AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 Har lite fritid pga jobb. Året rundt er det slik at jeg blir bedt med på alt fra bursdager til date og jeg kan ikke pga jobb (må dessverre jobbe helg i mitt yrke). Hele året føler jeg at jeg går glipp av livet og gleder meg til ferien. Men så kommer ferien og 3 uker går uten at jeg hører et pip fra andre mennesker enn foreldrene mine. Så er jeg tilbake i jobb og invitasjonene jeg må takke nei til begynner igjen. Blir litt gal jeg 😅 Kun nå jeg kan finne på noe, så føler ekstra FOMO og ensomhet. Men dette er kanskje realiteten til single i 30-årene? Alle er bortreist med familien sin i fellesferien. Anonymkode: 76593...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har lite fritid pga jobb. Året rundt er det slik at jeg blir bedt med på alt fra bursdager til date og jeg kan ikke pga jobb (må dessverre jobbe helg i mitt yrke). Hele året føler jeg at jeg går glipp av livet og gleder meg til ferien. Men så kommer ferien og 3 uker går uten at jeg hører et pip fra andre mennesker enn foreldrene mine. Så er jeg tilbake i jobb og invitasjonene jeg må takke nei til begynner igjen. Blir litt gal jeg 😅 Kun nå jeg kan finne på noe, så føler ekstra FOMO og ensomhet. Men dette er kanskje realiteten til single i 30-årene? Alle er bortreist med familien sin i fellesferien. Anonymkode: 76593...8a4 Det er jo dessverre sånn at man prioriteter kjernefamilie og partneren.. Når man er singel er man aldri noens nr 1. Anonymkode: df679...606 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Jeg hadde aldri ferie i fellesferien før barn. Alt er så mye dyrere da og masse folk overalt. Anonymkode: dc5e9...8f4 5 2
Janina1 Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når man er singel er man aldri noens nr 1. Anonymkode: df679...606 Det er det jeg savner mest med å være singel 😞 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 2 hours ago, Janina1 said: Det er det jeg savner mest med å være singel 😞 Kanskje man tenker sånn fordi det var mye gøy å finne på med andre single som ung? For jeg har veldig gode minner fra somrene i tyveårene. Er nå i trettiårene jeg heller har begynt å grue meg og kommer ikke til å ta ferie i fellesferien igjen, føler meg glemt og verdiløs av å reke rundt uke etter uke uten å høre fra noen eller treffe noen 😅 Anonymkode: 76593...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har lite fritid pga jobb. Året rundt er det slik at jeg blir bedt med på alt fra bursdager til date og jeg kan ikke pga jobb (må dessverre jobbe helg i mitt yrke). Hele året føler jeg at jeg går glipp av livet og gleder meg til ferien. Men så kommer ferien og 3 uker går uten at jeg hører et pip fra andre mennesker enn foreldrene mine. Så er jeg tilbake i jobb og invitasjonene jeg må takke nei til begynner igjen. Blir litt gal jeg 😅 Kun nå jeg kan finne på noe, så føler ekstra FOMO og ensomhet. Men dette er kanskje realiteten til single i 30-årene? Alle er bortreist med familien sin i fellesferien. Anonymkode: 76593...8a4 Før jeg fikk familie, (Var singel frem til jeg var 29) Så jobbet jeg alltid hele sommeren, og tok så lite ferie som mulig, det var mulig ‘’den gangen’’🙈 Obligatorisk 3 ukers ferie, var ikke så nøye om en ville jobbe. Så i mange år, så tok jeg meg heller feriedager/mange langhelger.. Sommerferie føltes bare bortkastet. Så føler med deg, har du mulighet til å ikke ha så lang sammenhengende ferie til neste år kanskje? Anonymkode: d40d3...051
