Gå til innhold

Er det noen som gir arv til sin bror/søster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sånn da, men har en hemmelig onkel visst nok. Han er rik og foreldrene mine har sagt i årevis at han har nye penger. Men siden søt er så hemmelig, han begynner å dra på årene (han er 87år) er det igrunnen normalt å gi til søsknene? Jeg mener nei mens mannen ja. De har ett barn. Han har to brødre som er endel å yngre. Er det noen som velger å gi til søskne? Unner såklart mine foreldre dette.  

Anonymkode: de702...ff1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt/vanlig hvis man har barn. 

Anonymkode: 108e9...efa

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er livsarvinger, altså barn/barnebarn så går arven dit. 

Anonymkode: 2dac7...e44

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ingen automatikk i at søsken arver så lenge det er barn i bildet. Så dette kommer helt og holdent an på om din onkel setter av penger til dette og har orden i papirene. 

Anonymkode: df15d...819

• Liker 1
Skrevet

Om han har kone og barn er det nok mest naturlig at han sikter de og ihvertfall ikke prioriterer "hemmelige" søsken han knapt nok har hatt kontakt med.

Fikk han noe arv fra sin biologiske far da brødrene hans fikk?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er livsarvinger, altså barn/barnebarn så går arven dit. 

Anonymkode: 2dac7...e44

Det er riktig ,livsarvinger altså barn  og barnebarn arver,om ikke vedkommende har skrevet testament.Uansett har barn krav på arv.

Anonymkode: 218c6...cb1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ingen automatikk i at søsken arver så lenge det er barn i bildet. Så dette kommer helt og holdent an på om din onkel setter av penger til dette og har orden i papirene. 

Anonymkode: df15d...819

Og sjansen for at han setter av penger til søsken han har hatt liten eller ingen kontakt med er vel ikke så stor?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (3 minutter siden):

Og sjansen for at han setter av penger til søsken han har hatt liten eller ingen kontakt med er vel ikke så stor?

Den er vel nærmere null, vil jeg tro. 

Anonymkode: 108e9...efa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Les om pliktarv

Anonymkode: 20814...f6e

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Om han har kone og barn er det nok mest naturlig at han sikter de og ihvertfall ikke prioriterer "hemmelige" søsken han knapt nok har hatt kontakt med.

Han har veldig mye kontakt med oss. De sier bare at han ikke er så nært, men det er visst blitt oppdaget ved en tilfeldighet. 

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Aner ikke😊 jeg var så liten. 

Skrevet

Den nye arveloven sier at barna arver alt dersom ikke arvelater har ektefelle eller samboer med rett til arv eller har skrevet testamente. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke sånn da, men har en hemmelig onkel visst nok. Han er rik og foreldrene mine har sagt i årevis at han har nye penger. Men siden søt er så hemmelig, han begynner å dra på årene (han er 87år) er det igrunnen normalt å gi til søsknene? Jeg mener nei mens mannen ja. De har ett barn. Han har to brødre som er endel å yngre. Er det noen som velger å gi til søskne? Unner såklart mine foreldre dette.  

Anonymkode: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...