonymkode: f8fe0...4bd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det bare vekten som ikke har rikket seg, eller hvordan er det med midjemål for eksempel? Anonymkode: f8fe0...4bd Vekten endrer seg ikke noe stort, 1-2 kg opp. Men jeg regnet med det pga styrketrening. Midjemål har gått opp noen cm.. det skal sies at jeg ikke er av dem som tror at ; for at magen skal bli flat så må jeg ta situps hver dag. Men voldsom forandring på meg altså. i fjor var midjemålet på 65,5 cm, nå er den på 73cm Anonymkode: 311d2...ce4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir ikke helt klok på hvorfor jeg ikke mister fett på kroppen og magen min ikke blir mindre. jeg trener styrke 3-4 ganger i uken. Jogger 2-3 ganger i uken. kosthold: gjerne to skiver med ost og syltetøy på… og cappuccino lunsj ofte kjøleskapsgrøt med banan. middag, dette varierer stort kvelds. Kjøleskapsgrøt eller skive med noe på. Og en proteindrikk de dagene jeg har trent jeg har fra jeg var liten til jeg ble 22 vært slank. Sjukt liten midje med stor rumpe. Kunne spise det jeg ville kan jeg si. jeg er nå 25 og ser ut som jeg er gravid 3 måned og bena er ikke som de var før. Nå holder jeg meg på 1400 kcal til dagen og ser ingen forskjell på arbeidet jeg har lagt inn. er jeg helt på bærtur? Skulle jo trodd at når jeg ikke trente noe tidligere og faktisk nå har snudd om på ting å har brukt 6 måneder på å prøve snu dette så skjer det 0. Anonymkode: 311d2...ce4 Er du sikker på at du spiser bare 1400 kcal? Anonymkode: e1556...8e1 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er du sikker på at du spiser bare 1400 kcal? Anonymkode: e1556...8e1 Ja, noterer det i lifesum😵💫 Anonymkode: 311d2...ce4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 Jeg kan ha det slik, og så kan jeg gå veldig raskt ned ganske raskt med det samme jeg begynner å implementere nervesystemøvelser morgen og kveld. Aner ikke om det er årsaken hos deg, men det er jo gratis å prøve, så verdt et forsøk? Anbefaler deg å bruke 10 min morgen og kveld, og det finnes mange variasjoner. Personlig har jeg best effekt om jeg følger denne oppskriften. Jeg ser på det som tre kategorier innenfor de 10 min: Oppvarming, ca 2 min: - Somatisk shaking ("bounce" opp og ned med føttene plantet i bakken, løs og ledig i knær og kropp) - inuitiv bevegelse/dansing til en hvilken som helst låt - Lymfedrenasje for full kropp, fulgte youtubevideoer i starten til jeg lærte det Hoveddel, ca 5 min: - Finnes mange gode øvelser på youtube man kan følge, søk opp somatic exercises eller nervous system regulation exercises. Vagus nerve regulation. Finn nok øvelser til å fylle 5-7 min. Avslutning, 3 min - Selvkroppsmassasje, enten av mage, lår eller ansikt, nakke, hodebunn, mage. Husk olje, anbefaler en som ikke tetter porene noe særlig, eller vaske av like etterpå. - Tørrbørsting spesielt av ben og mage - Strekke ut, rolige yogabevegelser, inuitiv strekking/bevegelse etc. Bonus hvis du avslutter med litt mer somatisk shaking. Det høres mye ut når du først leser, men jeg har fått flere venninner til å prøve, og de har alle begynt å få gode resultater de også! Og dette hjelper oss også med følelsesregulering i det daglige ❤️ Anonymkode: 223d8...843 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, noterer det i lifesum😵💫 Anonymkode: 311d2...ce4 Veier du maten og? Men, ut fra hva du skriver, så spiser du litt lite proteiner. Har du koll på makros? Vurdert en coach en periode, feks strongbody eller lignende? Anonymkode: ab3e3...c58
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #9 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Veier du maten og? Men, ut fra hva du skriver, så spiser du litt lite proteiner. Har du koll på makros? Vurdert en coach en periode, feks strongbody eller lignende? Anonymkode: ab3e3...c58 Jeg veien maten også. Kanskje jeg kan øke på med litt mer proteiner ja 😵💫 skader ikke prøve, så ser jeg om noen uker om det har forandret seg litt. Makros vet jeg ikke hva er for noe, men skal google det. litt vanskelig med tanke på økonomien akkurat nå med en coach, men det hørtes fristende ut. Anonymkode: 311d2...ce4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #10 