Gå til innhold

Hvor mye veier hunden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er vekten og evt. høyden som står på nettet den samme som den hunderasen som du har? Hvilken hunderase har du ? Hva er vekt eller høyde på din ? Og hvor mye står det på nettet?

Anonymkode: d0432...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde en Leonberger hann, han veide 65 kg. På nett kan de bli opptil 80 kg mener jeg å huske, så han lå litt under og var ikke blant de største. Mener å huske de andre i kullet ble en del større enn han. 

Anonymkode: b3d88...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rasestandaren på hunden min ble endret for ei stund siden ved å ta bort en særordninge for skandinaviske hunder. Linjene i Norge er derfor ennå litt "for små". (Engelsk Setter)

Norge hadde 64 cm for hannhunder og 60 for tipser, men det ble endret til 69 og 65. Snittet for norske hunder var i 2007/2009 på 61 og 56 cm.

Min unghund er 64 cm og 26 kilo, så han er muligens stor i sitt slag. Vår forrige ES var (61 cm?) og 22/23 kilo.

Anonymkode: ffa1b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shetland sheepdog, på nett står det 6,4 til 12 kilo, min tispe veier 9,6 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Belgisk fårehund hann, skal være 60-66 cm og ca 25-30 kg. Min er 61 og 22 kg, men bare 1,5 år, så blir nok litt tyngre. 

Anonymkode: a65aa...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bichon frise, 4.6 kg. På nettet står det 5.4 til 8.2 kg. Han er mindre høydemessig også da. 

Anonymkode: 9f8cd...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tibetansk Terrier veier 8-14 kg og mankehøyde 34-41 cmi rasebeskrivelsen. Vår er 12 kg og 40 cm.

Anonymkode: ac6c2...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Labrador hannhund, veier 29 kg. I følge nettet skal de veie 29-36kg👍🏼

Anonymkode: ff45f...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gammen Hygenhund, sikkert 30 kilo nå kan jeg tenke. Ideelt skulle hun vert 26, som ung og jakttrent mindre, disse svinger gjerne i vekt ettersom det er jaktsesong eller ikke.

Anonymkode: 52fc0...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Labrador tispe, 28kg. Står 25-32 på nett.

Anonymkode: 44b02...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Chihuahua på 2.5 kg her. På nett står det at de veier mellom 0.5 og 3 kg (men jeg har møtt på større chihuahuaer enn det).

Anonymkode: 1eb4c...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hunden min skulle vel veid kanskje 8-9 kg, men veide nesten 11. Hun var kastrert, og det er veldig vanlig at kastrerte hunder (og katter) lett legger på seg. Det begynner nesten umiddelbart etter kastrering. Hadde en annen hund tidligere også, og den var tynn som et fugleskremsel. Så kastrerte vi han, og han la på seg med en gang. Bare et par mnd senere var han gått opp mye. Fikk samme mengde mat som før.

Kanskje verdt å nevne i trådens svar, om hunden det er snakk om er kastrert eller ikke. De som ikke er kastrerte er ofte tynnere fra naturens side, da hormonene øker forbrenningen. Ved kastrering forsvinner disse hormonene.

Anonymkode: b6b8c...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hunden min skulle vel veid kanskje 8-9 kg, men veide nesten 11. Hun var kastrert, og det er veldig vanlig at kastrerte hunder (og katter) lett legger på seg. Det begynner nesten umiddelbart etter kastrering. Hadde en annen hund tidligere også, og den var tynn som et fugleskremsel. Så kastrerte vi han, og han la på seg med en gang. Bare et par mnd senere var han gått opp mye. Fikk samme mengde mat som før.

Kanskje verdt å nevne i trådens svar, om hunden det er snakk om er kastrert eller ikke. De som ikke er kastrerte er ofte tynnere fra naturens side, da hormonene øker forbrenningen. Ved kastrering forsvinner disse hormonene.

Jeg som har labradortispe. Hun er kastrert og la ikke noe spesielt på seg etter kastreringen.

Anonymkode: 44b02...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rasestandarden er 3,2 kg og min yorkie på 9 mnd veier nå 3.1. 
Nå skal det sies at Yorkshire terriere var større før. Jeg ser ikke på det som et problem at hundene er større så lenge kroppen er proporsjonale. 

Anonymkode: 32041...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 18.34):

Kastrere du hunden så må du justere kaloriinntaket hvis hunden blir for tung. Det er ikke en unnskyldning for å ha en overvektig hund.

Min datters kastrerte tispe veier akkurat det samme som før hun ble operert. Går på lavenergi fôr/fôr for kastrerte, og er normalvektig og sunn. 

Anonymkode: ffa1b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...