Bombasi Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 (endret) Jeg har sjeldent ferie i juli. Juli er en god måned å være hjemme og på jobb. Den lyseste og varmeste måneden å være hjemme (som er fint), alltids malejobb og vedlikehold på huset hjemme (som må gjøres), ingenting på kalenderen (som er deilig), samt at arbeidstrykket på jobb er roligere (herlig!). Synes juli sånn sett er den beste måneden å ikke ha ferie i for å være hjemme. Ferier kan jeg heller ta når høsten, vinteren eller våren kommer. Aller helst våren. Mars - April er en fine måneder å ta ut ferie i etter en lang vinter. Samt et par uker i desember. I desember skjer det mye og måneden har mange inntrykk som er verdt å ta seg fri for. Elsker fri i julemåneden desember 🎄 Endret 21. juli 2024 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Før jeg fikk familie, (Var singel frem til jeg var 29) Så jobbet jeg alltid hele sommeren, og tok så lite ferie som mulig, det var mulig ‘’den gangen’’🙈 Obligatorisk 3 ukers ferie, var ikke så nøye om en ville jobbe. Så i mange år, så tok jeg meg heller feriedager/mange langhelger.. Sommerferie føltes bare bortkastet. Så føler med deg, har du mulighet til å ikke ha så lang sammenhengende ferie til neste år kanskje? Anonymkode: d40d3...051 Hørtes fornuftig ut til neste år tar jeg de nok heller litt oppstykket, en uke i juni, noen i august osv. Føler jeg heller kunne vært på jobb i juli når jeg uansett ikke går glipp av noe. 6 minutter siden, Bombasi said: Jeg har sjeldent ferie i juli. Juli er en god måned å være hjemme og på jobb. Den lyseste og varmeste måneden å være hjemme (som er fint), alltids malejobb og vedlikehold på huset hjemme (som må gjøres), ingenting på kalenderen (som er deilig), samt at arbeidstrykket på jobb er roligere (herlig!). Synes juli sånn sett er den beste måneden å være hjemme. Ferier kan jeg heller ta når høsten, vinteren eller våren kommer. Aller helst våren. Mars - April er en fine måneder å ta ut ferie i. Absolutt, tror juli er en fin måned å jobbe når man er singel og barnløs. Anonymkode: 76593...8a4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #9 Skrevet 20. juli 2024 Jeg tar stort sett alltid ut ferie i august, og/eller tidlig september. Da reiser jeg bort, og får forlenget sommeren litt. Juli er høysesong på min arbeidsplass, så vi som ikke av ulike grunner må ha ferie i juli bør være der da. Jeg trives sånn. Anonymkode: 82b09...652 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #10 Skrevet 20. juli 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Har lite fritid pga jobb. Året rundt er det slik at jeg blir bedt med på alt fra bursdager til date og jeg kan ikke pga jobb (må dessverre jobbe helg i mitt yrke). Hele året føler jeg at jeg går glipp av livet og gleder meg til ferien. Men så kommer ferien og 3 uker går uten at jeg hører et pip fra andre mennesker enn foreldrene mine. Så er jeg tilbake i jobb og invitasjonene jeg må takke nei til begynner igjen. Blir litt gal jeg 😅 Kun nå jeg kan finne på noe, så føler ekstra FOMO og ensomhet. Men dette er kanskje realiteten til single i 30-årene? Alle er bortreist med familien sin i fellesferien. Anonymkode: 76593...8a4 men jobber du vær helg da? Men før jeg fikk barn så hadde jeg sjeldent ferie i fellesferien såfremt det ikke var noe spesielt som skjedde, og ofte hadde jeg heller ikke 3 uker da, mer fordelt ut. Anonymkode: 42379...ac9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Skrevet 20. juli 2024 Hadde jeg ikke hatt barn, hadde jeg tatt ut ferien UTENOM fellesferien. 😃 Anonymkode: f1df1...8b9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #12 Skrevet 20. juli 2024 Tok aldri ferie i fellesferien før jeg fikk barn. Da er det jo dyrt over alt og fullt av folk, dessuten er det da det er best å være hjemme og kunne ta en tur på stranda osv. når man ikke er på jobb. Anonymkode: 8a20d...583
