Gå til innhold

Svigerfar som kommuniserer kun med emojis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min svigerfar sender meldinger med kun emojis. Jeg skjønner aldri hva han prøver å si. Mannen min pleide alltid å irritere seg over det, men etter at han døde er det jeg som får disse meldingene. Barna gidder ikke prøve en gang og bare ber meg ordne det.

Det er rene rebusen som må gjettes hver gang. Og så blir han furten når jeg gjetter feil. Hvis jeg lar være å svare blir han furten, og så sender han samme melding til barna helt til noen av oss svarer. Og hver gang jeg ber ham skrive noen stikkord i meldingene blir han irritert og sier at det tar for lang tid. Og så klager han til de andre i slekta om at jeg ikke lar ham treffe barnebarna. Jeg vil jo at de skal treffe ham men det er så vanskelig å kommunisere med ham. 

Noen ganger er det ikke emojis, men han sender bare et bilde og null tekst. Det han mener vi skal se på er bare en liten detalj i hjørnet. Nå sist var det et skurrete bilde av en hagestol med rød pute. Han ble irritert over at jeg svarte noe om sommertid og deilig å sitte i hagen, for det var jo naboens feilparkerte bil jeg skulle se. Jamen så skriv det da!

Jeg blir så sliten av å prøve å gjette hva han prøver å si. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kan skrive noen få ord. Koster det virkelig så mye ekstra innsats å skrive «Kommer dere på hytta neste uke?» kontra «🏡🩳☀️🕐», som jeg tolket som «nå er det endelig shortsvær» (etter mange dager med regn her på østlandet). 

Er det andre som har noen sånne i familien? Hvordan takler dere det? 

Anonymkode: 70193...1ed

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke opplevd sånne, men ville tålt en furten voksen mann i stedet for å finne meg i dette. Bare si at så lenge det ikke er trlst så får han ikke noe svar. Mulig andre syns det er ok at han sender slike meldinger, men det kan han droppe til dere. Så bare tåler man at noen furter litt.

Anonymkode: 80685...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kan skrive noen få ord. Koster det virkelig så mye ekstra innsats å skrive «Kommer dere på hytta neste uke?» kontra «🏡🩳☀️🕐», som jeg tolket som «nå er det endelig shortsvær» (etter mange dager med regn her på østlandet).

Er det mulig 😂😂

Hva skal man si…? Har han en parter du evt kan prate med? Han må jo fatte og begripe at slike meldinger er ren gjetting hos mottaker. Tror jeg konsekvent ville svart «Jeg skjønner ikke , du må bruke ord» hver gang en slik rebus kom. 

Anonymkode: 7d829...40b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut. Men han burde jo fått møte barnebarna fordi om. Du kan jo ringe eller skrive «kom til oss kl 16 på lørdag for middag og kos med barnebarna».

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje han har dysleksi, og er selvbevisst.

Ring han

Anonymkode: 1e1f1...ddd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sluttet å gjettet og bare svar: jeg skjønner ikke hva du mener? Blir han sur? Ok, det får man tåle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. 

Nei, han har ingen partner. Han har bodd alene i 40 år. De andre i slekta er lenger ute i slekta og bor langt unna så de har ikke så mye med ham å gjøre.

Siden han er barnas eneste besteforelder på sin fars side så synes jeg det er viktig å holde kontakten men det er så mye jobb. Og han virker så uinteressert i å ha kontakt med oss. Når vi ringer ham er han nesten alltid opptatt med noe som bråker masse eller han svarer ikke på telefon.

Han er generelt en ganske humørsyk mann, og jeg må ha silkehansker på om jeg skal få til at barna får sett ham. Og når han er sur så ignorerer han barna og det ønsker jeg å unngå. Barna har jo skjønt at farfar er merkelig men de blir naturligvis lei seg når han ignorerer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min svigerfar sender meldinger med kun emojis. Jeg skjønner aldri hva han prøver å si. Mannen min pleide alltid å irritere seg over det, men etter at han døde er det jeg som får disse meldingene. Barna gidder ikke prøve en gang og bare ber meg ordne det.

Det er rene rebusen som må gjettes hver gang. Og så blir han furten når jeg gjetter feil. Hvis jeg lar være å svare blir han furten, og så sender han samme melding til barna helt til noen av oss svarer. Og hver gang jeg ber ham skrive noen stikkord i meldingene blir han irritert og sier at det tar for lang tid. Og så klager han til de andre i slekta om at jeg ikke lar ham treffe barnebarna. Jeg vil jo at de skal treffe ham men det er så vanskelig å kommunisere med ham. 

Noen ganger er det ikke emojis, men han sender bare et bilde og null tekst. Det han mener vi skal se på er bare en liten detalj i hjørnet. Nå sist var det et skurrete bilde av en hagestol med rød pute. Han ble irritert over at jeg svarte noe om sommertid og deilig å sitte i hagen, for det var jo naboens feilparkerte bil jeg skulle se. Jamen så skriv det da!

Jeg blir så sliten av å prøve å gjette hva han prøver å si. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kan skrive noen få ord. Koster det virkelig så mye ekstra innsats å skrive «Kommer dere på hytta neste uke?» kontra «🏡🩳☀️🕐», som jeg tolket som «nå er det endelig shortsvær» (etter mange dager med regn her på østlandet). 

Er det andre som har noen sånne i familien? Hvordan takler dere det? 

Nei jeg tror han der er en helt spesiell skrue. 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
snurk skrev (2 minutter siden):

Hva om du svarer med kun emojis tilbake? 😆

Det tenkte jeg også 😅

Anonymkode: b562c...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahah! For en fantastisk svigerfar🤣

Anonymkode: 06604...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo ganske morsom egentlig:laugh:

Svar tilbake: "det er jo kjempesnilt av deg! Trenger penger nå som alt har blitt så dyrt, så de kommer godt med!"

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (2 timer siden):

Han er jo ganske morsom egentlig:laugh:

Svar tilbake: "det er jo kjempesnilt av deg! Trenger penger nå som alt har blitt så dyrt, så de kommer godt med!"

Men da har hun jo misforstått og han er dermed sur. 😅😅😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bare si fra. "Jeg forstår ikke rebusene dine. Hvis du vil jeg skal svare deg, så skriv med ord". 

Så får han bare bli furten, da. Det er ikke ditt problem.

Anonymkode: b8f0c...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at det er messenger det er snakk om? I såfall tror jeg det er en form for auto-fullfør, sannsynligvis har han godtatt ett forslag om emoji en gang i tiden og nå henger det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde begynt å svare med nesten bare emojis selv. Og når han da blir sur og ikke forstår sier du det samme som han pleier å si (vet ikke hva han sier? At alle burde skjønne emojiene hans?)

Anonymkode: 398fa...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde også bedt barna svare med emojis om han ofte blir sur fordi dere ikke skjønner. Noe folk har lite selvinnsikt før ting blir speilet mot dem. 

Anonymkode: 398fa...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bvp skrev (42 minutter siden):

Jeg regner med at det er messenger det er snakk om? I såfall tror jeg det er en form for auto-fullfør, sannsynligvis har han godtatt ett forslag om emoji en gang i tiden og nå henger det igjen.

Nei, det er SMS. Men han har en ipad så mulig det skjer noe automatisk der? Men han må jo selv se hva han har sendt? Og hvert fall når jeg svarer at jeg ikke forstår. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så får han bare bli furten, da. Det er ikke ditt problem.

Anonymkode: b8f0c...03e

Det blir jo mitt problem fordi det går utover barna, og fordi han forteller slekta at jeg nekter ham å se barnebarna.  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...