Gå til innhold

Noen med erfaring fra NOK (tidligere SMISO)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært her og hva er deres erfaringer i så fall? Er det ok? 

Anonymkode: f5dae...8e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg hadde samtaler på det som før var smiso og nå NOK, for mange år siden. 
Veldig dyktige og fine folk. 
Man trenger ikke avtale for å stikke innom, og du kan treffe andre i samme situasjon om du ønsker. 
Der er du 100% trygg, og anonym på den måten at de fører ikke journal osv.  Om du ikke selv ønsker det da. 
De har turdager og ulike aktiviteter som skjer der som du kan delta på. Men veldig mange ønsker bare enesamtaler med de som jobber der. 
Dette er folk med god tid, og etter samtalen kan du ta en kaffe og sitte i fellesrom eller sanserom eller hva du måtte ønske. 
Disse folka kan det de jobber med, og har langt mer kompetanse enn andre i hjelpeapparatet. De holder mye kurs for ansatte i skoler, psykologer og andre. 
Terningkast 6 for min del. 

Anonymkode: 47ac7...4b2

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg hadde samtaler på det som før var smiso og nå NOK, for mange år siden. 
Veldig dyktige og fine folk. 
Man trenger ikke avtale for å stikke innom, og du kan treffe andre i samme situasjon om du ønsker. 
Der er du 100% trygg, og anonym på den måten at de fører ikke journal osv.  Om du ikke selv ønsker det da. 
De har turdager og ulike aktiviteter som skjer der som du kan delta på. Men veldig mange ønsker bare enesamtaler med de som jobber der. 
Dette er folk med god tid, og etter samtalen kan du ta en kaffe og sitte i fellesrom eller sanserom eller hva du måtte ønske. 
Disse folka kan det de jobber med, og har langt mer kompetanse enn andre i hjelpeapparatet. De holder mye kurs for ansatte i skoler, psykologer og andre. 
Terningkast 6 for min del. 

Tusen takk for et fint svar ❤️ Jeg har egentlig lyst til å prøve men godt å høre litt erfaringer fra andre før jeg tar kontakt. Men dette var både oppløftende og nyttig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for et fint svar ❤️ Jeg har egentlig lyst til å prøve men godt å høre litt erfaringer fra andre før jeg tar kontakt. Men dette var både oppløftende og nyttig. 

Husk at disse folkene jobber kun med denne problematikken, de er så fine folk. 
jeg hadde samtaler der, etterhvert var jeg med på turer, fjellturer osv. og fikk også venner for livet der. 
Psykolog funket det også, men smiso funket best. De vet hva dette handler om. Så kan du dra dit og bare ta en kopp te også, ingen krav om at du må utlevere deg. 
skjekk fb siden deres, eller på nett i det fylket du bor i. Der er det presentasjon av ansatte, hvilke utdannelse de har, program og hva de holder på med. 
fineste plassen jeg har vært på. Har ikke hatt kontakt med de på 7-8 år nå, da jeg har lagt problematikken bak meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Går til en kjempedyktig veileder der. Vil ikke si noe mer for vedkommende er opptatt nok som det er... Veldig trivelig og koselig sted!

Anonymkode: 68ba6...8a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går til en kjempedyktig veileder der. Vil ikke si noe mer for vedkommende er opptatt nok som det er... Veldig trivelig og koselig sted!

Anonymkode: 68ba6...8a4

Har snakker med ulike veiledere da der har vært ledig mens ho jeg hadde satt opptatt. Vendig fint å kunne ska ne med de andre der også .det er ikke en ting de ikke har hørt, så ingen historier sjokkerer den. 
dere kan spis lunsj der, veldig fint påseilet, og man skaper en god relasjon med alle. 
jeg selv ble oppriktig glad i damene der. 
med var raus på klemmer og gav mye kjærlighet og omsorg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...