AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #41 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min mening er at begge tar veldig feil. Det finnes mye bedre mat å putte i et barn Server skikkelig mat. Ikke ultraprosesert brødmat med tilsvarende salami eller syltetøy. Velger dere først brødmat og syltetøy har det smøret lite å si. Den som smører skiva bestemmer. Anonymkode: 6a5ec...a05 Denne måtte jo bare komme😂 jeg er for øvrig enig med mannen din, i 90% av tilfellene bruker jeg smør det eneste jeg kommer på som jeg ikke bruker smør er nugatti og kaviar😅 Anonymkode: 34818...6e3 1
Phoenix Heart Skrevet 20. juli 2024 #42 Skrevet 20. juli 2024 Bruker alltid smør eller margarin, uansett hvilket pålegg jeg har på skiva.
Gjest issoras Skrevet 20. juli 2024 #44 Skrevet 20. juli 2024 Fullstendig enig med din samboer. Syltetøy og nugatti er faktisk ikke særlig godt uten smør. Samme med leverpostei, MÅ ha smør under. Nam. 🤩 Men skjønner ikke hva det er å krangle om. Den som smører skiva bestemmer frem til barnet selv bestemmer. Her har vi alltid brukt smør uansett, men sønnen vår nektet smør når han ble stor nok til å forstå at det var en greie. Pyttsann. 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #45 Skrevet 20. juli 2024 Ett sted går grensen for meg - noen vil ha smør på brødet/baguettene når jeg serverer bacalao. Det er haugevis av oliveolje i den bacalaoen jeg lager. Da synes jeg det blir fullstendig malplassert med smør på brødet. Men - det hender jeg setter det fram likevel. Er det internt i familien setter jeg det aldri fram, men det kommer på bordet likevel. Merkelig 😄 Anonymkode: 31ec8...7ca
Mardina Skrevet 20. juli 2024 #46 Skrevet 20. juli 2024 Kun smør når det er noe som må "festes" til brødskiva, som f.eks ost eller skinke. Aldri under våte pålegg, som syltetøy, smøreost eller leverpostei. Da blir det "dobbelt" opp og jeg synes ikke det smaker noe godt heller. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #47 Skrevet 21. juli 2024 Jeg liker smør på brødskiva uansett om det er vått pålegg eller "tørt", men det skal være smør, ikke noe margarin eller sånt. Anonymkode: 71c7a...787
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #48 Skrevet 21. juli 2024 Johan uten land skrev (23 timer siden): Nå må dere med "ultraprossserert" på hjernen gi dere - brød er sunt! Nå siktet hen til salami som er UP. Anonymkode: dadda...c45
My o MY Skrevet 21. juli 2024 #49 Skrevet 21. juli 2024 Bruker ikke smør selv til vanlig, og tørt pålegg faller ikke av når du lager sandwich av to skiver, og helst deler i to da det blir litt mer delikat. Har alltid tomater, agurk, rødbeter, salatblader og/ eller andre grønnsaker på, så må neste lage små sandwicher. Men, når jeg skal skeie ut litt, så er det veldig godt med smør under brunost og nugatti! Nam. Jeg spiser sjelden søtsaker, men det er godt noen ganger, og også under peanøttsmør. Jeg skjønner ikke at det er så mye å krangle om, men sånn rent fornuftig er det jo greit at barnet blir vant til å spise uten smør. Det er jo ikke akkurat særlig viktig å få i seg på brødskiver. Men denne kampen hadde jeg ikke giddet å ta.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #50 Skrevet 21. juli 2024 Jeg foretrekker smør under alt av pålegg, bortsett fra nugatti - der skal smøret være over nugattien. DA snakker vi 😋 Anonymkode: b3a1f...398 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #51 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 12.38): Min mening er at begge tar veldig feil. Det finnes mye bedre mat å putte i et barn Server skikkelig mat. Ikke ultraprosesert brødmat med tilsvarende salami eller syltetøy. Velger dere først brødmat og syltetøy har det smøret lite å si. Den som smører skiva bestemmer. Anonymkode: 6a5ec...a05 Brød er ikke alltid ultraprosseseet og man kan ha pålegg på brødskiva som heller ikke er yra prosessert. Men med det sagt så er det ingen som dør av å spise noe ultraprossesert. Her i huset så lager vi så si det meste fra bunn, men vi vet at det ikke er noe krise om man innimellom inntar mat som ikke er laget fra bunnen av. Anonymkode: 65c33...ef1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #52 Skrevet 21. juli 2024 Forsåvidt enig med deg, men akkurat nugatti og syltetøy synes jeg smaker godt sammen med smør. Ikke fordi det siver gjennom og ikke noe jeg må ha, men synes det smaker bedre, så den ene gangen i skuddåret jeg spiser nugatti er det med smør under. Syltetøy spiser jeg oftere, så der har jeg bare smør under en sjelden gang. smøreost eller peanøttsmør f.eks har jeg det ikke. Anonymkode: 04ddd...d35
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #53 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 12.45): Hva mener du dette er ekstremisme? At man serverer variert mat, i stedet for brød+pålegg 2-3 ganger i døgnet? Anonymkode: 6a5ec...a05 Du må gjerne vise hvor det står i hovedinnlegget at vi spiser brød pluss pålegg til tre ganger i døgnet. Men med det sagt kan man fint spise brød pluss eller to til tre ganger om dagen uten at det automatisk betyr at de måltidene er ultraprosseserte. Anonymkode: 65c33...ef1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #54 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå siktet hen til salami som er UP. Anonymkode: dadda...c45 Kanskje greit å lese et ordentlig før man kommenterer 😉 Anonymkode: 65c33...ef1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #55 Skrevet 21. juli 2024 Neppe en fasit, men smak og behag. Min regel = ikke smør under smørbart pålegg. Og hvis jeg ikke har smørbart pålegg bruker jeg alltid majones i stedet for smør. Anonymkode: 11828...3ae
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #56 Skrevet 21. juli 2024 Til barn tenker jeg smør er praktisk. Da sitter pålegget bedre på. Anonymkode: 70059...428
PusheenPusheen Skrevet 21. juli 2024 #57 Skrevet 21. juli 2024 (endret) Vokste opp med smør under all slags pålegg. Spiser ikke smør den dag idag fordi jeg liker best uten. Men tørt pålegg sitter bedre fast med smør, så sikkert greit for barn? Endret 21. juli 2024 av PusheenPusheen
C-girl Skrevet 21. juli 2024 #58 Skrevet 21. juli 2024 Min samboer har smør på brødskiva selv når han har på smørepålegg (smøreost/nugatti/syltetøy)
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #59 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 12.34): Hei folkens. Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år nå, og i løpet av den tiden kan jeg telle på én hånd de gangene vi har vært genuint uenige. Vi krangler aldri høylytt, for vi er voksne mennesker som respekterer hverandre, men etter vi fikk vår sønn og begynte å smøre brødskiver til andre enn oss selv dukket det opp en greie som vi begge nekter å gi oss på. Selv har jeg aldri brukt smør på brødskiva, men jeg forstår at folk gjør det når de har på salami, ost og skinke osv. Pålegg som ikke er «vått» på en måte, for å gjøre det mindre tørt. Dermed ser jeg ikke noe poeng i å ha smør under for eksempel syltetøy, og jeg syntes det er litt kvalmene. Samboer mener det er helt vanlig, og at uten smør under syltetøy «siver syltetøyet ned i brødskiva og blir et dvaskt og ekkelt rosa brød». Han kan også ta på smør under nugatti, og mener helt oppriktig at dette er vanlig oppførsel og at det er jeg som er sær. Hva mener dere? Kan dere hjelpe oss å legge denne ballen død for jeg tror oppriktig ikke at vi klarer det på egen hånd. Anonymkode: b51a3...313 Begge deler er helt vanlig. Den som smører til barnet smører som den vil, etterhvert velger barnet selv hva det foretrekker. Du bør jobbe litt med at du synes andres normale matvanerer kvalmende, ellers er alt helt fint. Anonymkode: e768c...610 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #60 Skrevet 21. juli 2024 Jeg synes syltetøy uten smør er kjedelig. Smaker mindre, gjør at skiva inneholder noe mer enn bare karbohydrater og hindrer soggy skive. Bruker det aldri til salami, da det er nok fett i salamien i seg selv. Anonymkode: ba5e2...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå