Gjest Azarael Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 (endret) Jeg kjenner noen som har fått denne sykdommen og som går gjennom behandling for den. Har lest at desto yngre man er desto mer sjanse for å komme i komplett remisjon, det er bra. Jeg trenger litt håp fra dere, kreft, spesielt denne type kreft er ikke lenger regnet som en dødsdom sant? Jeg vil gjerne høre deres svar, ikke fra google. Endret 19. juli 2024 av Azarael
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #2 Skrevet 19. juli 2024 Prognosene varierer og det er ganske komplisert, men kreftlege kan si noe om hvordan prognosen er for den enkelte personen. Du får nok dog ikke snakket med noen kreftlege med mindre du er nærmeste pårørende, men du kan snakke med den du kjenner direkte. Generelt kan man dog si at leukemi har generelt dårlige prognoser hos voksne, og AML er vanskeligere å helbrede enn ALL. Anonymkode: d9618...0d5
Gjest Azarael Skrevet 19. juli 2024 #3 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Prognosene varierer og det er ganske komplisert, men kreftlege kan si noe om hvordan prognosen er for den enkelte personen. Du får nok dog ikke snakket med noen kreftlege med mindre du er nærmeste pårørende, men du kan snakke med den du kjenner direkte. Generelt kan man dog si at leukemi har generelt dårlige prognoser hos voksne, og AML er vanskeligere å helbrede enn ALL. Anonymkode: d9618...0d5 Ser ut som du har googlet. alt det visste jeg fra før.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 Azarael skrev (11 timer siden): Ser ut som du har googlet. alt det visste jeg fra før. Har nok ikke googlet dette. Hvis du visste at prognosene ikke er så gode, hva slags svar ville du ha? Ønsket du et svar som ikke er sant, eller prognose for akkurat denne personen? Det er kjempefint at du har et håp om at det kan gå bra, og dårlige prognoser for en gruppe betyr selvsagt ikke at det må gå dårlig, men man kan jo ikke si noe annet enn prognosen for hele gruppen hverken på google eller her inne. Som sagt er det kreftlegen som kan si noe mer nøyaktig om prognosene for akkurat denne personen. Anonymkode: d9618...0d5 2
mimifin72 Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 Da et familiemedlem ble lagt inn på Riksen, fikk vi streng beskjed fra legen å ikke google. Vi ble oppfordret om å snakke med legene. Tenker at dette gjelder også å spørre tilfeldige mennesker på KG. AML er en alvorlig diagnose, så snakk med legene om det, ikke spør her 2
Purple_Pixiedust Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 (endret) Det er vel den diagnosen Regine Stokke hadde. Hun opprettet en blogg i 2008 da hun fikk diagnosen og døde dessverre 9 desember 2009. Det har blitt utgitt en bok om reisen hennes, den heter "en ung jentes siste ord" av Regine Stokke. Døde 18 år gammel. Eller 19. Selv om utfallet ble døden så kan det å lese den gi et godt innblikk i hvordan det er å ha sykdommen og hvordan man jobber imot den. Endret 20. juli 2024 av Purple_Pixiedust 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #7 Skrevet 20. juli 2024 Ikke google sykdommen. Ikke forhør deg med fremmede på internett. Rådfør deg med legen. Anonymkode: fe3c5...994 2
Gjest Azarael Skrevet 20. juli 2024 #8 Skrevet 20. juli 2024 Purple_Pixiedust skrev (46 minutter siden): Det er vel den diagnosen Regine Stokke hadde. Hun opprettet en blogg i 2008 da hun fikk diagnosen og døde dessverre 9 desember 2009. Det har blitt utgitt en bok om reisen hennes, den heter "en ung jentes siste ord" av Regine Stokke. Døde 18 år gammel. Eller 19. Selv om utfallet ble døden så kan det å lese den gi et godt innblikk i hvordan det er å ha sykdommen og hvordan man jobber imot den. Hvor gammel var Regine Stokke når hun døde?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #9 Skrevet 20. juli 2024 Jeg hadde ikke likt at folk jeg kjenner ga meg dødsdom før alt håp var ute. Jeg hadde heller ikke likt om folk presset på meg om svar for om jeg kom til å dø når jeg selv ikke visste ennå. Kan du ikke være en god venn og la det ligge? La deg være et frirom til å snakke om andre ting. Si til vennen at han/ hun kan dele så mye eller så lite som de selv vil, men at du er der hvis de ønsker å prate om det. Og du er der hvis de ikke ønsker å prate om sykdommen. Anonymkode: d6d5a...d29 2
Purple_Pixiedust Skrevet 20. juli 2024 #10 Skrevet 20. juli 2024 Gjest Azarael skrev (5 timer siden): Hvor gammel var Regine Stokke når hun døde? 18, max 19.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #11 Skrevet 21. juli 2024 Søk på emthe fra sykkylven og hennes historie. For henne måtte de bryte ned immunsystemet helt, da var hun slapp og mister hud på leppene. Da er man pp bunn. Dette må gjøres. Så settes det inn nye stamceller som må klaffe, og hun bygde seg helt opp igjen og ble kvitt all kreften. plages med fattige og div men hun lever og er kreftfri. flott dame. mjuk er aktiv insosiale medier og det er bare å sprøere henne .hun ønsker å være til hjelp. goggle henne og les historien og forlåpet hennes Anonymkode: bf859...d82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå