AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 Hei! Jeg er førstegangs i uke 34. Var på sykehuset for CTG forrige uke, da jeg kjente mindre liv. Alt var fint med baby, fikk samtidig vite at baby lå i tverrleie. Baby ligger i tverrleie nå også, på tvers over magen under ribbeina, ut ifra hva jeg selv kan kjenne. Kjennest ut som at ryggen til baby ligger utover mot magen min. Nysgjerrig om man da vil kunne kjenne mindre tydelige bevegelser? Ønsker også å høre andre sine erfaringer med baby i tverrleie. Når endret baby stilling hos dere, dersom baby i det hele tatt endret stilling? Hvordan var «forløpet» frem til fødsel hos dere med baby i tverrleie? Virker som den lille i magen har funnet en favorittstilling, som nettopp er tverrleie, spesielt mot høyre side. Vet at mye kan skje iløpet de neste ukene, men nysgjerrig likevel:) Anonymkode: 58406...9bb
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #2 Skrevet 19. juli 2024 Baby 1 låg i tverrleie til rundt uke 36, snudde seg av seg selv. Ligger baby med ryggen ut, så vil man naturlig kjenne mindre tydelige bevegelser/mindre styrke i bevegelsene fordi de går innover og ikke utover. Baby nr 2 har lagt i seteleie så og si KUN på høgre side av magen fra uke 20. Spent på når og om den endrer stilling. Merker her også mindre tydelige bevegelser når baby snur seg innover. Anonymkode: 92dee...121 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #3 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Baby 1 låg i tverrleie til rundt uke 36, snudde seg av seg selv. Ligger baby med ryggen ut, så vil man naturlig kjenne mindre tydelige bevegelser/mindre styrke i bevegelsene fordi de går innover og ikke utover. Baby nr 2 har lagt i seteleie så og si KUN på høgre side av magen fra uke 20. Spent på når og om den endrer stilling. Merker her også mindre tydelige bevegelser når baby snur seg innover. Anonymkode: 92dee...121 Takk for svar! Noe jeg også lurer på, som jeg glemte å skrive; babyer som ligger i seteleie og tverrleie, er det helt tilfeldig? Altså, det medfører ingen risiko for barnet å ligge i de stillingene i svangerskapet? Tenker da ikke på selve fødselen, men i selve graviditeten. - ts Anonymkode: 58406...9bb
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #4 Skrevet 19. juli 2024 Tverrleie fram til uke 38 her. Først lå hun «helt tverr», deretter lå hun i skråleie en stund. Og deretter la hun hodet ned. Hodet var plassert ganske godt nede i bekkenet da vi kom til termin, men hodet ble ikke festa før under fødselen. Anonymkode: 62dce...800 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #5 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Noe jeg også lurer på, som jeg glemte å skrive; babyer som ligger i seteleie og tverrleie, er det helt tilfeldig? Altså, det medfører ingen risiko for barnet å ligge i de stillingene i svangerskapet? Tenker da ikke på selve fødselen, men i selve graviditeten. - ts Anonymkode: 58406...9bb Nei det har ikke noe å si hvordan de ligger, sitter under graviditeten. Noen snur seg med hodet ned tidlig, andre gjør salto lenge, noen ligger mest på en side, andre snur seg hyppig. Har ingenting å si for barnet. Anonymkode: 92dee...121 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå