delripu Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 (endret) erfaringer? Endret 24. september 2024 av delripu
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 Hvor godt kjenner du han? Og hvilket land skal du til? Anonymkode: 2f189...c83 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Er selv gift med en muslimsk mann og har bodd i Qatar sammen med han. Det er de beste årene jeg har hatt i mitt liv. Vi har barn sammen, og vi lever godt. Ganske mye bedre enn mine venninner som valgte noe annet. Anonymkode: 2f189...c83 1 1
Isambard Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 Sånn som du beskriver familien hans så ville ikke jeg vært spesielt bekymret. Det høres ut som en liberal familie. Det store spørsmålet er kanske hvor komfortabel du er med å bo i hjemlandet hans. Ikke han og familien hans. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 En kontrakt er ingenting verdt om det blir konflikter og/eller brudd om dere bor i et muslimsk land! Anonymkode: 78e6f...ae0 1 4
PM75 Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 Er familien i hjemlandet like liberal? Jeg antar at mor og søster bor her i Norge. Stemmer det?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 Hadde spørs veldig hvilket land det var og hvilke rettigheter jeg hadde som kvinne der. Anonymkode: 065da...d79 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 Det kommer jo helt an på hvilket land dere skal flytte til. Anonymkode: 54440...b73 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #9 Skrevet 20. juli 2024 delripu skrev (10 timer siden): Jeg har møtt mitt livs kjærlighet og han har fridd til meg. Jeg er norsk og oppvokst i Norge, med kristen familie og er selv kristen i den forstanden at jeg tror på Gud og på Jesus. Jeg har kjent denne mannen som en venn i 8 år før vi ble sammen, vi har vært sammen i 3år nå, og jeg elsker han. Han er snill, omsorgsfull og behandler meg og alle rundt seg med respekt. Han er innerforstått med at jeg skal beholde min kristne tro, og det er helt i orden for han. Moren og søsteren hans er ikke muslimer, jeg kjenner de godt og de drikker alkohol osv. Søsteren er forsåvidt gift med en ikke-muslimsk mann også. Han har ingen problemer med noe av dette. Alikevel er jeg ikke så naiv at jeg ser bort i fra andres opplevelser og at jeg vil møte på en del utfordringer. For han er det viktig at barna blir muslimer, men de vil også feire jul osv med min familie. For meg er det ikke så viktig med dåp o.l da jeg ikke er særlig praktiserende som kristen selv, kun på et personlig nivå hvor jeg tror på Gud og prøver være et godt menneske. Sålenge mine barn er gode mennesker med gode verdier er det bra nok for meg. Ting jeg har tatt opp som jeg er i tvil om (som omsorg for barn ved evt skilsmisse, mine rettigheter ift å kunne skille meg osv) er han svært imøtekommende på og forslår selv at vi kan skrive kontrakter på slike ting om det beroliger meg eller eventuelt min familie. For han er det ønskelig å bo i et land i gulfen, da han nå er godt etablert der, men han vil også gjerne at vi skal ha en leilighet i Norge slik at vi kan være her ofte med min familie. Han har høy inntekt og sier jeg kan velge selv om jeg vil arbeide fullt, eller deltid, eller ikke i det hele tatt. I sistnevnte alternativ vil han gi meg penger hver måned som jeg kan bruke som jeg ønsker, eller spare om jeg vil på en egen konto. Har noen personlige erfaringer med dette, eller kjenner noen som har hatt gode (eller dårlige) erfaringer? Ting jeg eventuelt bør tenke på som jeg ikke har nevnt? Håper på svar som er saklige, da jeg prøver være åpen for både kritiske og positive syn og vil ta en gjennomtenkt avgjørelse. Du kan ikke kalle deg selv personlig kristen om du synes det er greit at barna dine blir oppdratt som muslimer. Religiøs kanskje, men jeg hadde aldri oppdratt mine barn i en annen tro enn min egen. Angående det andre du spør om, så tenker jeg at her er det potensielt røde flagg. Du kan fort bli fanget i et land, uten egen jobb og inntekt, med barn du ikke kan reise i fra, fordi de tilhører faren. Det kan også gå helt fint, men jeg ville gjort research på landet det er snakk om. Hvilke rettigheter har kvinner der versus menn. Hvordan er reglene rundt eiendom, skilsmisse og barn. Hvordan dømmes menn som utøver vold mot kona (eventuelt voldtar henne), eller er det lov å praktisere innad i ekteskapet. Google dine spørsmål, men aller helst ta kontakt med en advokat fra landet det er snakk om, og forhør deg om lover og regler som gjelder. Vær føre var nå, FØR du er gift og det er barn i bildet. Anonymkode: c2233...f29 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå