Gå til innhold

Noen som vet hva Buypass Payment AS er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget idag jeg har fått 5 ulike beløp inn på kontoen forrige måneden jeg ikke vet hvor kommer ifra. Beløp som er så lite so 37 opp til 2000. Står bare at det kommer fra BuyPass Payment AS men finner ikke ut hva det er for noe og det er ikke som at det går å søke opp konto nr for å få noen informasjon. 

Noe som har opplevd lignende og vet hva det er?

Anonymkode: 1e415...879

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trudde det var brikken man har i bilen når man passerer bom. Mulig jeg tar feil. 

Anonymkode: 698c4...c8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke en betalignsløsning hos norsk tipping? Kanskje du bør prøve å ringe/logge inn https://www.buypass.no/hjelp/betaling-og-penger

Evt sperr kortet ditt om dette er betalinger du overhodet ikke har godkjent.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trudde det var brikken man har i bilen når man passerer bom. Mulig jeg tar feil. 

Anonymkode: 698c4...c8b

Det er vel autopass?

Anonymkode: 1b0e2...049

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ikke en betalignsløsning hos norsk tipping? Kanskje du bør prøve å ringe/logge inn https://www.buypass.no/hjelp/betaling-og-penger

Evt sperr kortet ditt om dette er betalinger du overhodet ikke har godkjent.

Det er vel autopass?

Tolker TS slik at det kommer penger inn på konto

Anonymkode: 64732...1af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

stemmer

AnonymBruker
Skrevet

Buypass er bare en elektronisk ID, samme type ting som BankId men man kan jo si at Buypass ikke ble like populær som BankId. Det er bare en måte identifisere deg på, med en kodebrike. Du har sikkert en kodebrikke/chip fra Buypass en plass? den kan være 15-20 år gammel, da Buypass ble etablert i 2001. 

men hvem får du betalinger fra, det kan være Norsk tipping. Eller en slags idrettslag. 

Anonymkode: 5aa95...cde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ah. Den biten fikk jeg ikke med meg 😅

Men kanskje det hjelper å logge inn eller ringe de for å høre hvor dette stammer fra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ah. Den biten fikk jeg ikke med meg 😅

Men kanskje det hjelper å logge inn eller ringe de for å høre hvor dette stammer fra. 

logge inn hvor har ikke noen konto med buypass så vidt jeg vet.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Buypass er bare en elektronisk ID, samme type ting som BankId men man kan jo si at Buypass ikke ble like populær som BankId. Det er bare en måte identifisere deg på, med en kodebrike. Du har sikkert en kodebrikke/chip fra Buypass en plass? den kan være 15-20 år gammel, da Buypass ble etablert i 2001. 

men hvem får du betalinger fra, det kan være Norsk tipping. Eller en slags idrettslag. 

Anonymkode: 5aa95...cde

Hvem jeg får betalinger fra skulle jeg gjerne vist men det står ikke noe mer enn buypass payment as. Det kan jo være norsk tipping siden det har blitt nevnt et par ganger, men er i så fall rart. Om jeg har skjønt rett om du vinner mer enn 10.000kr på kontoen så vil det som går over bli sendt til bank kontoen din. Ikke vært i nærheten å vinne så store potter. Tror største pott forrige mnd var 2800. Og de pengene havnet jo på spill kontoen. Kan de ha gitt % på gevinsten på noe vis?

AnonymBruker
Skrevet

Står det ikke noe på vedleggene du får i nettbanken?

Anonymkode: 5648e...dbf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står det ikke noe på vedleggene du får i nettbanken?

Anonymkode: 5648e...dbf

Står ingenting mer enn BuyPass Payment AS nei. Men her ikke helt sikker på hva du mener med vedlegg. Uansett regning eller om jeg får inn bruker det aldri å stå noe mer enn navn og kontonr. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

logge inn hvor har ikke noen konto med buypass så vidt jeg vet.

Hvem jeg får betalinger fra skulle jeg gjerne vist men det står ikke noe mer enn buypass payment as. Det kan jo være norsk tipping siden det har blitt nevnt et par ganger, men er i så fall rart. Om jeg har skjønt rett om du vinner mer enn 10.000kr på kontoen så vil det som går over bli sendt til bank kontoen din. Ikke vært i nærheten å vinne så store potter. Tror største pott forrige mnd var 2800. Og de pengene havnet jo på spill kontoen. Kan de ha gitt % på gevinsten på noe vis?

Men har du 10000kr på spillekontoen? 

Anonymkode: 6f54d...c43

• Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke spørre banken?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du prøve å ringe banken? Jeg hadde en utbetaling fra konto som jeg ikke forsto, og det var heller ingen detaljer. Banken hjalp meg med detaljer (og jeg kunne slå meg til ro med at det var trekk av et årlig abonnement jeg helt hadde glemt at jeg hadde)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har en i familien/bekjent som har lagt inn sånn «småpenger» sparing mot din bankkonto? Bare en tanke jeg fikk.

Anonymkode: 8d0c8...596

AnonymBruker
Skrevet

Buypass har ingenting med norsk tipping å gjøre annet enn at du kan bruke det til å logge inn/identifisere deg slik som BankID. 
minner mye om BankID, de fleste selvstendig næringsdrivende og økonomiavdelinger i bedrifter har/må ha buypass. 

Ville kontaktet banken og hørt om de klarer å spore det. 

Anonymkode: fa05b...c19

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange overføringer fra Norsk Tipping og i nettbanken står det Buypass som innbetaler, men på innbetalingsoversikten i meldingsboksen står det nederst hva betalingen gjelder. I mitt tilfelle Norsk Tipping. Om du har fått penger fra Norsk Tipping vil det også stå under transaksjoner i nettbanken. Det kan også være innbetaling fra idrettslag

Anonymkode: 33e92...b8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mange overføringer fra Norsk Tipping og i nettbanken står det Buypass som innbetaler, men på innbetalingsoversikten i meldingsboksen står det nederst hva betalingen gjelder. I mitt tilfelle Norsk Tipping. Om du har fått penger fra Norsk Tipping vil det også stå under transaksjoner i nettbanken. Det kan også være innbetaling fra idrettslag

Transaksjoner i Norsk Tipping appen skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 16.45):

Buypass har ingenting med norsk tipping å gjøre annet enn at du kan bruke det til å logge inn/identifisere deg slik som BankID. 
minner mye om BankID, de fleste selvstendig næringsdrivende og økonomiavdelinger i bedrifter har/må ha buypass.

Ville kontaktet banken og hørt om de klarer å spore det. 

Anonymkode: fa05b...c19

Norsk Tipping eier 50 % av Buypass AS. Buypass Payment AS er et datterselskap av Buypass AS.

"Buypass ble stiftet av Tietoevry og Norsk Tipping i 2001 og hadde en omsetning på 335 millioner kroner i 2023. Buypass har omlag 80 ansatte og leverer utvikling, drift og forvaltning av en moderne digitale lotteriløsninger til Norsk Tipping, samt tillitstjenester og digitale ID-løsninger til kunder i en rekke bransjer."

https://www.tietoevry.com/no/nyhetsrom/alle-nyheter-og-meldinger/andre-nyheter/2024/06/tietoevry-selger-sin-50-eierandel-i-buypass-as/

Anonymkode: f4e79...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kom på jeg vant to store potter i Mars hvor jeg fikk penger automatisk overført på kontoen. Gikk tilbake å sjekket, begge de to innbetalingene stod det Norsk Tipping på dem. Ingenting om Buypass når jeg gikk inn på oversikten. Så med mindre de har gjort noen endringer siden da har det ikke noe med vinst jeg har ikke vunnet så store potter eller hatt over 10.000 på spille kontoen.

Hva mener du med innbetaling fra idretsslag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...