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg kan ha det slik, og så kan jeg gå veldig raskt ned ganske raskt med det samme jeg begynner å implementere nervesystemøvelser morgen og kveld. Aner ikke om det er årsaken hos deg, men det er jo gratis å prøve, så verdt et forsøk? Anbefaler deg å bruke 10 min morgen og kveld, og det finnes mange variasjoner. Personlig har jeg best effekt om jeg følger denne oppskriften. Jeg ser på det som tre kategorier innenfor de 10 min: Oppvarming, ca 2 min: - Somatisk shaking ("bounce" opp og ned med føttene plantet i bakken, løs og ledig i knær og kropp) - inuitiv bevegelse/dansing til en hvilken som helst låt - Lymfedrenasje for full kropp, fulgte youtubevideoer i starten til jeg lærte det Hoveddel, ca 5 min: - Finnes mange gode øvelser på youtube man kan følge, søk opp somatic exercises eller nervous system regulation exercises. Vagus nerve regulation. Finn nok øvelser til å fylle 5-7 min. Avslutning, 3 min - Selvkroppsmassasje, enten av mage, lår eller ansikt, nakke, hodebunn, mage. Husk olje, anbefaler en som ikke tetter porene noe særlig, eller vaske av like etterpå. - Tørrbørsting spesielt av ben og mage - Strekke ut, rolige yogabevegelser, inuitiv strekking/bevegelse etc. Bonus hvis du avslutter med litt mer somatisk shaking. Det høres mye ut når du først leser, men jeg har fått flere venninner til å prøve, og de har alle begynt å få gode resultater de også! Og dette hjelper oss også med følelsesregulering i det daglige ❤️ Anonymkode: 223d8...843 Dette kan jeg forsøke men jeg tror problemet mitt ligger i kostholdet mitt. Men siden dette kun tar noen minutter så skal jeg gi det en sjanse. Men jeg er jo ganske aktiv kvinne også🤭 Anonymkode: 311d2...ce4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Skrevet 20. juli 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Dette kan jeg forsøke men jeg tror problemet mitt ligger i kostholdet mitt. Men siden dette kun tar noen minutter så skal jeg gi det en sjanse. Men jeg er jo ganske aktiv kvinne også🤭 Anonymkode: 311d2...ce4 Det at du er aktiv har ingenting å si for dette som jeg snakker om. Det er helt forskjellige ting. Om noe, kan visse typer trening faktisk skape et dysregulert nervesystem, spesielt hos kvinner. Og for min del gjør denne prosessen at jeg ser endringer på vekt og magen og ansikt helt uten at jeg endrer kosthold eller trening i det hele tatt. Bår jeg ikke gjør overnevnte øvelser, er jeg oppblåst og ser trøtt ut, har mindre energi, hovent ansikt, sover dårligere, mer stresset i hverdagen og klarer ikke gå ned i vekt. 3 dager etter overnevnte øvelser morgen og kveld, ser jeg store forandringer i oppblåsthet både kropp og ansikt, mindre mørke ringer under øyene, huden gløder mer, strammere i kroppen og vekta begynner bevege seg nedover. Som sagt - helt uten endringer i kosthold eller trening. Har gått av/på disse rutinene over 7 eller 8 ganger nå, og det er helt tydelig mønster hver gang. Anonymkode: 223d8...843 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #12 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg kan ha det slik, og så kan jeg gå veldig raskt ned ganske raskt med det samme jeg begynner å implementere nervesystemøvelser morgen og kveld. Aner ikke om det er årsaken hos deg, men det er jo gratis å prøve, så verdt et forsøk? Anbefaler deg å bruke 10 min morgen og kveld, og det finnes mange variasjoner. Personlig har jeg best effekt om jeg følger denne oppskriften. Jeg ser på det som tre kategorier innenfor de 10 min: Oppvarming, ca 2 min: - Somatisk shaking ("bounce" opp og ned med føttene plantet i bakken, løs og ledig i knær og kropp) - inuitiv bevegelse/dansing til en hvilken som helst låt - Lymfedrenasje for full kropp, fulgte youtubevideoer i starten til jeg lærte det Hoveddel, ca 5 min: - Finnes mange gode øvelser på youtube man kan følge, søk opp somatic exercises eller nervous system regulation exercises. Vagus nerve regulation. Finn nok øvelser til å fylle 5-7 min. Avslutning, 3 min - Selvkroppsmassasje, enten av mage, lår eller ansikt, nakke, hodebunn, mage. Husk olje, anbefaler en som ikke tetter porene noe særlig, eller vaske av like etterpå. - Tørrbørsting spesielt av ben og mage - Strekke ut, rolige yogabevegelser, inuitiv strekking/bevegelse etc. Bonus hvis du avslutter med litt mer somatisk shaking. Det høres mye ut når du først leser, men jeg har fått flere venninner til å prøve, og de har alle begynt å få gode resultater de også! Og dette hjelper oss også med følelsesregulering i det daglige ❤️ Anonymkode: 223d8...843 Interresant. Kan du linke til en video med grei lymfedrenasje? Synes det er så mye sprikende kvalitet på youtube. Hilsen Ikke TS, men synes opplegget ditt høres bra ut. Anonymkode: 42341...9c7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #13 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg veien maten også. Kanskje jeg kan øke på med litt mer proteiner ja 😵💫 skader ikke prøve, så ser jeg om noen uker om det har forandret seg litt. Makros vet jeg ikke hva er for noe, men skal google det. litt vanskelig med tanke på økonomien akkurat nå med en coach, men det hørtes fristende ut. Anonymkode: 311d2...ce4 Ser den ang økonomi. For min del var det mye læring i det (og jeg var over gjennomsnittet interessert i kost/trening fra før), og ikke minst ekstremt godt å ha noen som planla og tenkte for meg, med utgangspunkt i mine forutsetninger og ønsler. Det finnes flere gode coachingfirma, som er rimeligere enn de jeg nevnte. Men ellers så ligger det meste av svar i kostholdet, kjedelig nok. Mye god inspo ang proteinrik mat på insta, feks strongbody, getinshape etc. Anonymkode: ab3e3...c58 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #14 Skrevet 20. juli 2024 Nå skal jeg virkelig prøve å ikke si at jeg ikke tror på deg, men det er veldig vanskelig...Bare 1400 kcal daglig med det treningsregimet. Du trener jo hver dag! Men for å la tvilen komme tilgode: da gjør du virkelig alt du kan, og må akseptere at du gjør alt du kan og at den vekten du har er der kroppen din skal være. Du kan ikke trene mer, du skal virkelig ikke spise mindre. Du ligger allerede for lavt imo. Da må du bare jobbe med å akseptere deg selv der du er nå. Mulig det vil løsne etterhvert. Kult uansett at du har fått til å trene så mye og at du merker at du blir sterkere 💪 Anonymkode: 61633...11a 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #15 Skrevet 21. juli 2024 Det kan hende at du ligger for lavt på kcal daglig, nettopp fordi du trener. På treningsdager vil jo 1400 være altfor lavt og kroppen vil kanskje sette seg i sparebluss. På dager du er i ro, så kan 1400 kcal ha positiv effekt på vektnedgang. Ellers er jeg enig med proteinene og at du muligens får i deg for lite. I Lifesum kan du vel også velge dietter? Mener jeg kunne det, men jeg hadde betalt abonnement på appen. Nå er det et par år siden jeg hadde Lifesum, men ganske sikker på at man kunne velge mellom ulike dietter som passet ulike behov, f.eks trening. Ville sjekka det ut, i hvert fall. Anonymkode: 6c0fd...fa5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #16 Skrevet 21. juli 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Interresant. Kan du linke til en video med grei lymfedrenasje? Synes det er så mye sprikende kvalitet på youtube. Hilsen Ikke TS, men synes opplegget ditt høres bra ut. Anonymkode: 42341...9c7 Ikke overtenk det, forsøk forskjellige og lytt godt til kroppen underveis. Det kommer til å føles godt når det er riktig for deg. Men for linker kan jeg nevne denne som en enkel begynnelse: Ellers har youtuberen Canver Rehab PT de mest profesjonelle videoene med best kunnskap, av det jeg har opplevd. Det finnes også mye bra på Tiktok og Instagram. Anonymkode: 223d8...843 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 19.35): Ja, noterer det i lifesum😵💫 Anonymkode: 311d2...ce4 Noterer du ALT? Oljen du steker maten i? Den ekstra ausa med saus du tok over potetene? Den håndfullen du tok med nøtter eller sjokolade på pauserommet? Dressingen på salaten? Anonymkode: e60c7...b7f 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #18 Skrevet 27. juli 2024 Kanskje du skal prøve litt fett i kostholdet, kroppen trenger fett for å forbrenne fett er min erfaring + at det metter. Anonymkode: 83e26...3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå