AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Del Skrevet 19. juli 2024 Jeg har som tittelen nevner en god del problemer med ansiktssvette (venter øø henvisning for utredning av hyperhidrose). Jeg sliter blant annet med at sminke renner rett av. Jeg bruker finishing powder og setting spray, men tror kanskje en primer også hadde hjulpet. Har ikke veldig stort budsjett til sminke, så typ noe jeg kan få på Normal/Vita/HM er fint 😅 Huden min ellers er normal, ikke tørr eller oljete. Men bruker endel sminke og hudpleie ment for oljete hud siden de gjerne tåler sminke bedre. Anonymkode: 89ab3...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Del Skrevet 20. juli 2024 Jeg bruker lette produkter og en primer på rød tube fra clarins. I tillegg bruker jeg urban decay setting spray både under og over setting pudder (fra lancome). Jeg bruker ikke foundation men vet om enkelte sminke damer på tiktok som bruker før foundation også Anonymkode: 8e98b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Del Skrevet 21. juli 2024 «Pores no more» fra Benefit er eneste som funker på min oljete hud, så den kan være et alternativ. Anonymkode: a4e3c...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 3.27): Jeg bruker lette produkter og en primer på rød tube fra clarins. I tillegg bruker jeg urban decay setting spray både under og over setting pudder (fra lancome). Jeg bruker ikke foundation men vet om enkelte sminke damer på tiktok som bruker før foundation også Anonymkode: 8e98b...1cf AnonymBruker skrev (8 timer siden): «Pores no more» fra Benefit er eneste som funker på min oljete hud, så den kan være et alternativ. Anonymkode: a4e3c...dac Hvor kjøper dere disse, og ca hvor mye koster de? 😊 Anonymkode: 89ab3...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Del Skrevet 21. juli 2024 Må du bruke sminke på huden? Selv føler jeg at det holder fint med mascara til hverdags. Bruker selv kun en fin ansiktskrem for at ikke huden skal tørke ut. Koster lite penger, og huden min elsker å få puste uten sminke. Anonymkode: 0c931...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må du bruke sminke på huden? Selv føler jeg at det holder fint med mascara til hverdags. Bruker selv kun en fin ansiktskrem for at ikke huden skal tørke ut. Koster lite penger, og huden min elsker å få puste uten sminke. Anonymkode: 0c931...f28 Jeg bruker som regel ikke hudsminke til hverdags. Men jeg har gjennom jobbendring nå flere konferanser, middager osv som krever litt mer "velpleid" utseende. Jeg har mine grunner til at det inkluderer foundation. Så jeg skulle gjerne hatt mulighet til å kunne ha full sminke av og til uten at det ser ut som jeg har gått i dusjen etter å ha sminket meg. Og om jeg hadde hatt lyst til å bruke det hver dag, så er det mitt valg, og din preferense er da ganske irrelevant. Du mente det sikkert ikke, men posten din leses veldig dømmende ut ovenfor folk som velger annerledes enn deg. Anonymkode: 89ab3...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Del Skrevet 21. juli 2024 «Pores no more» er alltid å finne på duty free butikker, og på noen Fredrik & Louisa. Husker ikke pris, tror den er i det litt dyrere sjiktet. Anonymkode: a4e3c...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bruker som regel ikke hudsminke til hverdags. Men jeg har gjennom jobbendring nå flere konferanser, middager osv som krever litt mer "velpleid" utseende. Jeg har mine grunner til at det inkluderer foundation. Så jeg skulle gjerne hatt mulighet til å kunne ha full sminke av og til uten at det ser ut som jeg har gått i dusjen etter å ha sminket meg. Og om jeg hadde hatt lyst til å bruke det hver dag, så er det mitt valg, og din preferense er da ganske irrelevant. Du mente det sikkert ikke, men posten din leses veldig dømmende ut ovenfor folk som velger annerledes enn deg. Anonymkode: 89ab3...54e Du har rett i at jeg ikke mente det som dømmende, men dessverre er det lett for mange å tolke ting som fordømmelse og kritikk selv om det ikke er ment slik. Jeg har ikke noe imot kollegaer og venninner som bruker mye sminke hver dag. Det er deres valg, og de er fine på hver sine måter. Noen ganger skaffer vi oss vaner innen f.eks sminkebruk, og min kommentar var ment som et tillegg til alle dem som er flinkere til å komme med råd om sminkemerker slik at det kommer med flere ideer. Jeg har selv lært å sminke meg penere nettopp ved å bruke mindre sminke, så derfor ønsket jeg å få med det også. Nå kjenner jeg ikke verken deg, dine preferanser eller behov så godt. Det var ment som et forslag til på bordet. Så får du velge og vrake hva som passer deg best. Anonymkode: 0c931...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #9 Del Skrevet 22. juli 2024 Det handler ikke om å bli "penere". Jeg har et fødelsmerke i ansiktet som tar mye oppmerksomhet når jeg møter nye mennesker. Så i jobbsammenhenger velger jeg til tider å dempe det med sminke (ikke skjule helt, bare gjøre det mindre synlig), slik at fokuset kan være på jobb og ikke på ansiktet mitt. Legger denne delen av samtalen død, og tar gjerne imot flere forslag på primer. Alltid fint å ha flere ting å prøve ut Anonymkode: 89ab3...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå