Gå til innhold

Sousvide på billigst mulig måte. Kan jeg gjøre dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg si at jeg skjønner det ikke blir som med skikkelig utstyr, men hadde lyst til å teste om jeg likte det før jeg evt la litt penger i det. 

Har vakumpakker fra før, og skulle legge kjøttet i vannbad på komfyren med termometer i vannet, og deretter justere litt opp/ned. (Tungvint,  men dette var som sagt tenkt som testeforsøk.)

Men nå får jeg ikke termometeret til å virke.

Kan man legge maten i vannbad i stekeovnen, og sette ovnen på ønsket temperatur i stedet? (Har bare vanlig stekeovn uten div ekstrafunksjoner)

Er det annen måte dette kan testes rimelig på? (Uten innkjøp av sirkulator)

Anonymkode: 943ee...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan. Men temperaturen kommer til å variere ekstremt mye selv i ovn. .en prøv. Er en grei måte å teste ut og det funker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når temperaturmåleren min ikke virket ble det litt dumt, for jeg får ikke testet underveis om det stemmer med det som står på ovnen. Men jeg får vel bare prøve. 🙈

Anonymkode: 943ee...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg gjort med hell. Første gang fulgte jeg godt med og sjekket temperaturen i vannet ofte.

Anonymkode: d1220...a18

AnonymBruker
Skrevet

Det bør fungere ja, men sjekk tempen på vannet at den er RIKTIG før du legger i kjøttet...

Anonymkode: f1b06...8a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det har jeg gjort med hell. Første gang fulgte jeg godt med og sjekket temperaturen i vannet ofte.

Anonymkode: d1220...a18

Men ts dilemma er vel at termometeret ikke virker og da er det jo ikke så lett å sjekke temperaturen?

De enkleste formene for sous-vide er jo bare en gryte med varmestav oppi, så jeg vil absolutt tro at det fungerer bra å bruke stekeovnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...