Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Da jeg meldte meg inn i vektklubb.no fikk jeg tildelt en meny på 1300 kcal daglig. Til tross for at jeg spiser variert, lite og ofte føler jeg meg helt skjelven. Drikker masse vann i tillegg(ca 3 liter). Har et ganske så stillesittende liv, men jogger en halvtime 5 dager i uka. Synes dere 1300 kcal er for lite? Kan jeg øke inntaket til f.eks 1500 kcal per dag uten at det går så mye utover vektreduksjonen?
Rebelle Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 Dette kommer mye an på hva du veier, hva målet dit er og hvor lenge du har tenkt å bruke på det. Vet mange som har fått utdelt 1500 kcal per dag, men de veier gjerne over 100kg og skal bruke lang tid på å nå målet sitt. Selv spiser jeg ca 1000->1300 kcal per dag, og syns det er helt greit. Av og til blir jeg veldig sulten, eller får "sug" på noe "godt" - ta tar jeg meg liksågodt en vann is, det demper suget ganske så raskt. har gått ned 12 kg på ca 2 mnd... Men jeg trener veldig hardt 30 minutter hver dag også.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Takk for svar! Jeg er 163 cm høy og veier nå 55.5 kg, har fremdeles 5.5 kg igjen.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 hei, jeg er kursleder for Ingers hverdagskost, og vi har et dagsinntak på ca 1400 kcal. Ingen av mine damer klager verken på sult eller utmattelse. Det kan kanskje ha noe med kosten i seg selv å gjøre? Hva spiser du i løpet av en dag?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Litt utenfor tema, men Mysan: Hva slags kost er det Ingers hverdagskost mener er "riktig" eller hva jeg skal kalle det?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. februar 2006 #6 Skrevet 16. februar 2006 I løpet av en dag spiser jeg: Frokost: Polarbrød ekstrem med magert pålegg.(eks. kokt skinke/magerost o.l) Lunsj: 1-2 skive brød/knekkebrød med magert pålegg(kokt skinke/magerost/lett syltetøy) eller en porsjon havregrøt med natreen og kanel. Mellommåltid: 1 skive brød og en banan/eple eller pære Middag:magert svinekjøtt/ kylling(eks skinkebiff, kyllingfilet) med potet og en mager saus (eks. sjysaus) + grønnsaker. Mellommåltid: 1-2 skive brød/knekkebrød med magert pålegg Drikker ikke melk, kun vann(ca 3 liter om dagen) Når jeg ser nærmere etter, kunne jeg nok ha spist litt mer grønt og kanskje tatt kosttilskudd :klø:
Nella Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Mer frukt, grønt og pynt på skiva Og når du spiser knekkebrød kan du med fordel ta 1 til 2 ekstra. 1 brødskive = 2 knekkebrød omtrent.
Gjest Elfrida Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Jeg syns 1000-1400 kcal per dag virker litt lite. Trener dere også? I en studie på hvordan sult virker på mennesker rett etter 2. verdenskrig fikk forsøkspersonene rundt 1500 kcal om dagen. De var riktignok menn, men allikevel.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Litt utenfor tema, men Mysan: Hva slags kost er det Ingers hverdagskost mener er "riktig" eller hva jeg skal kalle det? ← Grovt brød, fullkorn. Tre måltider om dagen, pluss et middagsmåltid og to mellommåltider. variert, masse frukt og grønt. Alminnelig "norsk" kosthold... men vi legger veldig vekt på fullkornbrødet, som både metter godt og lenge, og inneholder masse fiber.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #10 Skrevet 16. februar 2006 (endret) I løpet av en dag spiser jeg: Frokost: Polarbrød ekstrem med magert pålegg.(eks. kokt skinke/magerost o.l) Lunsj: 1-2 skive brød/knekkebrød med magert pålegg(kokt skinke/magerost/lett syltetøy) eller en porsjon havregrøt med natreen og kanel. Mellommåltid: 1 skive brød og en banan/eple eller pære Middag:magert svinekjøtt/ kylling(eks skinkebiff, kyllingfilet) med potet og en mager saus (eks. sjysaus) + grønnsaker. Mellommåltid: 1-2 skive brød/knekkebrød med magert pålegg Drikker ikke melk, kun vann(ca 3 liter om dagen) Når jeg ser nærmere etter, kunne jeg nok ha spist litt mer grønt og kanskje tatt kosttilskudd :klø: ← Ser ikke så verst ut dette, men du bør satse på fullkornbrød, ikke polarbrød eller vanlig kneip eller hva det er slags brød du spiser. Det metter for dårlig og du blir for fort sulten igjen. Går du sulten vil kroppen lagre fett. Ja, også frukt og grønt - prøv de berømmelige fem om dagen. Hvor mye middag spiser du? Du bør ha i deg rundt 150g kjøtt eller fisk, 150g poteter eller ris, og masse grønnsaker. Kosttilskudd er ikke dumt, men kjøp noe ordentlig på helsekost, ikke det syntetiske tullet du finner i dagligvaren. Endret 16. februar 2006 av mysan
Gjest Fruktfat Skrevet 17. februar 2006 #11 Skrevet 17. februar 2006 fyll på med mer frukt og grønnsaker
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #12 Skrevet 18. februar 2006 Synes du hadde en dårlig frokost. Spis heller havregrøt eller gorvt brød m/magert pålegg(eks skinke, tunfisk). Den frokosten vil mette mye lengere! Frokosten er et veldig viktig måltid i løpet av dagen. Jeg pleier blande inn enten 1-2 eggehviter eller litt mager kesam- det samker ingenting,men gir en ekstra dose proteiner som metterv bra og er viktig når du slanker deg! Kutt ned på karbohydrater som gir lite metthet, og spis grovere og mer proteiner! Synes 1300 kcal høres litt lite ut, jeg! Jeg har slanket meg før og da lå jeg på 2000+ og gikk ned 0,5 kg i uken. Jeg trente mest styrke(4 ganger i uka) + en del morgenturer(før frokost- ca. 45 min) i uka!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #13 Skrevet 18. februar 2006 Synes du hadde en dårlig frokost. Spis heller havregrøt eller gorvt brød m/magert pålegg(eks skinke, tunfisk). Den frokosten vil mette mye lengere! ← Hm.. polarbrød ekstrem er jo et veldig grovt brød. Metter lenge hos meg.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #14 Skrevet 18. februar 2006 Hm.. polarbrød ekstrem er jo et veldig grovt brød. Metter lenge hos meg. ← Men det inneholder sukker og lite fiber i forhold til vanlig gorvt brød. Men det er selvfølgelig bedre enn de "vanlige" polarbrødene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå