AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 Barnet trenger ny sekk, er usikker på hvilken størrelse vi skal gå for. Har hatt 22 liter siten første skoleåret. Anonymkode: fab69...a83
Arkana Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 Våre fikk 30 liter fra 4. klasse og her kunne de fint hatt en mindre sekk. Det er sjelden det er behov for å ta med bøker eller PC hjem (leksebevisst skole) så det var i grunnen ikke behov for noen større sekk (men å bytte til en som var mindre barnslig var fint). Så om du er usikker på behovet på akkurat deres skole ville jeg kanskje avventet til etter skolestart eller hørt med de som har eldre barn på samme skole.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 Vi har 30 l, kjøpte den når han begynte i 3.klasse da det ble hull i den han hadde som var mindre. Jeg tror ikke vi kunne hatt noe mindre, men min har ukelekser så alt av leksebøker er med hjem i sekken samtidig. Han legger også jakke/genser i sekken ganske ofte. Anonymkode: e2f73...74d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 Kommer helt an på høyden på barnet, og behov for stor sekk. Det er jo ikke noe grunn å ha større sekk enn hva de trenger, og viktig at den passer barnet. Ser ofte barn med sekker langt nedpå rumpa når jeg følger minstemann på skolen, ser svært lite behagelig ut, ei heller godt for rygg og kropp. Også er jo det ulikt fra sekk til sekk, i forhold til justeringsmuligheter av «rygglengde» med mer. Anonymkode: fe248...cf3
vimvim Skrevet 22. juli 2024 #6 Skrevet 22. juli 2024 Eneste som er i sekkene til våre unger er skoleipad, et lite pennalhus, vannflaske og matpakke, så de hadde fint klart seg med 22liter. Men vi byttet da de er høye. 11åringen har nå passert 170cm så der byttet vi i starten av 3 trinn siden den forrige var vond å ha på. 8åringen fikk 30 liter nå siden ryggen begynner å bli veldig lang der også
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #7 Skrevet 22. juli 2024 Her har de bare med seg matboks og drikkeflaske i sekken, så den trenger ikke være så stor. Anonymkode: c7ab0...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå