Ingriidf Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 Jeg er nok ganske selvsentrert på bursdagen min. Det er en dag jeg alltid har likt godt og liker også oppmerksomheten rundt det. Dagen startet så fint med bursdagsmeldinger, telefoner og morgenlevering på døren. Litt utpå formiddagen kommer det en gratulasjonsmelding fra samboer, men det er etter at svigerfar gratulerte meg først i gruppechatten. Samboer innrømte at han hadde glemt det. Han bar inn morgenlevering gaven for meg når han gikk på jobb men trodde at jeg bare hadde unnet meg en god frokost selv. Dagen før sa jeg at jeg ville bake en kake, men her var det heller ingen bjeller som ringte for han. Når han kom hjem fra jobb hadde han med blomster og satte i gang med å lage en god middag. Når middagen er ferdig og klar for å serveres, så skulle jeg bare henge opp den siste klesvasken for dagen. Lasagnen holder seg (glo)varm i de 5 minuttene jeg bruker på dette. Han setter seg likevel ned med bordet og begynner å forsyne seg imens jeg henger opp klær til tørk. Jeg syns det er litt kjipt at han ikke tenker at han kan vente og jeg kjenner da at en stemning kommer over meg. Da var det altså gjort.. jeg har så høye forventinger til hvordan bursdagsfeiringer skal være, og stemningen ble bare rar resten av kvelden. Det kan nevnes at vi har en baby på 9 uker, vi har ikke tatt opp samlivet enda og jeg føler en slags avstand fra hverandre da det er så lenge siden vi har vært intime nå. Slitne er vi også av både nyfødt perioden og han av jobben. Så nå sitter jeg her, på vei i seng kl 22.30 på bursdagen min - en fredags kveld, bare fordi jeg ikke klarer å få mooden opp igjen så da kan jeg like godt bare avslutte dagen. Føler meg altså så teit og smålig, men blir likevel litt såret av at han ikke engang kom på at det var bursdagen min i dag, men og hvordan det ble på kvelden. Vi skulle kose oss med noen glass vin men endte heller opp i hver vår etasje i huset. Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Er det bare jeg som er litt teit og hormonstyrt nå? Hilsen en litt trist 32 åring.. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #2 Skrevet 19. juli 2024 Jeg forstår skuffelsen din, dersom dere har vært sammen lenge, så burde han jo ha fått med seg hvor viktig denne dagen er for deg. Jeg syns også at det er en uting at han bare starter rett på middagen, uten å vente på deg først. Tenker du fint kan ta en prat med han om dette i morgen, men ha det også i bakhodet at dere ikke har vært intime på en lang stund, dere har en liten baby og følelsene dine forsterkes. Men desto viktigere at dere forsøker å være intime sammen, på andre måter enn sex. Anonymkode: 50d2a...549
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #3 Skrevet 19. juli 2024 Dere er begge slitne. Ja, teit av ham å først glemme at du hadde bursdag, men han kjøpte blomster og lagde middag. Hvorfor styrte du med klesvaska om det var viktig for deg at dere starta måltidet på likt, da? Kanskje han trodde du var opptatt og var sulten. Vær nå litt greie med hverandres, da. Dere har en baby og hverandre, ikke stress fordi ikke alt er perfekt. Kan dere ikke feire deg litt mer i morgen, da? Det er jo moderne med "bursdagsuke"... Anonymkode: 22b12...97a 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #4 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår skuffelsen din, dersom dere har vært sammen lenge, så burde han jo ha fått med seg hvor viktig denne dagen er for deg. Jeg syns også at det er en uting at han bare starter rett på middagen, uten å vente på deg først. Tenker du fint kan ta en prat med han om dette i morgen, men ha det også i bakhodet at dere ikke har vært intime på en lang stund, dere har en liten baby og følelsene dine forsterkes. Men desto viktigere at dere forsøker å være intime sammen, på andre måter enn sex. Anonymkode: 50d2a...549 Det går helt fint an å ta opp igjen sex etter 9 uker. Venter man for lenge blir alt bare kleint når man først prøver. Anonymkode: 11f41...821 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #5 Skrevet 19. juli 2024 Har du minnet han på at du har bursdag da? Sa du ingenting i går, og enda verre, sa du ingenting i morrest? Irriterer meg SKIKKELIG over folk som har bursdag også sier de ingenting! Så må jeg finne det ut to dager senere og si gratulerer på etterskudd og komme med forsinket gave. Anonymkode: 96133...a30 1
PusheenPusheen Skrevet 19. juli 2024 #6 Skrevet 19. juli 2024 Gratulerer med dagen! Teit å glemme at du har bursdag, men han hentet seg jo inn. Han er sikkert også sliten. Har han glemt dagen din før også, eller er det kun denne gangen det har skjedd? Men helt splitterny baby, kan det gå i surr, selv for den beste. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Skrevet 19. juli 2024 Du må kommunisere. «På fredag har jeg bursdag» «venter du med å spise til jeg har hengt opp vasken» eller enda bedre «skal vi henge opp vasken før vi spiser?» «skal vi drikke rødvin etter middagen» «jeg vil ha Kos nå» kanskje aller viktigst! «Jeg er lei meg» Anonymkode: 38c36...bce 3 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det går helt fint an å ta opp igjen sex etter 9 uker. Venter man for lenge blir alt bare kleint når man først prøver. Anonymkode: 11f41...821 Det kommer jo helt an på hvordan mor har det, både fysisk og psykisk. Noen trenger mer tid enn andre, dumt av deg å si at det går helt fint, som om det er en standard for alle fødende kvinner. Anonymkode: 50d2a...549 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå