AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 Jeg og mannen har litt ulik tankesett om sommerferien. Frem til nå har vi hatt en uke på reise og skal ha en uke ferie i høstferien med barna. Så nå gjenstår en uke. Vi har mulighet til å være hjemme eller dra på familiehyggen til svigers med de og kanskje ett søskenpar av mannen med barn. Jeg har lyst til å gjøre ting i ferien vi ellers ikke har tid og anledning til, og ønsker derfor å utnytte tiden maksimalt. Mannen ønsker å slappe av mest mulig hjemme. Hvis vi velger hytten i noen dager kunne vi ha vært på båttur, overnattet i den, møtt familie (barna trives svært godt med besteforeldre, tante/onkel og kusiner/fettere), fisket, badet, gått turer osv. Hjemme blir det å gjøre slik vi ellers gjør i helger vi er hjemme og tar det med ro. Vi kan grille, bruke utearealene, dra til byen osv. Også finnes det alternativ, som at vi kjører barna til hytten så vi kan gjøre andre ting for oss selv å ha litt voksentid. Barna er 6 og 9 år gamle. For barna sin del så har jeg lyst at de skal få opplevelser vi ikke har tid til i hverdagen, men mannen føler det er for mye arbeid og strev. Jeg forstår han vil slappe av i ferien, men jeg ser konturen av en mann som setter seg selv foran barna. I såfall burde han spørre om barnevakt tenker jeg. Anonymkode: 868d8...3fa 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #2 Skrevet 19. juli 2024 Hva om du og barna drar på hytten? Han kan jo eventuelt komme etter og være eks med dere 2 dager. Anonymkode: 25bca...33f 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #3 Skrevet 19. juli 2024 Hytta høres mest gøy ut for ungene og deg, og mannen din høres ut som en egoistisk dust. Anonymkode: 5a824...9f1 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #4 Skrevet 19. juli 2024 Enig med deg, reis heller hjem 2-3 dager før ferien er ferdig slik at dere får slappet av og landet litt før hverdagen begynner? Anonymkode: 7fb09...f47 3
Dojakitty Skrevet 19. juli 2024 #5 Skrevet 19. juli 2024 Hvorfor kan ikke du gjøre det du vil? Så kan mannen surmule hjemme? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #6 Skrevet 19. juli 2024 Han kan være hjemme og slappe av slik han føler behov for, og du kan være sosial og aktiv slik du føler behov for. Dere trenger ikke å være sammen alle sammen hele tiden. Dere må finne en gylden middelvei, ingen av dere har rett til å trumfe gjennom deres mening. Dere har allerde vært en uke på reising, skal reise en uke senere og mannen din ønsker en uke med avslapping. Jeg synes han bør få det. Om du ikke ønsker dette eller har dette behovet, så er du fri til å gjøre ting alene med barna, tenker jeg. Anonymkode: fcd37...ddd 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg og mannen har litt ulik tankesett om sommerferien. Frem til nå har vi hatt en uke på reise og skal ha en uke ferie i høstferien med barna. Så nå gjenstår en uke. Vi har mulighet til å være hjemme eller dra på familiehyggen til svigers med de og kanskje ett søskenpar av mannen med barn. Jeg har lyst til å gjøre ting i ferien vi ellers ikke har tid og anledning til, og ønsker derfor å utnytte tiden maksimalt. Mannen ønsker å slappe av mest mulig hjemme. Hvis vi velger hytten i noen dager kunne vi ha vært på båttur, overnattet i den, møtt familie (barna trives svært godt med besteforeldre, tante/onkel og kusiner/fettere), fisket, badet, gått turer osv. Hjemme blir det å gjøre slik vi ellers gjør i helger vi er hjemme og tar det med ro. Vi kan grille, bruke utearealene, dra til byen osv. Også finnes det alternativ, som at vi kjører barna til hytten så vi kan gjøre andre ting for oss selv å ha litt voksentid. Barna er 6 og 9 år gamle. For barna sin del så har jeg lyst at de skal få opplevelser vi ikke har tid til i hverdagen, men mannen føler det er for mye arbeid og strev. Jeg forstår han vil slappe av i ferien, men jeg ser konturen av en mann som setter seg selv foran barna. I såfall burde han spørre om barnevakt tenker jeg. Anonymkode: 868d8...3fa Skal barna (og dere) bare ha 2 uker sommerferie? Hva skal de gjøre resten av skoleferien?🤔 Anonymkode: b135b...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Skrevet 19. juli 2024 Hvorfor vil du trumfe gjennom din vilje? Det virker som du har liten eller ingen forståelse for mannens behov og bare vil overkjøre ham. Synes du dette er oppskriften på et godt forhold? Her må dere kompromisse. Ta noen dager på hytta og så kommer dere tidlig hjem og får noen dagers avslapping etterpå. Anonymkode: 866a0...ed2 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #9 Skrevet 19. juli 2024 Her er det likt, men omvendt. Mannen vil at det skal skje noe, oppleve noe, gjøre noe hele ferie, jeg vil slappe av og nyte ferien. 