Ebbeliten Skrevet 21. juli 2024 #61 Del Skrevet 21. juli 2024 Det tror jeg er bare tøys. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martelè Skrevet 21. juli 2024 #62 Del Skrevet 21. juli 2024 En skulle tro at det å være demiseksuell var default hos de fleste 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #63 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonymkode: 1bfb1...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #64 Del Skrevet 21. juli 2024 Martelè skrev (3 timer siden): En skulle tro at det å være demiseksuell var default hos de fleste Det skulle man tro om psykopater også. Anonymkode: 1120e...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #65 Del Skrevet 21. juli 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Og denne karen oppnår akkurat sex så lett ved å bruke uttrykket "demiseksuell". Anonymkode: 1120e...a1b Han bruker det ikke som noe selling point, heller som en forklaring i ettertid på hvorfor det ikke går så bra når han først havner til sengs med noen. Han hadde lite erfaring med andre enn kona før han ble skilt, og var i et langt ekteskap. jeg tror på at han tror han er demiseksuell, men det handler nok mer om å bli trygg og kjent. Problemet er at han samtidig er kåt og gjerne vil ha sex «nå». Han vil ha dame, han er egentlig en fin fyr, det har bare ikke gått helt veien (han har blitt dumpet), og så ender det med masse dårlige ons i mellomtiden. Alder spiller sikkert også inn, mulig potensen ikke er helt på topp lenger, uten at han vil innrømme det. Anonymkode: d04db...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 22. juli 2024 #66 Del Skrevet 22. juli 2024 Liker ikke å victim blame, men er det ikke helt ÅPENBART at en demiseksuell person som faktisk bruker det i en datingsetting ikke vil risikere å bli avslørt ved å pushe på sex før en god del dates - uavhengig av om det var "frøken drømmedame" som dukket opp? Folk som går på den, må jo være blant dem som holder liv i Nigeria-svindlene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 22. juli 2024 #67 Del Skrevet 22. juli 2024 (endret) Oppdatering fra en demiseksuell mann i midten av 40-årene. Har et langt forhold på over 20 år, og vært i datingverden litt over et år. Jeg fronter det sjelden, og når jeg sier det, så er det ofte sett på som særdeles positivt. Og de fleste kvinner ser nok seg selv som nærmere dette, men som mann skal man strengt tatt bare kunne ha sex slik uten videre. Jeg har ingen ereksjonsproblemer når tenningen er der(eller ellers), men klarer ikke å få ereksjon uten en emosjonell kobling. Så ONS fungerer bare ikke. Jeg har ingen problem med sexlysten når tiltrekninger er der, og kun postive tilbakemelding på leveringen, når jeg endelig er klar🙈 To av de jeg har datet, har vært så fasinert av dette, at selv om det har vært avtalt at vi ikke skal ha sex på de første møtene, så har de endt opp med å prøve å få det til(på første date). Desverre så går ikke det for meg, selv om jeg har lyst. En av de var så pushy at det endte der og da, da det begynte å ligne mer på et overgrep. Så, ja demiseksuell kan sikkert være et sjekketriks for menn, men absolutt noe som er der ute. Endret 22. juli 2024 av Fjellmannover190 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 22. juli 2024 Forfatter #68 Del Skrevet 22. juli 2024 Fjellmannover190 skrev (6 minutter siden): Oppdatering fra en mann som faktisk er demiseksuell. Jeg fronter det sjelden, og når jeg sier det, så er det ofte sett på som særdeles positivt. Og de fleste kvinner ser nok seg selv som nærmere dette, men som mann skal man strengt tatt bare kunne ha sex slik uten videre, så klarer jeg ikke få det til uten at jeg har emosjonell tenning på kvinner. Når jeg har det, så er vel tilbakemeldingene positive. To av de jeg har datet, har vært så fasinert av dette, at selv om det har vært avtalt at vi ikke skal ha sex på de første møtene, så har de endt opp med å prøve å få det til(på første date). Desverre så går ikke det for meg, selv om jeg har lyst. En av de var så pushy at det endte der og da, da det nærmet seg et overgrep på en måte. Så, ja demiseksuell kan sikkert være et sjekketriks for menn, men absolutt noe som er der ute. Takk for at du svarte. Jeg skjønte på måten du skrev i tråden at du hadde enten erfaring på området eller kjente noen som var det. Jeg syns ikke det virker som noe negativt egentlig da. Men alle vi damer er jo godt vant med at alle vil ha sex på første date og det er ett press jeg er veldig lei av. Så det blir lite dates kan du skjønne for alle skal til sengs så fort som mulig ellers vil de ikke møte deg. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går an å bruke litt tid. Jeg må bli kjent med folk først se om det noe ved dem som tiltrekker meg eller ikke eller om det bare blir en ny kompis lissom. Og vis versa selvsagt. Er først da en vet hva en har lyst til å gjøre i neste steg lissom. Skal en gå videre å bli bedre kjent møtes mer og henge mer sammen som vil lage ett bedre båndt mellom to stk. Og jeg syns det er bedre å bli venner først for å se om man har kjemi og trives godt sammen før en kan tenkte på neste steg. Men det er nå sånn jeg er da. Jeg syns mange kommenterer stygt i denne tråden om at menn som klarer å vente med sex og har andre tilknytningsstiler enn den vanlige mann er sett på som en løgner og lurendreier når det faktisk kan stemme at en mann kan være demiseksuell. Så ja takk for at du svarte. Det satte jeg stor pris på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 22. juli 2024 #69 Del Skrevet 22. juli 2024 (endret) 58 minutter siden, GrønnNellik68 said: Takk for at du svarte. Jeg skjønte på måten du skrev i tråden at du hadde enten erfaring på området eller kjente noen som var det. Jeg syns ikke det virker som noe negativt egentlig da. Men alle vi damer er jo godt vant med at alle vil ha sex på første date og det er ett press jeg er veldig lei av. Så det blir lite dates kan du skjønne for alle skal til sengs så fort som mulig ellers vil de ikke møte deg. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går an å bruke litt tid. Jeg må bli kjent med folk først se om det noe ved dem som tiltrekker meg eller ikke eller om det bare blir en ny kompis lissom. Og vis versa selvsagt. Er først da en vet hva en har lyst til å gjøre i neste steg lissom. Skal en gå videre å bli bedre kjent møtes mer og henge mer sammen som vil lage ett bedre båndt mellom to stk. Og jeg syns det er bedre å bli venner først for å se om man har kjemi og trives godt sammen før en kan tenkte på neste steg. Men det er nå sånn jeg er da. Jeg syns mange kommenterer stygt i denne tråden om at menn som klarer å vente med sex og har andre tilknytningsstiler enn den vanlige mann er sett på som en løgner og lurendreier når det faktisk kan stemme at en mann kan være demiseksuell. Så ja takk for at du svarte. Det satte jeg stor pris på. Jeg er selv innenfor demiseksuell-kategorien, og vet at det kan være litt vanskelig å tro på. Det har ikke noe med tiltrekning eller ereksjonsproblemer å gjøre, men har opplevd at det kan oppleves slik for de jeg møter. Nå er det vel ganske mange menn som både spiller på at de ser etter langvarige forhold og andre ting for å bare kunne få sex, så det overrasker meg ikke at det kan oppleves slik av kvinner som har blitt utsatt for menn som kun spiller. Endret 22. juli 2024 av Fjellmannover190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 22. juli 2024 Forfatter #70 Del Skrevet 22. juli 2024 (endret) Fjellmannover190 skrev (39 minutter siden): Jeg er demiseksuell, og vet at det kan være litt vanskelig å tro på. Det har ikke noe med tiltrekning eller ereksjonsproblemer å gjøre, men har opplevd at det kan oppleves slik for de jeg møter. Nå er det vel ganske mange menn som både spiller på at de ser etter langvarige forhold og andre ting for å bare kunne få sex, så det overrasker meg ikke at det kan oppleves slik av kvinner som har blitt utsatt for menn som kun spiller. jo det er akkurat det. Mange som spiller spill for å oppnå det det de vil. Selv om jeg ikke skjønner med hva som er så morsomt med engangs ligg hele tiden. Det blir jo stort sett basic opplegg for man kjenner ikke personen eller hvordan kroppen til vedkommende fungrerer så jeg regner med at engangsligg er mest for å tilfredsstille seg selv. Altså damer er bare ett sex leketøy for dem ikke ett menneske. Trist at det har blitt sånn, men så lenge det er dette som er mest fokusert i sosiale medier om at man skal kunne ha sex uten følelser er det nye normale. At man får føleler når man har sex med noen er sett ned på og at man ikke er normal omtrent hvis man får det er trist. For meg er det helt naturlig at man knytter seg til en person over tid med sex. Endret 22. juli 2024 av GrønnNellik68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå