Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i en flytteprosess (leietakere) og går mye på visninger denne sommeren. 

Før vi ble samboere så bodde jeg i kjeller- og sokkelleiligheter i 8 år, og jeg føler meg rimelig mett på en sånn bosituasjon, følelsen av privatliv blir borte, og jeg føler meg som gjest i andres hjem. Jeg har tidligere kommunisert til samboeren min at jeg absolutt IKKE vil bo på den måten igjen, men han har nå forelsket seg i en leilighet i enebolig, fordi den har nok plass og også er billigere enn tilsvarende størrelse i feks blokk. Han har aldri bodd på den måten før, og ser egentlig bare positive utfall av å bo slik, jeg vil mye heller gi slipp på et soverom for å bo billigere (vi ser etter 3-roms) enn å bo i noen anders enebolig. Jeg føler jeg stanger mot veggen, og han blir skuffet fordi jeg ikke er like positiv som han, skal jeg bare jatte med å gå på visning sammen med han, til tross for at jeg vet 100% at jeg aldri vil bo sånn igjen? 

Jeg føler at det å være leietaker er et nederlag i seg selv, men det føles som et enda større nederlag om vi skal "sammen" med huseier. 

Anonymkode: 8c419...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en prat og minnet han på at det er uaktuelt for min del istedet for å kaste bort alles tid. 

Anonymkode: 6a786...93b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gått på visning, hva om han faller helt pladask da.. da blir jo kampen enda tyngre.

Det er ikke uvanlig (ved boligkjøp i hvert fall) å nærmest forelske seg i et objekt, flytte inn og innrede det i hodet, og få nærmest kjærlighetssorg og tro man aldri vil finne noe så bra igjen om man taper budrunden 😂 Så når svaret er 100% nei fra deg uansett, når du vet det er helt uaktuelt, så ikke dingle det foran han og frist han noe mer med det enn han allerede er. Det har ingenting for seg tror jeg, han vil være glad du er med på visning fordi han tror du er på gli eller kan ombestemme deg, men skuffelsen blir desto større når det viser seg at det var uaktuelt hele tiden. 

Dere må få lov til å ha noen dealbreakers og noen must haves (og noen nice to haves). Sett dere ned og lag disse listene, det er jo en morsom øvelse i seg selv og det er også praktisk å forholde seg til når man leter. Jeg lager jo sånne lister bare for meg selv når jeg kjøper, for man må jo alltid fire på noe man vil ha, men så har man også noe som er ubrytelige krav.

Anonymkode: be7f6...5f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville ikke gått på visning, hva om han faller helt pladask da.. da blir jo kampen enda tyngre.

Det er ikke uvanlig (ved boligkjøp i hvert fall) å nærmest forelske seg i et objekt, flytte inn og innrede det i hodet, og få nærmest kjærlighetssorg og tro man aldri vil finne noe så bra igjen om man taper budrunden 😂 Så når svaret er 100% nei fra deg uansett, når du vet det er helt uaktuelt, så ikke dingle det foran han og frist han noe mer med det enn han allerede er. Det har ingenting for seg tror jeg, han vil være glad du er med på visning fordi han tror du er på gli eller kan ombestemme deg, men skuffelsen blir desto større når det viser seg at det var uaktuelt hele tiden. 

Dere må få lov til å ha noen dealbreakers og noen must haves (og noen nice to haves). Sett dere ned og lag disse listene, det er jo en morsom øvelse i seg selv og det er også praktisk å forholde seg til når man leter. Jeg lager jo sånne lister bare for meg selv når jeg kjøper, for man må jo alltid fire på noe man vil ha, men så har man også noe som er ubrytelige krav.

Anonymkode: be7f6...5f8

Takk for tilbakemelding. Spørs om vi ikke må ta enda en samtale om dette temaet. Vi har vært relativt flinke til å sette opp en liste og finne ut av hva vi må og ikke må ha, feks er vi begge villig til å ofre et stort kjøkken, dersom leiligheten har balkong, kun 1 soverom dersom det er rimelig månedsleie osv. Min absolutte var at vi ikke skulle bo i sokkel, og hans absolutte var reisevei til jobb, begge disse tingene har gått i glemmeboken så fort han finner noe som er billig nok til at vi sparer 4-5K i måneden. 

Anonymkode: 8c419...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...