Gå til innhold

Jeg hater virkelig å ha pupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan virkelig ikke fordra å ha pupper. Jeg har middels store, D/DD cup, og jeg syns de er tunge og svært ubehagelige. Jeg hater å bruke BH eller sports BH, fordi det blir så utrolig varmt og klamt og jeg hater følelsen av at noe klemmer rundt brystkassen, og jeg hater å være konstant våt rundt puppene om sommeren av svette. Jeg hater å gå uten BH, for da føler jeg de dingler og er i veien og strekker huden slik at det er ubehagelig å være i aktivitet. Jeg har konstant stikkende smerte i ryggen, og jeg går lutrygget fordi det er så mye vekt på fronten, selv med gode BH'er jeg har fått tilpasset til min kropp. Dyrt er det med BH'er også. Jeg hater at det å gå med singlet og visse klesplagg fordi det føles så vulgært ut.

Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal orke å leve med dette. Jeg føler meg så fanget i egen kropp. For å få godkjent brystreduksjon så tror jeg ikke at mine er store nok til å få det dekket av staten, så da må jeg spare opp penger til det selv. Penger jeg ikke har. Jeg er så utrolig frustrert over dette her!

Anonymkode: 5f7ef...c36

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her bare at jeg har mye større pupper enn deg. Er også overvektig og må ned i vekt dersom jeg skal få det dekket og gjennomført. I tillegg har jeg angst for operasjoner så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a592c...d7a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Kanskje begynne med psykolog?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare bruke dine money makers for å få penger til å redusere dem.

Anonymkode: 0622f...24e

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke kravene til brystreduksjon, men vill tro at tunge bryst og ryggsmerter er et godt grunnlag å gå til legen for.

Hun jeg kjenner som tok brystreduksjon betalt av staten hadde ikke store bryster men et bryst som skapte litt vansker for henne.

Anonymkode: 01d2e...120

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke psykolog som gjelder når det er fysiske plager. Store bryst er tungt for rygg og kropp

Anonymkode: 4c829...373

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men Herre Gud! Spar og betal for det selv. 

Anonymkode: bf2de...aa2

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg ❤️ Du beskriver veldig godt hvordan jeg har det. Tror det er vanskelig for andre å forstå. Får kommentarer på at jeg burde være glad for at jeg har store fine pupper, det vil jo alle ha 🙃 Det er ekstremt upraktisk, de er bare i veien, kan ikke kle meg slik jeg vil, går jeg uten bh så henger de bare å dingler og krever enormt med oppmerksomhet. Jogging er uaktuelt. Nå er jeg høygravid i tillegg og puppene er jo større enn magen 😩 Jeg har store planer om reduksjon når jeg er ferdig med barn, betaler det gladelig selv. 

Anonymkode: e2456...c62

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alene om det. Har hatet mine siden jeg var ung.

Har pratet om legen om det pga nakkesmerter osv. Men ikke fått noe respons på det. Bare at noen kvinner har bare stor å bare må ha det slik🙈

Anonymkode: 8ef8a...4f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kan virkelig ikke fordra å ha pupper.

Det er forståelig i varmen, og det er kanskje ikke noen trøst for deg at vi gutta synes det ser fint ut - om de ikke er for store da. Jeg kjenner en dame som fikk reduksjon på offentlig regning, og det var en lettelse for henne, så sånn sett ha jeg "andrehånds" erfaring. Jeg anbefaler å snakke med banken om et privat lån, så får du gjort det. De har forhåpentligvis noen greie ordninger for tilbakebetalingen.

Skrevet (endret)
Bokormsen skrev (19 minutter siden):

Fordi man får smerter av tunge pupper? Hva skal psykologen bidra med?

Jeg fikk reduksjon av det offentlige. Livet ble mye lettere. Slapp vonde og stive skuldre, slapp hodepine, det ble lettere å trene, det ble lettere å gjøre daglige gjøremål, jeg slapp å bli sår pga svette. 

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ei i bekjentskapskretsen min tilbake i tid fikk redusert brystene, hun gikk fra å ha vondt i ryggen til å greie å rette seg opp. Jeg tror alt hun gjorde ble lettere.

Jeg lurer på om korset kan ha en funksjon som støtte til stor bysse. Selv er jeg lykkelig med ett lag tøy over mine nokså små nå på sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker meg også mye mindre pupper, tror kanskje jeg kan få det dekket hvis jeg går ned i vekt, for selv om jeg blir tynnere krympet jo ikke de jævla puppene 😡.

Det værste er jo at de funket ikke engang til det de er ment for, amming, kjempesvære pupper som ikke produserte en dråpe melk engang.

Anonymkode: 3621f...9a7

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har middels store

🤠

Anonymkode: 98767...d11

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ønsker meg også mye mindre pupper, tror kanskje jeg kan få det dekket hvis jeg går ned i vekt, for selv om jeg blir tynnere krympet jo ikke de jævla puppene 😡.

Det værste er jo at de funket ikke engang til det de er ment for, amming, kjempesvære pupper som ikke produserte en dråpe melk engang.

Anonymkode: 3621f...9a7

Man må ha en bmi på maks 26 eller 27 for å få det dekket. Er du innafor det, skal det gå an å søke.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hm…

Min søster hadde riktignok større, men fikk dekket kirurgi på bakgrunn av kun smerter. 

Hun var normalvektig forsåvidt. 

Men D til dobbelt D - er du veldig lav når dette er smertefullt?

Og har du prøvd styrketrening?

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Skrevet

Når brystene fører til så mye smerter, så kan jeg ikke fatte annet,  enn at du får dekket en brystreduksjon.  Har selv tatt en brystreduksjon (og løft) Strålende fornøyd 😉

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå ned i vekt da?

Anonymkode: ec0a1...229

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gå ned i vekt da?

Store pupper betyr ikke automatisk at man trenger å gå ned i vekt. Jeg veide 57 kg da jeg fikk reduksjon.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå ned i vekt da?

Jeg gikk ned 87 kg og endte da med støre🙈 har fått beskjed jeg kan søke samtidig som fjerning av løshud

Anonymkode: 8ef8a...4f3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...