skreppamedleppa Skrevet 20. juli 2024 #13 Skrevet 20. juli 2024 En av de små luksusgledene med å være barnfri er jo nettopp å kunne ha fri utenfor fellesferien Jeg tar den litt senere for å kunne forlenge sommeren og gjøre høsten litt mindre dryg. Billigere, mindre folk, mindre kø, jeg som elsker å gå i fjellet synes sensommeren/høsten i fjellet er nydelig, og ofte slår været til i august.. Bare vinn-vinn over hele fjøla spør du meg. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #14 Skrevet 20. juli 2024 Vi reiser sjelden på noe i fellesferien for da er det jo folk overalt. Slik har det jo alltid vært, både når jeg var singel og barnløs, i forhold og nå alene med barn. Vi reiser i feriene utenom sommerferien og nå er barna snart ferdige på skolen og så da kan vi reise enda mer fritt. I fellesferien så er det lite folk hjemme så mye kjekkere å være hjemme. Anonymkode: 3a3d3...469
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #15 Skrevet 20. juli 2024 Selv om jeg ikke er singel, vil jeg si at jeg som ikke har / har et ønske om barn aldri kommer til og føle Juli er en måned jeg må ha fri. Jobber heller i Juli med bedre lønn, så ta fri i slutten av august / september for litt utenlandsferie. Er uansett for varmt i sør-europa i fellesferien til at det er vits å reise + billigere senere. Anonymkode: a4d63...df4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #16 Skrevet 20. juli 2024 Nei, jeg har ikke vurdert det. Jeg ønsker fri når andre har fri, slik at jeg kan være med venner og familie. Jeg har fleksitid, så ikke noe problem å takke ja til invitasjoner. Anonymkode: a83f9...e99 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #17 Skrevet 20. juli 2024 Jeg er ikke singel, men jeg avskyr fellesferien. Bare mas, kaos på alle flyplasser, dyre hoteller og kø på veiene. Og skrikerunger overalt!. Det er en lettelse å kunne dra på jobb når "alle andre" tar ferie. Jeg har en jobb som gjør at jeg er lenge borte (10-12 uker i strekk), så jeg må stort sett si nei til halvparten av alle invitasjoner uansett. Føler ikke på noe særlig FOMO (Fear Of Missing Out). Mine foreldre og andre slektninger er pensjonister, så de kan jeg treffe når som helst. Liker meg best når jeg kan gå i fjellet midt i uka utenom fellesferien. Anonymkode: b1ad1...c33
Janina1 Skrevet 21. juli 2024 #18 Skrevet 21. juli 2024 Bombasi skrev (22 timer siden): Jeg har sjeldent ferie i juli. Juli er en god måned å være hjemme og på jobb. Den lyseste og varmeste måneden å være hjemme (som er fint), alltids malejobb og vedlikehold på huset hjemme (som må gjøres), ingenting på kalenderen (som er deilig), samt at arbeidstrykket på jobb er roligere (herlig!). Synes juli sånn sett er den beste måneden å være hjemme. Ferier kan jeg heller ta når høsten, vinteren eller våren kommer. Aller helst våren. Mars - April er en fine måneder å ta ut ferie i. Samt desember. En måned det skjer mye i og med mange inntrykk. Elsker fri i julemåneden desember 🎄 Høres deilig ut å ha det sånn. Jobber i helsevesenet og der er det ikke mye valgfrihet med ferier. Vi må ta en uke før 1. mai, så tre uker mellom 24. juni - 1. september og siste uken må tas på høsten før 1. desember. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #19 Skrevet 21. juli 2024 38 år, singel og barnløs. Sist jeg tok ferie i fellesferien er vel 12 år siden. De fleste jeg kjenner som er singel og barnløs tar bare en uke eller to ferie på sommeren. Hovedferien tas når det er billigere reise, og så brukes enkeltdager til småturer. Anonymkode: 4619f...496
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #20 Skrevet 21. juli 2024 Selv med barn har jeg aldri tatt ferie i fellesferien, alltid i august. Fellesferien er kjedelig. Folk er bortreist, byen er dø, hva skal man gjøre utenom å sitte og glane i taket? Anonymkode: f376a...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå