Gå til innhold

Forstuet ankelen kraftig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vondere etter at legen klemte og trykket på foten. Vanlig? 

Anonymkode: 0ebfc...2e6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig gjør det vondere etter noen har trykket på noe som er forstuet..

Anonymkode: 3b455...ff3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja den blir jo forstyrret. Så ikke uvanlig nei. 

Anonymkode: 4ba94...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor lenge må jeg vente til den blir bedre?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke så mye greie på det men ispose hvis mulig ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Bedre fra hva, forstuelsen eller at legen klemte? 

Forstuing/overtråkk kan gjøre mer vondt i perioder, særlig ved kontakt og bevegelse. Helt vanlig. Bruk en støttebandasje/strømpe i en periode, men også viktig med bevegelse/forsiktig trening. Anbefaler en tur til en fysio for øvelser, evnt du kan finne noen på nettet. Forsiktig, er stikkordet. Ja det vil gjøre litt vondt, men det er viktig at det gjøres. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bedre fra hva, forstuelsen eller at legen klemte? 

Forstuing/overtråkk kan gjøre mer vondt i perioder, særlig ved kontakt og bevegelse. Helt vanlig. Bruk en støttebandasje/strømpe i en periode, men også viktig med bevegelse/forsiktig trening. Anbefaler en tur til en fysio for øvelser, evnt du kan finne noen på nettet. Forsiktig, er stikkordet. Ja det vil gjøre litt vondt, men det er viktig at det gjøres. 

Hvor lang tid før jeg kan tilbake til jobb? Fikk sykemelding for 4 dager...syns det virket lite (jobber i hjemmesykepleien) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble aldri helt bra etter jeg forstua den skikkelig som ungdom. Men jeg gikk på krykker ei stund da. Hovna opp mye. Kan fortsatt kjenne noe når jeg jogger. Og det er 30 år siden jeg forstuet den. 

Anonymkode: 4ba94...06f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fortsatt ikke bra 5-6 år etter. Gjør vondt hver morgen til jeg har gått meg varm. 

Anonymkode: db495...8de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid før jeg kan tilbake til jobb? Fikk sykemelding for 4 dager...syns det virket lite (jobber i hjemmesykepleien) 

Hvordan mener du at vi skal svare på dette? Dette er jo helt individuelt og umulig å forutsi. KJøp deg ankelstøtte fra sportsbutikk, det vil hjelpe deg å stabilisere/virker smertelindrende når du er på jobb. Og fungerer ikke 4 dager, så forlenger du sykemeldingen..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er fortsatt ikke bra 5-6 år etter. Gjør vondt hver morgen til jeg har gått meg varm. 

Anonymkode: db495...8de

Hva har du gjort for å styrke og stabilisere ankelen i denne tiden? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Burde du ikke ta røntgen for å utelukke brudd?

Anonymkode: 22613...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstua foten min kraftig for en uke siden. Ble legevakt, så sykehuset for røntgen og lege. Men takk og pris ikke brudd. Jeg har nå lite smerte, men var en tur på ikea i dag, og da fikk jeg vondt i foten, det ble for mye gåing for den.

Så om 4 dager sykemelding holder vet jeg ikke, kommer an på smerte, og hvor mye du går i jobben. Men bruk støttebandasje eller ankelstøtte på jobb.

Anonymkode: facaf...74d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...