Gå til innhold

Bakgrunnssjekk luftfartstilsynet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å søke jobb på en flyplass, men jeg har tidligere vært i rusbehandling. Er dette noe som blir sjekket? Eller er det snakk om at jeg må ha rulleblad? Har også noe gjeld som er sendt videre til namsmannen. Litt usikker på hva som skjer videre der siden det er under behandling. Er det sånn de sjekker? 

Anonymkode: 83fbd...612

AnonymBruker
Skrevet

De innhenter utvidet politiattest. 

Anonymkode: d67fd...837

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De innhenter utvidet politiattest. 

Anonymkode: d67fd...837

Hva betyr det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr det?

At alle forhold kommer frem, også avgjorte langt tilbake i tid. Samt forenklede forlegg (fartsbot) som vanligvis ikke kommer opp på bøte/straffeattesten.

TIl forskjell er en begrenset attest begrenset til forhold som er relevant for yrket man skal inn i. Feks hentes ikke ut informasjon om en eventuell voldsdom om man søker stilling som sykepleier, men forhold rundt rusmidler vil synes.

Gjeldsordning og lønnstrekk vil også komme frem i en slik sjekk.

Ingenting er farlig, men ikke finn på å lyve eller holde noe tilbake. Det er langt verre å lyve om en fartsbot enn å si at man har fått det, om det gir mening.

Anonymkode: 7815a...b88

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner fikk godkjent bakgrunnssjekk fra Luftfartstilsynet med både lønnstrekk via namsmannen og en 10 år gammel dom for ruskjøring på «rullebladet». 

Anonymkode: 03a8f...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...