Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

99% sikker på at jeg vil skille meg. Mannen min har en utenlandstur med kompiser og jeg vet ikke om det er lurt at jeg venter til etter den turen med å fortelle han at jeg vil skille meg. For å ikke ødelegge for han og alle han skal dra med. Han er i utgangspunktet allerede dårlig psykisk og vil selvfølgelig få en kjærlighetssorg. Jeg unner han en god tur uten bekymring og uten at han evnt avlyser turen. Det ødelegger jo både for han og alle sammen der om han er i skikkelig dårlig humør/trist/deprimert etc. Ville du ventet med å si noe til da ? Samtidig kunne det vært greit å skilt oss mens barna har sommerferie og vi kunne dratt på visning, lett etter møbler etc. Jeg ser fordeler med å fortelle det snart, men samtidig fordeler med å vente for å la han kose seg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns du skal vente. Visning og slikt kan du gjøre mens han er på ferie, det er jo ikke noe han må ha kjennskap om. 

Anonymkode: 5634b...9cd

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns du skal vente. Visning og slikt kan du gjøre mens han er på ferie, det er jo ikke noe han må ha kjennskap om. 

Anonymkode: 5634b...9cd

Ja, er det jeg tror kan være best.

Når jeg skriver at vi skal på visning, så mener jeg barna og meg. Ikke han nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Vent!!

Anonymkode: 9cdf6...b43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også ventet

Anonymkode: f47d9...141

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ventet. Turen blir ødelagt hvis du sier noe nå. Jeg forstår godt ønsket om å bruke sommerferien til praktiske ting rundt skillsmissen, men om du bryr deg om han så lar du han ha denne sommerferien og så finner dere ut av ting når han er tilbake.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Mina123 skrev (19 minutter siden):

99% sikker på at jeg vil skille meg. Mannen min har en utenlandstur med kompiser og jeg vet ikke om det er lurt at jeg venter til etter den turen med å fortelle han at jeg vil skille meg. For å ikke ødelegge for han og alle han skal dra med. Han er i utgangspunktet allerede dårlig psykisk og vil selvfølgelig få en kjærlighetssorg. Jeg unner han en god tur uten bekymring og uten at han evnt avlyser turen. Det ødelegger jo både for han og alle sammen der om han er i skikkelig dårlig humør/trist/deprimert etc. Ville du ventet med å si noe til da ? Samtidig kunne det vært greit å skilt oss mens barna har sommerferie og vi kunne dratt på visning, lett etter møbler etc. Jeg ser fordeler med å fortelle det snart, men samtidig fordeler med å vente for å la han kose seg.

Vent! Du får ikke skilt deg så fort. Om dere har felles barn, så må dere på meklingsmøte, deretter søke om separasjon. Være separert i 1 år, før du kan søke om skilsmisse. 

Anonymkode: 7d8f8...f9c

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Si det og la han pule fra seg kjærlighetssorgen.

Anonymkode: f7a07...125

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vent! Du får ikke skilt deg så fort. Om dere har felles barn, så må dere på meklingsmøte, deretter søke om separasjon. Være separert i 1 år, før du kan søke om skilsmisse. 

Anonymkode: 7d8f8...f9c

Ja, vet at det tar minst 1 år før vi faktisk er skilt. Men jeg bare kaller det å skille meg. Tenker det er vel lurest å vente til etter turen hans, så må jeg tenke når det passer med tanke på jobben hans også. Å fortelle det rett før han drar på jobb er vel heller ikke super bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si det og la han pule fra seg kjærlighetssorgen.

Anonymkode: f7a07...125

Hadde det bare vært så lett da. Tror ikke han ville hatt tid å pult, funnet noen å pult eller villet pult akkurat da. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig så venter du.

Hva  er det som gjør deg 99 og ikke 100% sikker? 

Du må også regne med dette er en prosess. Du blir ikke skilt, før etter et år om dere da søker om  det. Først er dere separerte, og når seprasjonen er innvilget er det familievernkontoret der dere lager gode avtaler for barna. Har du et sted å flytte til med en gang er det fint, men med barn så høres det du skisserer ut som et voldsom hastverk i løpet av sommeren. De fleste blir boende sammen en liten periode etter et brudd, for å lande ting. 

Anonymkode: bc7be...172

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vent til etter ferien hans. En annen ting - du snakker om å dra på visning osv med barna mens han er borte? Med mindre dette er dine særkullsbarn, eller egentlig uansett, er det vel en selvfølge at dette er noe dere snakker om og finner ut av før du involverer barna. Selv om du har bestemt deg nå og derfor vil at alt skal skje umiddelbart, har du flere å ta hensyn til her.

Endret av Daria
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Mina123 skrev (38 minutter siden):

Hallo.

Hva i alle dager…

1. Du forteller det ikke før ferien

2. Du drar da ikke unger med på visning 2 minutt etter familien og livet deres er totalt omveltet.

For en absurd megaego tankegang 🧐

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Hallo.

Hva i alle dager…

1. Du forteller det ikke før ferien

2. Du drar da ikke unger med på visning 2 minutt etter familien og livet deres er totalt omveltet.

For en absurd megaego tankegang 🧐

I utgangspunktet tenker jeg etter ferien.

Selvfølgelig ikke samme dag som jeg forteller om skilsmissen. Men si at jeg hadde sagt det i morgen til mannen og noen dager etterpå til barna. Å da visning om f.eks 1 måned. Jeg vet ikke hva som er normal tid på når ting skal skje, jeg husker ikke fra mine foreldre skilte seg. Men at jeg må på visning før jeg faktisk kjøper noe, selvfølgelig. Å tanken er å kunne la barna se, selvom det er jeg som er voksen og bestemmer. Men har ikke skrevet noen plass at det skal skje på 2 sekunder. 

AnonymBruker
Skrevet

La heller noen passe barna mens du drar på visning i hemmelighet.

Anonymkode: b4bf0...6ae

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vente.  Det er absolutt ingen fordel å fortelle han det før han drar.  

Synes det er ganske kaldt å vurdere noe annet, samt haste med visninger og møbler.  Skilsmisse er sjeldent en ren affære, det er mange å ta hensyn til og mye følelser. 

Anonymkode: 41eae...948

• Nyttig 1
Skrevet
Mina123 skrev (1 time siden):

Ja, det høres ut som et veldig troverdig scenario. Fortell at du vil skille deg til barna først, og ta dem med på visning før du forteller det til mannen.

Typisk KG i skoleferien.

• Liker 3
Skrevet
Seff skrev (3 minutter siden):

Ja, det høres ut som et veldig troverdig scenario. Fortell at du vil skille deg til barna først, og ta dem med på visning før du forteller det til mannen.

Typisk KG i skoleferien.

Hvor har jeg sagt at jeg skal fortelle barna det før mannen min? Det har jeg verken skrevet eller tenkt tanken på. Selvfølgelig skal jeg fortelle mannen min det før barna våre. Å skal da ikke på visning med barna før mannen min vet om skilsmissen heller, jeg er da ikke dum! 

Jeg forklarte bare at jeg ikke skal ha han med på visning, men kanskje barna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

La heller noen passe barna mens du drar på visning i hemmelighet.

Anonymkode: b4bf0...6ae

Kjenner det hadde vært godt å gjort det for å kjenne på følelsene mine. Men det tør jeg ikke å gjøre uten at han vet det. Så må nok først fortelle at jeg vil skille meg, så med tiden dra på visning. Men har sett på nett på hus/leilighet i skjul. Det er for liten plass å snike seg på visning, rykter sprer seg lett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...