AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 Hei Jeg fått time oss privat psykolog, noen med erfaring med hva som skjer ? Hvordan starter første time? Jeg gav minimalt med informasjon når jeg ba om time. Er bedre enn på lenge men har aldri tatt tak i overgrep og diverse fra barndommen. Starter jeg der ? Eller mer i retting jeg føler angst? Eller mer praktisk, sliter med tilknytning, venner og kjærligheten? Anonymkode: adb0c...0e5
Mayer Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei Jeg fått time oss privat psykolog, noen med erfaring med hva som skjer ? Hvordan starter første time? Jeg gav minimalt med informasjon når jeg ba om time. Er bedre enn på lenge men har aldri tatt tak i overgrep og diverse fra barndommen. Starter jeg der ? Eller mer i retting jeg føler angst? Eller mer praktisk, sliter med tilknytning, venner og kjærligheten? Anonymkode: adb0c...0e5 Vær effektiv og presis i samtalen, for private psykologer koster fletta. Jeg gikk 5 timer til privat psykolog og fikk god hjelp. Men vær godt forberedt til samtalen og sil ut det aller viktigste. Endret 20. juli 2024 av Mayer
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Du bestemmer helt selv hva du vil si. Hvis du skal snakke om ganske heavy ting kan det kanskje vært lurt å si litt nøytralt hvorfor du har kommet dit, uten å gå veldig dypt inn i enkelthendelser med en gang. Si gjerne litt om hvordan det påvirker deg i dag, eller hva du tror hendelsene har medført av psykiske lidelser i dag. Du kan også kanskje si noe om hvor langt behandlingsløp du ser for deg, f. eks 5 eller 10 timer, så kan du og psykologen legge en plan for hva dere skal ha jobbet med før behandlingsslutt. Anonymkode: 52795...2cb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 Når du kommer dit må du si hvilke plager du har, og hva du ønsker å jobbe med. Du sliter med angst, da forteller du hva du siter med og hva i hverdagen som er vanskelig. start med å fortelle om hvordan du har det. Så kan du fortelle om at du har opplevd overgrep, og spør psykologen om han tenker det er en sammen heng med dine plager i dag, og hvordan dere skal jobbe. Anonymkode: d19ad...ca3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 Et godt tips kan være å snakke om det du aller minst vil snakke om. Det som gjør mest vondt. Du kan jo forberede deg på det. Hvis du greier å snakke med psykologen om disse tingene - over flere timer - så kan det løsne mye. Anonymkode: 56644...732
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 Psykologen vil hjelpe deg med å sortere i hva som er viktig å prate om, du trenger ikke å ta hele ansvaret selv. Møt opp og vit litt hva du ønsker hjelp med, det er et bra startsted. Lykke til! Anonymkode: 846e9...18b 1
Daria Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 Husk at du ikke er forventet å stille med et ferdig presentasjon eller komplett redegjørelse for alt du tror og tenker og ser for deg at du vil jobbe med - du skal ha en første samtale med en erfaren fagperson som har gjort dette før. Hvor du velger å begynne har ikke så mye å si - det viktigste er som en annen sa at du møter opp, så vil dere uansett komme videre derfra. Jeg startet min aller første time med å si at Dette har jeg ikke gjort før, så jeg synes det er kjempeskummelt. Det var ikke der jeg hadde tenkt å begynne, det var bare en spontankommentar som nærmest glapp ut, men psykologen tok tak i det og begynte der (-La oss snakke om det...) og det viste seg å være et overraskende fruktbart sted å starte.
JaVel Skrevet 21. juli 2024 #8 Skrevet 21. juli 2024 Hva med å skrive kort om hva du vil jobbe med og levere det til psykologen i første time.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 Hei Takker før svar 😊 et av problemene min er at jeg aldri snakker om dem og å holder alle reaksjoner overflatisk. Så ingen veit når jeg sliter selv om enkelt sikkert forstår. Har omgangs kretse men aldri kjæreste eller nære venninner. Har opplevd litt dritt men usikker på det er grunnen til problemene min eller om jeg født sånn. Økonomi er jeg ikke så stress, har god lønn og privat forsikring som dekker en del timer. Ts Anonymkode: adb0c...0e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå