AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 Hvordan klare å skru av bekymringer og øke følelsen av glede og trygghet? Jeg har all grunn ytre sett til å være lykkelig og glad. Men jeg føler meg bare helt tom og har ingen energi. Sliter litt med angst, og har de siste par ukene vært syk med hoste og sår hals. Da forverrer angsten seg og jeg føler en slags tunghet i brystet og håpløshet følelse. Det tunge er så tungt at det kan utløse angst. i dag har jeg spilt golf og kommet meg ut i frisk luft og gått langt. Merket jeg hadde null konsentrasjon på golfbana og ble veldig fort sliten og gikk med negative tanker. alle råd tas i mot med takk. jeg går på cipralex fra før, går å snakker med ei, osv. men har ikke kjent på den depresjons følelsen før, den er ny. Anonymkode: 15239...a2e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #2 Skrevet 19. juli 2024 Det finnes noen fine triks i Tankevirus-appen. Det kunne egentlig alle hatt godt av å prøve ut, for å bli oppmerksom på sine tankemønstre. Den er laget av en norsk psykolog og den er gratis. Anonymkode: 5a56f...66a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #3 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes noen fine triks i Tankevirus-appen. Det kunne egentlig alle hatt godt av å prøve ut, for å bli oppmerksom på sine tankemønstre. Den er laget av en norsk psykolog og den er gratis. Anonymkode: 5a56f...66a Heter den tankevirus appen? jeg har en annen app som heter Brave. jeg føler jeg er obs på tankemønsteret mitt, men jeg klarer ikke bryte det. Jeg kan klare litt, så tenker jeg at nå mestret jeg det, så faller jeg ned igjen. Så blir jeg så redd jeg adri skal klare å komme meg opp igjen og være nede for alltid. Anonymkode: 15239...a2e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #4 Skrevet 19. juli 2024 https://tankevirus.no/ Ja, det høres ut som du er inne i en dårlig periode nå på grunn av at du har vært syk og da blir det litt vanskeligere. Veien til å bli bedre er ikke helt rett-frem hele tiden. Det kommer bakker innimellom, men det betyr ikke at du er tilbake til start. Ikke gi opp. Prøv å være tålmodig, og litt snill mot deg selv også. ❤️ Anonymkode: 5a56f...66a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #5 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://tankevirus.no/ Ja, det høres ut som du er inne i en dårlig periode nå på grunn av at du har vært syk og da blir det litt vanskeligere. Veien til å bli bedre er ikke helt rett-frem hele tiden. Det kommer bakker innimellom, men det betyr ikke at du er tilbake til start. Ikke gi opp. Prøv å være tålmodig, og litt snill mot deg selv også. ❤️ Anonymkode: 5a56f...66a Tusen takk ❤️ har vært gjennom mye tøft siste året, og har lagt mye bak meg, men tror kroppen er preget enda. Har snakket gjennom ting, men det sitter nok i. For bare 2 mnd siden ble jeg anmeldt til politiet fordi jeg la ut en status på sosiale medier der jeg skrev om kritikkverdige forhold på en «plass» jeg klaget inn «plassen» til høyeste hold og fikk fullt medhold og fikk også beklagelse fra øverste hold. Men den som ikke har gjort jobben sin hevnet seg og anmeldte meg. Måtte inn på avhør og det var veldig tungt og vanskelig. Saken ble selvsagt henlagt. Har kastet dette bak meg, men tror dette er «smellen» etter alt som er skjedd. Anonymkode: 15239...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #6 Skrevet 19. juli 2024 Sett første 2 episoder av tankevirus appen, og vet du?? Jeg sto opp fra senga etter å ha sett den og ryddet hagestue og pyntet litt. Jeg fikk en knagg følte jeg. tusen takk. skal fortsette å følge appen videre. Bare det å forstå at det er måten jeg tenker på, selv om jeg innerst inne vet det så var dette en nyttig app jeg skal fullføre. Anonymkode: 15239...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Skrevet 19. juli 2024 Jeg har OCD. Jeg klarer ikke skru av tanker og bekymringer. Dessverre. Det er ikke en evne jeg har. Anonymkode: d6a1f...9be
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har OCD. Jeg klarer ikke skru av tanker og bekymringer. Dessverre. Det er ikke en evne jeg har. Anonymkode: d6a1f...9be Vanskelig og vondt å ha det slik. her jeg sokner til er det et 4 dagers opplegg på dps som hjelper de med ocd. Leste en artikkel i avisa om ei som hadde benyttet seg av dette. Hadde mye panikk angst og hun ser seg frisk etter dette opplegget, men hun må jobbe på videre etter de 4 dagene. hjelper det med fakta informasjon om bakterier? Eller er det at ting må stå intuitiv rekkefølge? Anonymkode: 15239...a2e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #9 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sett første 2 episoder av tankevirus appen, og vet du?? Jeg sto opp fra senga etter å ha sett den og ryddet hagestue og pyntet litt. Jeg fikk en knagg følte jeg. tusen takk. skal fortsette å følge appen videre. Bare det å forstå at det er måten jeg tenker på, selv om jeg innerst inne vet det så var dette en nyttig app jeg skal fullføre. Anonymkode: 15239...a2e Så godt å høre dette. Takk for tilbakemeldingen og du, så godt jobba! ❤️ Anonymkode: 5a56f...66a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #10 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så godt å høre dette. Takk for tilbakemeldingen og du, så godt jobba! ❤️ Anonymkode: 5a56f...66a Jeg tror vi alle trenger ulike tilnærminger. En annen app jeg hadde handlet mye om å puste ned i tærne og ut igjen. Dette hjelper ikke meg når det er katastrofetanker som beskrives i appen du la ut her. Det å forstå hva som faktisk skjer tror jeg hjelper mer. Da er det kanskje lettere å gjøre noe med det. Det er følelsen av å sitte låst i vonde følelser og ikke vite hvordan komme seg ut av det. Prøver å holde meg i aktivitet, men tankene og følelsene kommer tilbake så fort jeg setter meg ned igjen, og da får jeg panikk over at jeg gjør alt feil. Men denne appen har jeg tro på. kjenner meg igjen i det meste. sitter med følelsen av håp Anonymkode: 15239...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #11 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 16.12): Hvordan klare å skru av bekymringer og øke følelsen av glede og trygghet? Jeg har all grunn ytre sett til å være lykkelig og glad. Men jeg føler meg bare helt tom og har ingen energi. Sliter litt med angst, og har de siste par ukene vært syk med hoste og sår hals. Da forverrer angsten seg og jeg føler en slags tunghet i brystet og håpløshet følelse. Det tunge er så tungt at det kan utløse angst. i dag har jeg spilt golf og kommet meg ut i frisk luft og gått langt. Merket jeg hadde null konsentrasjon på golfbana og ble veldig fort sliten og gikk med negative tanker. alle råd tas i mot med takk. jeg går på cipralex fra før, går å snakker med ei, osv. men har ikke kjent på den depresjons følelsen før, den er ny. Anonymkode: 15239...a2e Jeg har lært meg å ikke tenke og føle så mye. Får avkobling av det. Sier til meg selv at det ikke hjelper meg å bekymre meg. Anonymkode: 6ee81...88f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå