Johan uten land Skrevet 20. juli 2024 #21 Skrevet 20. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi spiser brødmat, det er et av mange måltid vi varierer mellom Men det et på ingen måte noe jeg ville puttet i meg selv, og enda mindre et barn, 2-3 ganger om dagen. Det et bare latskap, og på ingen måte sunt. Anonymkode: 6a5ec...a05 Hvem er det som sier at de putter brød i barnet 2-3 ganger om dagen? Dette er en tråd om smør eller ikke på brødkiva, ikke en moraliseringstråd der hobbyeksperter skal uttale seg om kosthold. Jeg er så drittlei av alle som tror de vet mer enn andre om kosthold og skal belære alle mulige andre folk om det. 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #22 Skrevet 20. juli 2024 Bruker aldri smør under "flytende"/"våte" pålegg nei. Jeg jobber på sykehuset og gjør aldri det til pasienter heller. Ikke fått klager hittil. Anonymkode: 94491...057
Johan uten land Skrevet 20. juli 2024 #23 Skrevet 20. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg svarte da TS? At om de først velger brød så har ikke det smøret noe å si til eller fra. Anonymkode: 6a5ec...a05 Nei, vedkommende stilte spørsmål om hva som var vanlig - ikke hva andre brukere mener om det "har noe å si". 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #24 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva mener du dette er ekstremisme? At man serverer variert mat, i stedet for brød+pålegg 2-3 ganger i døgnet? Anonymkode: 6a5ec...a05 Variert mat kan også inkludere brødmat med midre du spiser brød med syltetøy til ethvert måltid hele livet ditt noe folk skjeldent gjør. Brød er sunt og godt og det er bare ekstreme holdninger å si at brød er usunt. Enda mer ekstreme mennesker må inn i enhver tråd for å ha en preken om det når det ikke er temaet i det hele tatt. Misjoneringen din kan du fint ta en helt annen plass, men du opptrer fullstendig uten sosiale antenner og oppfører deg mildt sagt som en ekstremist i slike tråder med oppførselen og avsporingene dine. Anonymkode: 445c0...5d4 5
Johan uten land Skrevet 20. juli 2024 #25 Skrevet 20. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Bruker aldri smør under "flytende"/"våte" pålegg nei. Jeg jobber på sykehuset og gjør aldri det til pasienter heller. Ikke fått klager hittil. Anonymkode: 94491...057 Om det blir servert med en gang har det ikke så veldig mye så si - men jeg ville blitt sur om jeg hadde fått en skive som hadde stått i noen minutter og sytetøyet hadde sunket ned i brødet og gjort det bløtt. Og hva med f.eks. sursild, der renner jo det litt lake av, og det blir jo helt uspiselig med kald lake over et godt brød. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #26 Skrevet 20. juli 2024 5 minutter siden, Johan uten land said: Om det blir servert med en gang har det ikke så veldig mye så si - men jeg ville blitt sur om jeg hadde fått en skive som hadde stått i noen minutter og sytetøyet hadde sunket ned i brødet og gjort det bløtt. Og hva med f.eks. sursild, der renner jo det litt lake av, og det blir jo helt uspiselig med kald lake over et godt brød. Vi har ikke verken sursild eller godt brød desverre. 🤣 (Snakket om sykehuset nå, hvis det ikke var innlysende.) Anonymkode: 94491...057
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #28 Skrevet 20. juli 2024 Hvorfor må en av dere gi seg? Kan dere ikke bare gjøre forskjellig til sønnen deres evt sier hva den vil ha? Hvorfor er dette er problem? Anonymkode: 5c289...805 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #29 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei folkens. Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år nå, og i løpet av den tiden kan jeg telle på én hånd de gangene vi har vært genuint uenige. Vi krangler aldri høylytt, for vi er voksne mennesker som respekterer hverandre, men etter vi fikk vår sønn og begynte å smøre brødskiver til andre enn oss selv dukket det opp en greie som vi begge nekter å gi oss på. Selv har jeg aldri brukt smør på brødskiva, men jeg forstår at folk gjør det når de har på salami, ost og skinke osv. Pålegg som ikke er «vått» på en måte, for å gjøre det mindre tørt. Dermed ser jeg ikke noe poeng i å ha smør under for eksempel syltetøy, og jeg syntes det er litt kvalmene. Samboer mener det er helt vanlig, og at uten smør under syltetøy «siver syltetøyet ned i brødskiva og blir et dvaskt og ekkelt rosa brød». Han kan også ta på smør under nugatti, og mener helt oppriktig at dette er vanlig oppførsel og at det er jeg som er sær. Hva mener dere? Kan dere hjelpe oss å legge denne ballen død for jeg tror oppriktig ikke at vi klarer det på egen hånd. Anonymkode: b51a3...313 Dere har vært sammen i 3 år, fått et barn sammen, dere respekterer hverandre, men grensen går altså ved uenighet om smør på brødskiva! Det er jo skikkelig komisk 😅😅 Har dessverre ingen gode råd, beklager altså! Anonymkode: 180ad...765 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #30 Skrevet 20. juli 2024 Er du seriøs? Det er jo smak og behag, ingen ball som kan legges død! Jeg liker smør, jeg bruker det under tørt, og under syltetøy er det et must, men bruker det ikke under Nugatti. Andre bruker aldri smør. Om ungen deres spiser de skivene dere smører, enten det er smør eller ikke på, så bare smør som dere vil. På et punkt så kan ungen velge selv. Anonymkode: 7e32e...cb9 2
skreppamedleppa Skrevet 20. juli 2024 #31 Skrevet 20. juli 2024 Alltid smør på skivene! Uansett... Er enig med at ting som f.eks syltetøy eller sursild slipper å gjøre skivene soggy og uapetittelige og at ting renner utover og nedover og andre plasser det ikke skal renne men for min del har det vel mest med vaner å gjøre. Jeg er veldig glad i brødmat og det er absolutt ingen verdens ting jeg har mer lyst på som mitt første måltid for dagen enn godt brød med godt pålegg med smør imellom. Men jeg lager meg ikke et problem av at andre gjør det anerledes, det ville aldri fallt meg inn engang at det var der grensen for å respektere ulikheter lå😅
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #32 Skrevet 20. juli 2024 Johan uten land skrev (30 minutter siden): Hvem er det som sier at de putter brød i barnet 2-3 ganger om dagen? Dette er en tråd om smør eller ikke på brødkiva, ikke en moraliseringstråd der hobbyeksperter skal uttale seg om kosthold. Jeg er så drittlei av alle som tror de vet mer enn andre om kosthold og skal belære alle mulige andre folk om det. Har smør noe å si til eller fra når brød spises en gang innimellom? spiser man brød så ofte at smør er et problem som en del av et slikt måltid, så bør man revurdere kostholdet Det var mitt svar på HI Anonymkode: 6a5ec...a05
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #33 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Misjoneringen din kan du fint ta en helt annen plass, men du opptrer fullstendig uten sosiale antenner og oppfører deg mildt sagt som en ekstremist i slike tråder med oppførselen og avsporingene dine. Anonymkode: 445c0...5d4 Hvor mange tråder mener du jeg har svart i 😅 Er innom her og skriver at smør ikke er et problem om brød spises innimellom. Men om brød, syltetøy og salami er standarden hver dag har de viktigere ting å vurdere enn om det skal være smør på skiva eller ikke… Anonymkode: 6a5ec...a05
