AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 Hører så mye ulikt. Noen jeg kjenner som er fosterforeldre og barnet er plassert der for alltid, ikke aktuelt å tilbakeføres. men likevel må de godta masse greier fra barnevernstjenesten. Og gjør de ikke det så risikerer de at de flytter barnet. Det vet jo barnevernet at de ikke ønsker. Anonymkode: f1436...d2f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hører så mye ulikt. Noen jeg kjenner som er fosterforeldre og barnet er plassert der for alltid, ikke aktuelt å tilbakeføres. men likevel må de godta masse greier fra barnevernstjenesten. Og gjør de ikke det så risikerer de at de flytter barnet. Det vet jo barnevernet at de ikke ønsker. Anonymkode: f1436...d2f Hvilke masse greier må de godta som de egentlig er i mot? Jeg vet at mange sliter med å se barna måtte forholde seg til samvær med foreldrene sine. Det skaper endel uro hos barna før og etter samvær. Jeg vet om barn som kaster opp før de skal på samvær. Jeg var biologisk barn i fosterhjem så jeg fikk jo se og oppleve ganske mye. Nå har jeg vokst opp med dette, det jeg ser er at man må jobbe ganske hardt for at disse barna skal få nødvendig hjelp. Ved enkelte så får man ikke det fulle og hele bildet av barnet før det har gått litt tid. I blant var samværet hjemme hos oss og jeg opplevde en av foreldrene til fosterbarnet som rusa. Jeg husker det godt, det rare blikket. Ofte var det en tilsynsfører med på disse besøkene heldigvis. Senere da jeg flyttet ut og barnet ble tenåring så ble det større utfordringer. Mine foreldre taklet det, men det krevde utrolig mye fra de. Anonymkode: 07824...229 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå