Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var barnet ditt da det begynte å bruke xploraklokke? Barnet vårt er snart fire år og har begynt å gå litt alene ute på lekeplassen og til hagen til nabovenner, så jeg vurderer å kjøpe en smartklokke så jeg kan ha litt kontroll på han. Er ikke så kjent med slike klokker men har den en funksjon hvor man kan sende et signal på at han skal komme hjem (han kan jo ikke lese enda og vi tenker heller ikke å bruke den som en telefon). Men er fire år for lite for denne bruken? Når fikk deres bar. Smartklokke? :) 

Anonymkode: acbd4...64a

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
29 minutter siden, lajlaj said:

ALDRI.

Hva er grunnen til dette?

AnonymBruker
Skrevet

Når de er skolebarn er de gamle nok. En 4. åring på tur i nabolaget skal ikke voktes elektronisk men følges med på fysisk. Foreldre må heller ikke bli så sløve at de sitter inne og overvåker barn elektronisk, gå ut, følg med og hent barnet når det skal komme hjem. Da viser du båndet barnet og nabolaget at du er en forelder som bryr deg. 
En AirTag gir lyd fra seg, og viser hvor barnet er, men heller ikke det er ok å prakke på et barn. 
Og skulle et barn bli kidnappet eller forsvinne ved andre voksnes hjelp, så er vel en sporingsenheter det første som blir fjernet? Uten at jeg driver i den bransjen og har kunnskap på området. 

Anonymkode: c4a0d...3c6

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når de er skolebarn er de gamle nok. En 4. åring på tur i nabolaget skal ikke voktes elektronisk men følges med på fysisk. Foreldre må heller ikke bli så sløve at de sitter inne og overvåker barn elektronisk, gå ut, følg med og hent barnet når det skal komme hjem. Da viser du båndet barnet og nabolaget at du er en forelder som bryr deg. 
En AirTag gir lyd fra seg, og viser hvor barnet er, men heller ikke det er ok å prakke på et barn. 
Og skulle et barn bli kidnappet eller forsvinne ved andre voksnes hjelp, så er vel en sporingsenheter det første som blir fjernet? Uten at jeg driver i den bransjen og har kunnskap på området. 

Anonymkode: c4a0d...3c6

Det vil jo selvfølgelig ikke erstatte at vi fysisk følger med dem også, særlig når de er ute, men det er veldig praktisk å kunne sende barnet et signal om at nå må du komme hjem og spise middag hvis det f. eks er på besøk hos venner.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vil jo selvfølgelig ikke erstatte at vi fysisk følger med dem også, særlig når de er ute, men det er veldig praktisk å kunne sende barnet et signal om at nå må du komme hjem og spise middag hvis det f. eks er på besøk hos venner.

Dette vi har en rolig og stille gate her..men når hun er hos venner el så kan vi ringe når hun skal komme hjem.  Veldig fin når hun sykler alene.. serlig da hun falt og ringte oss og sa i fra. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1 klasse 

Anonymkode: a905e...ab5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine fikk da de var 7 år. Da begynte de å ta buss alene til og fra skolen, og det var greit å vite om de rakk bussen og hvilken buss de tok. 

Anonymkode: 0633b...65d

AnonymBruker
Skrevet

Beklager om jeg virker dømmende, men lar dere virkelig en 4-åring være alene på lekeplassen og gå til venner? 

Anonymkode: c72b7...6fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt slike klokker til mine barn. Da de var så små var jeg selvsagt ute sammen med dem og i småskolen hadde vi klare avtaler, både på radius og tid (de hadde da ordinære analoge klokker).

Nå er mine tenåringer og har treningsklokker, som de bruker. Det er klokker de selv har kjøpt og valgt å bruke. 

Anonymkode: 653bc...698

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var 6 år når jeg kjøpte xploraklokke. Lang vei med buss til skolen, så tenkte han kunne ha den med om har trengte å få tak i meg. Det har ikke vært nødvendig. Nå er han 7,5 og vi bruker den veldig lite. Vi har hatt den med når vi har vært på reise. En trygghet når vi har vært utenlands og på store flyplasser. I tilfelle vi kommer bort fra hverandre. 

Kjekkt å ha, men ikke noe mer enn det😅

Anonymkode: 92583...4ec

• Liker 1
Skrevet

Siste året i barnehagen fikk mine. 
Har vært gull verdt her :)

Skrevet

Vi begynte ved 6 år. Om jeg ville at barnet skulle hjem ringte jeg bare foreldrene og sa de måtte sende Kari hjem nå, om hun var hos venner i nærmeste nabohus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Beklager om jeg virker dømmende, men lar dere virkelig en 4-åring være alene på lekeplassen og gå til venner? 

Anonymkode: c72b7...6fb

Ja her...fordi her er lekeplassen 1 minutt unna og samme ved venn..hun et snart 6 da..men her vi bor er det stille og rolig og godt nabolag 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri brukt slike klokker til mine barn. Da de var så små var jeg selvsagt ute sammen med dem og i småskolen hadde vi klare avtaler, både på radius og tid (de hadde da ordinære analoge klokker).

Nå er mine tenåringer og har treningsklokker, som de bruker. Det er klokker de selv har kjøpt og valgt å bruke. 

Har de telefon? Hvis ja så forstår jeg ikke svaret ditt. Da må du heller svare når de fikk telefon

Anonymkode: 62ea8...841

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har de telefon? Hvis ja så forstår jeg ikke svaret ditt. Da må du heller svare når de fikk telefon

Anonymkode: 62ea8...841

De fikk telefon da de i 2.klasse sluttet på SFO. Det var telefoner som lå hjemme, som erstatning for at vi ikke har fasttelefon slik det var da jeg vokste opp. De hadde ikke telefonene med seg ut. De begynte med det i 5./6.klasse

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De fikk telefon da de i 2.klasse sluttet på SFO. Det var telefoner som lå hjemme, som erstatning for at vi ikke har fasttelefon slik det var da jeg vokste opp. De hadde ikke telefonene med seg ut. De begynte med det i 5./6.klasse

Telefon i 2.? I så fall tror jeg ikke du skal sitte og skryte av deg selv for at ungene dine ikke har hatt klokke 😅

Anonymkode: c0790...f3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Telefon i 2.? I så fall tror jeg ikke du skal sitte og skryte av deg selv for at ungene dine ikke har hatt klokke 😅

Anonymkode: c0790...f3e

Det er vel litt forskjell på å ha en mobil liggende hjemme så barna kan ringe deg på jobb om huset brenner, og la de få en egen telefon? Leste du kanskje ikke hva du svarte på?

Anonymkode: 98471...95d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

2 klasse. Kan ringe oss hjemme, bestevennen og besteforeldre. Da begynte han å gå alene hjem fra skolen og tok klokka på når han gikk fra skolen. Fikk også være litt hjemme alene og bruker den også når han drar på fotballbanen. Er nå 9 år og er helt ypperlig fordi vi da kan utsette mobiltelefon. Han får de når han blir 11. 

Anonymkode: ecf41...da6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...