Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du gått?

Sensommeren i fjor møtte jeg en nydelig dame på en fest. Vi hadde en morsom kveld sammen ute på byen, og endte opp med å sove sammen (hadde ikke sex).

Vi utvekslet kontaktinformasjon, men i løpet av høsten snakket vi ikke så mye sammen. I oktober fikk jeg endelig ut fingeren og ba henne ut på en ordentlig date. Det var match!

Vi var på et par dater før jul, og var en del med hverandre. Etter jul var vi veldig mye sammen. Jeg bodde hos henne 2-3 dager hver uke fra rundt februar (hun bor nærme jobben min, som var en fin unnskyldning for å komme over, hehe).

Nå har jeg fått vite at hun har ligget med en annen fyr både i juleferien og i påsken. Hun er nordfra, og har altså møtt denne fyren når hun har vært på besøk i hjembygda. Spesielt påske-hendelsen går inn på meg merker jeg.

Vi hadde ikke hatt samtalen om å være eksklusive, men jeg tok det som en selvfølge når vi omtrent bodde sammen (at man ikke skal ha sex med andre). 

Utenom dette er hun drømmedama. 

Ville dere blitt eller avsluttet det?

Anonymkode: d965f...cf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville du gått?

Sensommeren i fjor møtte jeg en nydelig dame på en fest. Vi hadde en morsom kveld sammen ute på byen, og endte opp med å sove sammen (hadde ikke sex).

Vi utvekslet kontaktinformasjon, men i løpet av høsten snakket vi ikke så mye sammen. I oktober fikk jeg endelig ut fingeren og ba henne ut på en ordentlig date. Det var match!

Vi var på et par dater før jul, og var en del med hverandre. Etter jul var vi veldig mye sammen. Jeg bodde hos henne 2-3 dager hver uke fra rundt februar (hun bor nærme jobben min, som var en fin unnskyldning for å komme over, hehe).

Nå har jeg fått vite at hun har ligget med en annen fyr både i juleferien og i påsken. Hun er nordfra, og har altså møtt denne fyren når hun har vært på besøk i hjembygda. Spesielt påske-hendelsen går inn på meg merker jeg.

Vi hadde ikke hatt samtalen om å være eksklusive, men jeg tok det som en selvfølge når vi omtrent bodde sammen (at man ikke skal ha sex med andre). 

Utenom dette er hun drømmedama. 

Ville dere blitt eller avsluttet det?

Altså om du klarer å tilgi dette. Ja da er du raus synes jeg for å si det sånn...

Skjønner at dere ikke hadde avtalt å være eksklusive, men dere datet jo...

Hadde det vært meg så hadde jeg fått kalde føtter med en gang, men det er meg da. 

• Liker 3
Skrevet

Om bare du alene i begynnelsen av forholdet  ikke var "nok" da, hvordan tenker du det går på sikt? Jeg tenker: når folk viser deg hvem de er må du tro på dem.

Jeg personlig hadde gått 

• Liker 4
Skrevet

Sier hun noe om hvorfor hun gjorde det?

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Blåbærrips said:

Sier hun noe om hvorfor hun gjorde det?

Hun hadde i fjor sommer kommet ut av et 15 år langt forhold (vi er begge 30), og ville være singel og fri en periode. Hun sier også at hun angrer veldig, og har heller ikke prøvd å skjule det (sa det rett ut når jeg spurte)

Endret av johsyv
  • Liker 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Om hun ligger med andre 6 mnd ut i dating er hun ikke følelsesmessig investert i deg. 

Hadde takket for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker kommunikasjon er viktig i alle type forhold, der man ønsker å avklare forventninger og hvilken type forhold man har. 

Selvsagt kan du føle deg såret av dette, men hun på sin side kan mene at hun ikke har gjort noe galt, siden det ikke var satt ord på noe mellom dere. 

Jeg har vært utsatt for nok menn som har vært drittsekk mot meg, og tar ingenting for gitt lengre. Så om en mann hadde sovet over hos meg 2-3 netter i uka, fordi han sa at det var bedre for han pga jobb, hadde jeg faktisk tatt det for at du ville sove over pga jobben og ikke fordi du nødvendigvis ønsket et forhold med meg.

Anonymkode: ada6c...1ba

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ville avsluttet. Om dere ikke offisielt var i et forhold har ikke så mye å si. Dere burde vært eksklusiv for hverandre. Og at hun hoppet til køys med andre betegner jeg som utroskap. Et svik. Og et tegn på at hun ikke er så forpliktet emosjonelt og fysisk til deg. 

At hun "angrer" har ingenting å si. Det blir et tomt ord oppi dette.

Hun kan se ut som drømmedame så mye hun bare vil, men utroskap med svik og tillitsbrudd er aldri greit. Da er hun ikke drømmedama likevel.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
johsyv skrev (13 minutter siden):

Hun hadde i fjor sommer kommet ut av et 15 år langt forhold (vi er begge 30), og ville være singel og fri en periode. Hun sier også at hun angrer veldig, og har heller ikke prøvd å skjule det (sa det rett ut når jeg spurte)

At hun er ærlig er iallefall positivt. Vanskelig denne syns jeg. Hadde dere blitt enig om å være eksklusive så hadde det vært en no brainer men slik som du skriver det er det litt mer i gråsonen. Hva vil hun nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Blåbærrips said:

At hun er ærlig er iallefall positivt. Vanskelig denne syns jeg. Hadde dere blitt enig om å være eksklusive så hadde det vært en no brainer men slik som du skriver det er det litt mer i gråsonen. Hva vil hun nå?

Hun er tydelig på at hun vil ha meg og vårt forhold 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er tydelig på at hun vil ha meg og vårt forhold 

Jeg tror jeg hadde gitt henne en sjanse. Dere har ikke kommunisert skikkelig hva dere vil.  Men du må legge det bak deg formå kunne stole på henne. Greier du ikke stole på henne kommer dere til å feile

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bump 

AnonymBruker
Skrevet

Fått snakket med henne?

Anonymkode: 76c18...64a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville ha gått. Jeg er nok så gammeldags at jeg ikke synes eksklusivitet er noe man helt eksplisitt trenger å avtale. Og jeg vil date en som tenker som meg.

Jeg kom også rett ut av et langt forhold da jeg møtte han jeg er med. Var aldri i tvil om hvorvidt vi var eksklusive. 

Anonymkode: 105e3...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Dette med å måtte avtale å være eksklusive er relativt nytt. Da jeg var ung (er snart 50) var man sammen med en person av gangen.  Føler meg litt gammel nå 😅

Anonymkode: 9a772...06e

Skrevet

Ville nok sagt takk for meg i den situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått tvert. Seriøst, hva feiler det folk ?

Anonymkode: 3d6d9...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...