Arkana Skrevet 20. juli 2024 #34 Skrevet 20. juli 2024 Vi bruker begge smør på brødskiva også med våte pålegg som syltetøy. Det er både av samme grunn som mannen din, at brødskiva ellers blir dvask, men også fordi vi synes det salte fra smøret passer godt til pålegget. Den eneste gangen jeg ikke bruker smør på brødskiva er til smøreost eller kremost, ellers alltid. Når det er sagt skjønner jeg ikke hva dere er ute etter. Det er jo ingen fasit her. Noen liker smør, andre ikke. Du trenger da ikke bruke smør fordi han liker det og han trenger ikke slutte med smør fordi du ikke bruker det. Sønnen deres tåler fint at han får ulike brødskiver avhengig av hvem som smurte dem fram til han er gammel nok til å be om det han selv liker. Dette er en ikke-sak. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #35 Skrevet 20. juli 2024 Dette hadde jeg faktisk ikke giddet å lage en krangel utav. Lager du brødskiver til barnet, gjør du det på din måte. Lager han brødskive til ungen, gjør han det på sin måte. Også får ungen bestemme selv, når den er gammel nok til å si i fra. Anonymkode: 643c5...36b 3
Johan uten land Skrevet 20. juli 2024 #36 Skrevet 20. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor må en av dere gi seg? Kan dere ikke bare gjøre forskjellig til sønnen deres evt sier hva den vil ha? Hvorfor er dette er problem? Anonymkode: 5c289...805 Det var vel ment som en lufting hva som er er "vanlig" eller ikke - og da er jo det adekvat å spørre hva andre mener. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #37 Skrevet 20. juli 2024 Jeg er enig med deg,bruker aldri smør under "vått" pålegg. Men samboer gjør. Og det er helt greit! Anonymkode: 65116...e58
Daisy-love Skrevet 20. juli 2024 #38 Skrevet 20. juli 2024 Jeg tror begge har rett 🤪 Det handler om preferanser. Liker en smør under, så ha smør under, og la være om ikke. Jeg har ikke selv likt margarin (tåler ikke melk) i min oppvekst, men begynte å like det litt som voksen. Spiser lite av det, og generelt ikke mye brød i hverdagen, men jeg ville ikke hatt smør under Sjokade osv. Nå er jeg ikke glad i det heller, men for å illustrere. Husker fra skolen at det var tema da også. Noen ville ha under leverpostei, Nugatti, og syltetøy, andre ikke. Verst høres det ut under prim, men mulig det går siden det er så nært brunost? 🤔 Under syltetøy synes jeg personlig ikke det er nødvendig, men ser greia om en ikke smører så godt utover, og derfor har smør under. Danskene har jo tykt tannesmør under omtrent alt, inkludert leverpostei. Så hver sin lyst.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #39 Skrevet 20. juli 2024 Din samboer har rett. Når du har syltetøy på skive uten smør blir det som at syltetøyet går inn i skiva og brødet blir vætt og ekkelt. Tar du smør ført fungerer den som en hinne og hele måltidet blir nye bedre. Anonymkode: 78a34...e10 2
Dorma Skrevet 20. juli 2024 #40 Skrevet 20. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei folkens. Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år nå, og i løpet av den tiden kan jeg telle på én hånd de gangene vi har vært genuint uenige. Vi krangler aldri høylytt, for vi er voksne mennesker som respekterer hverandre, men etter vi fikk vår sønn og begynte å smøre brødskiver til andre enn oss selv dukket det opp en greie som vi begge nekter å gi oss på. Selv har jeg aldri brukt smør på brødskiva, men jeg forstår at folk gjør det når de har på salami, ost og skinke osv. Pålegg som ikke er «vått» på en måte, for å gjøre det mindre tørt. Dermed ser jeg ikke noe poeng i å ha smør under for eksempel syltetøy, og jeg syntes det er litt kvalmene. Samboer mener det er helt vanlig, og at uten smør under syltetøy «siver syltetøyet ned i brødskiva og blir et dvaskt og ekkelt rosa brød». Han kan også ta på smør under nugatti, og mener helt oppriktig at dette er vanlig oppførsel og at det er jeg som er sær. Hva mener dere? Kan dere hjelpe oss å legge denne ballen død for jeg tror oppriktig ikke at vi klarer det på egen hånd. Anonymkode: b51a3...313 Hvorfor betyr det noe hvem som har rett ? Må man alltid ha rett i alt ? Han liker ditt og du liker datt. Er da ingen fasit på hva man skal like. Kjære folk Endret 20. juli 2024 av Dorma 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå