Gå til innhold

Narkoman som ofte prøver å stjele fra meg. Nå har han ødelagt sykkelen min og jeg har ikke råd til ny og trenger den til jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt avhengig av sykkelen siden jeg bor et stykke unna jobben. Sykkelen er ni år gammel, men godt vedlikeholdt. En narkoman som bor i en kommunal bolig har forsøkt å stjele den flere ganger. Det har jeg sett på borettslaget sitt kamera. Politiet gjør ingenting med saken. Jeg har byttet lås på sykkelen mange ganger siden den har blitt delvis ødelagt. Denne gangen endte sykkelen opp med å bli delvis ødelagt da han prøvde å stjele den. Hva gjør jeg nå? Jeg bruker førti minutter hver vei til og fra jobb på sykkel. Jeg har ikke råd til en ny. Det går ikke busset her

Anonymkode: 4bc9d...694

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel forsikring?  og send anmeldelse uansett.

Anonymkode: 596b9...334

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går på innboforsikring tror jeg. 

Anmeld og meld fra til forsikringsselskapet.

Anonymkode: eca18...509

• Liker 9
Skrevet

Kan du ikke ta den med inn da?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om du kan kontakte kommunen her? Mulig det blir helt feil, altså. Men kanskje de har noen form for ansvar ettersom han er under deres «pleie»? 

Ellers er det vel forsikring som gjelder, selv om man kanskje ikke får så mye igjen på en ni år gammel sykkel. 

Synd det skal være sånn. 

Anonymkode: 14be8...f9d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Finn.no for gratis sykkel. Og forhør deg med forsikringsselksapet om de dekker noe her.

Anonymkode: 16a55...13b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tipaa skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke ta den med inn da?

Ikke alle som har plass til en sykkel inne. Og bør være helt unødvendig å dra inn sykler fordi kommunen har valgt å plassere kommunale boliger med rusavhengige midt i ordinære boligområder.  

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

I Norge skal de narkomane dulles med. Ikke så farlig med småbarnsfamilier og andre som utsettes for herjingene deres.

Anonymkode: e884e...ff8

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Du anmelder og snakker med forsikringsselskapet ditt om det går under innbo hvis du ikke har egen forsikring for sykkel.

Anonymkode: 806b0...e9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke alle som har plass til en sykkel inne. Og bør være helt unødvendig å dra inn sykler fordi kommunen har valgt å plassere kommunale boliger med rusavhengige midt i ordinære boligområder.  

Nei men hva er alternativet da?? At den blir stjelt og herpa for nte gang!?

og som regel er det egenandel på innbo forsikring, min er vel på 2000kr tror jeg. Så da lønner det seg heller vel å sjekke Finn for gratis eller rimeligere sykler.

Eller flytte. Eller ta inn sykkelen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I Norge skal de narkomane dulles med. Ikke så farlig med småbarnsfamilier og andre som utsettes for herjingene deres.

Anonymkode: e884e...ff8

Spot on! Vi har en rusmisbruker som nærmeste nabo og han er et helvete å ha med å gjøre.  Spiller musikk og bråker til langt ut på natta.  Kommunen har så mange geniale ideer, som for eksempel å plassere rusmisbrukere i helt normale borettslag og boligblokker. Det er jo dømt til å mislykkes.  Den "stakkars" naboen vår har altså med hjelp av kompisengjengen hatt to brekkraid på et år, hvor rubbel og bitt av sykler som kan omsettes blir robbet.  Han spiller musikk til kl 03.00 når jeg skal opp kl 06.00 for å komme meg på jobb.  Lederene å borettslaget bryr seg ikke. Hun/de bor sånn til at de ikke får med seg bråket. 

Anonymkode: 089a7...80f

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Tipaa skrev (2 minutter siden):

Nei men hva er alternativet da?? At den blir stjelt og herpa for nte gang!?

og som regel er det egenandel på innbo forsikring, min er vel på 2000kr tror jeg. Så da lønner det seg heller vel å sjekke Finn for gratis eller rimeligere sykler.

Eller flytte. Eller ta inn sykkelen.

Men om det ikke er et alternativ å ha den inne pga plassmangel, så er man jo like langt. 

Det virkelige problemet her er plasseringen av de kommunale boligene. Så jeg hadde ringt kommunen HVER gang det gjentok seg med tyveriforsøket og ødeleggelser fra beboerne ved denne kommunale boligen. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsikrings godkjent lås anmelder du og melder skade til forsknings selskap. Så ville jeg kjøpt veggstativ til sykkel og oppbevart den i leiligheten

Anonymkode: 6d05f...f2d

Skrevet

Hvordan har du tilgang til borettslaget sine kamera?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommunen tar jo ikke ansvar for slike utfordringer. Her må mann enten flytte selv eller finne en bedre løsning for oppbevaring av sykkelen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Hvordan har du tilgang til borettslaget sine kamera?

Ved tyveri og hærverk kan man be borettslaget om at de ser over overvåkningen de har i fellesområdene.

Noen steder krever borettslaget at politiet henter ut overvåkningen men de fleste tar og ser over for deg viss tidsrammen er begrenset. Som natt til torsdag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommunen tar jo ikke ansvar for slike utfordringer. Her må mann enten flytte selv eller finne en bedre løsning for oppbevaring av sykkelen.

Joda, kommunen har ansvar for at beboere i kommunale leiligheter passer inn i området dvs ikke er til sjenanse for andre. Når kommunens leieboer stjeler fra naboer må kommunen vurdere å flytte sin leieboer.

Anonymkode: 1e716...ea0

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Narkomane tenker ikke nødvendigvis moral. De har annet å tenke på. Mye annet. Ikke ta det personlig. Du må sette sykkelen innendørs. 

Anonymkode: 551bd...cf5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dessverre tar de ikke ansvar. Det går ut over andre stakkars mennesker som bor der. 
Derfor hadde jeg ringt hver gang, sånn at de finne kjenne på irritasjonen selv over dette. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, kommunen har ansvar for at beboere i kommunale leiligheter passer inn i området dvs ikke er til sjenanse for andre. Når kommunens leieboer stjeler fra naboer må kommunen vurdere å flytte sin leieboer.

Anonymkode: 1e716...ea0

Passer inn?  Hvem passer inn?

Anonymkode: 551bd...cf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...