1 - Dere MÅ jo ikke gjøre alt sammen. Reis på hytta med ungene du, og la mannen bli hjemme. Ser ikke problemet. Dere er ikke sveist sammen i hofta liksom.. 2 - Det at det MÅ skje noe hele ferien er en dårlig uvane du nå tillærer barna. Barna trenger ikke oppleve noe hele tiden hver ferie. Kvalitetstid og opplevelser trenger ikke koste penger eller innebære reising hele tiden. Jeg nyter nå 4 dager hjemme med ett barn, mens mann og 2 av 3 barn er reist til Sverige på tur. Eldste ville ikke være med og ble hjemme. Vinn vinn for alle. Anonymkode: 4ba8a...410 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #10 Skrevet 19. juli 2024 Som andre sier, kan ikke du dra på hytta noen dager med barna, mens han slapper av hjemme? Så blir barna glade og mannen glad. Vinn-vinn, problem løst. Anonymkode: 4ca1a...8f1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #11 Skrevet 19. juli 2024 Kan han ikke slappe av på hytta? Vi er på hytta hele ferien. Barna koser seg med bading, lek, hage-spill osv. Vi griller på kveldene og vi voksne slapper av i solsengen på dagtid mens barna bader og koser seg 😊 Noen dager reiser vi å finner på andre ting. Anonymkode: 0deef...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #12 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan han ikke slappe av på hytta? Vi er på hytta hele ferien. Barna koser seg med bading, lek, hage-spill osv. Vi griller på kveldene og vi voksne slapper av i solsengen på dagtid mens barna bader og koser seg 😊 Noen dager reiser vi å finner på andre ting. Anonymkode: 0deef...2bd Jeg er av den sorten som ikke slapper av på hytta, med mindre jeg er alene der. Min mann og våre barn reiser på hytta sammen med svigers, og da kjenner jeg det blir for mye folk på for lite plass, og derfor velger jeg heller å være hjemme alene i huset. Har ingenting med "trass" eller "surmuling" å gjøre. Det er snakk om å gjøre ting som gjør en lykkelig, og jeg er lykkelig når jeg ikke bor oppå mange andre. Trenger pusterom. Andre ganger er det jeg som tar barna med på ting, slik at min mann får pusterom til å dille med sitt. Jeg ser ikke engang greia med å lage et problem ut av det. Anonymkode: 0a7ba...053 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #13 Skrevet 20. juli 2024 Har dere funnet ut av det? Jeg støtter de som har foreslått at dere kan dele dere litt slik at alle får gjøre det de vil. Hva tenker du og mannen om det? Anonymkode: 2cbf8...f99
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #14 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg og mannen har litt ulik tankesett om sommerferien. Frem til nå har vi hatt en uke på reise og skal ha en uke ferie i høstferien med barna. Så nå gjenstår en uke. Vi har mulighet til å være hjemme eller dra på familiehyggen til svigers med de og kanskje ett søskenpar av mannen med barn. Jeg har lyst til å gjøre ting i ferien vi ellers ikke har tid og anledning til, og ønsker derfor å utnytte tiden maksimalt. Mannen ønsker å slappe av mest mulig hjemme. Hvis vi velger hytten i noen dager kunne vi ha vært på båttur, overnattet i den, møtt familie (barna trives svært godt med besteforeldre, tante/onkel og kusiner/fettere), fisket, badet, gått turer osv. Hjemme blir det å gjøre slik vi ellers gjør i helger vi er hjemme og tar det med ro. Vi kan grille, bruke utearealene, dra til byen osv. Også finnes det alternativ, som at vi kjører barna til hytten så vi kan gjøre andre ting for oss selv å ha litt voksentid. Barna er 6 og 9 år gamle. For barna sin del så har jeg lyst at de skal få opplevelser vi ikke har tid til i hverdagen, men mannen føler det er for mye arbeid og strev. Jeg forstår han vil slappe av i ferien, men jeg ser konturen av en mann som setter seg selv foran barna. I såfall burde han spørre om barnevakt tenker jeg. Anonymkode: 868d8...3fa Det har han også - å slappe av hjemme i mer enn 48 timer i strekk. Det er ikke mange ganger i løpet av et år man har mulighet til dét heller. Anonymkode: 949b9...baf 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #15 Skrevet 20. juli 2024 Kan ikke du og barna reise et par dager i forveien? Så koller mannen etter. Evt må dere dele litt på å slappe av mens den andre tar med ungene på noe. Alle må ikke være sammen hele tiden. Anonymkode: 5b47e...887
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #16 Skrevet 20. juli 2024 Reis du og barna da vel Anonymkode: a0bf3...db0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #17 Skrevet 20. juli 2024 Jeg er som mannen din. Den ferien du beskriver høres stressende ut for meg. Folk er forskjellige. Enig med de som sier at du og barna kan dra. Anonymkode: 66183...9b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå