Gå til innhold

Dere som mottar uføretrygd, hvor mye mer har dere utbetalt *netto* i mnd. i forhold til i fjor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig her fått en økt månedlig utbetaling på nesten kr. 1,500,-  Jeg er på minstesats pluss skattefri ménerstatning - det er altså kun snakk om total netto utbetaling fra Nav per mnd. Selvfølgelig skulle man ønske at det var mer, men alt i alt var det som forventet, for min del. Hva med dere? 

Anonymkode: 841ba...e1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke svar på den forrige så du måtte lage en ny?

Anonymkode: c2cae...67b

• Liker 1
Skrevet

Et par tusen tror jeg. Har ikke tenkt så mye på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Netto er ikke interessant heller. Uføretygden steg like mange prosent for alle, pluss at de med ung ufør får 500kr ekstra pr måned pga økingen på 3000 i året som slo inn fra 1.juli.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ca 800 kr. 

Anonymkode: 662e6...e57

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Netto er ikke interessant heller. Uføretygden steg like mange prosent for alle, pluss at de med ung ufør får 500kr ekstra pr måned pga økingen på 3000 i året som slo inn fra 1.juli.

Vi på ung ufør får 1311 kr ekstra i mnd. Står i trygdeoppgjøret. Går fra 345 184 kr til 360 912 (brutto)

IMG_3411.thumb.png.a8f5bd5a426898bc394b3caabf19c959.png

Anonymkode: e623d...b14

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke har noe gjeldsfradrag e.l fradrag, bare inntekten ung ufør, hvor mange prosent er det vanlig å skatte da? 24%? 25%? Mer eller mindre?

Anonymkode: a413e...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 1600kr mindre i måneden enn jeg hadde i fjor fordi jeg har holdt på med ulike former av sparing og en av kontoene de gjorde utregningen på av alt jeg har når jeg fikk skattemelding var 20.000 mer enn jeg hadde på den. Men jeg turte ikke å røre den for jeg sparer fortsatt og det er umulig for meg å vite om verdien skulle gå kraftig opp etter valget i USA. Når Ukraina krigen og Israel Palestina krigen startet gikk det først ned og i begge tilfellene gikk det ikke bare opp til samme % etter noen uker men par måneder etter doblet det seg.

Jeg tok kontakt med skatte kontoret forklarte dem situasjonen og spurte om de mente jeg burde endre på skattemeldingen. Men de virket totalt uninteressert i å ville hjelpe, jeg prøvde å få dem til å gi noe definitivt svar. Gav dem 3 alternativer på hva jeg kunne gjøre og hvilket de syntes hørtes best ut, hun svarte "det høres bra ut." Når jeg sa at jeg ikke skjønte hva hun mente og spurte hvilket av alternativene hørtes bra ut for å unngå baksmell sa hun at det måtte jeg se ann hva som fungerte best for meg. Helt verdiløs, så jeg lot det bare stå og håper isteden på at jeg får en skikkelig god tilbakebetaling på skatten neste år.

Anonymkode: b5e2c...17b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi på ung ufør får 1311 kr ekstra i mnd. Står i trygdeoppgjøret. Går fra 345 184 kr til 360 912 (brutto)

KG's mest postede bilde.

Anonymkode: 81b77...ade

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

KG's mest postede bilde.

Å nei, så fælt for deg!

Anonymkode: d686c...640

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å nei, så fælt for deg!

Anonymkode: d686c...640

Nei, på ingen måte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fikk du ikke svar på den forrige så du måtte lage en ny?

? Hva babler du om?

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er interessant for meg. Hva er problemet ditt? 

Anonymkode: 841ba...e1f

AnonymBruker
Skrevet

Netto: totalt 672 kr mer enn i fjor.

Gikk fra 19441 kr opp til 20213 kr.

Er ikke så imponert over det. Prisveksten på det meste øker mye mer per år enn det jeg får i trygde økning per år.

Burde minst hatt en økning på 1500 hver mnd for å holde følge.

Anonymkode: ef4bb...32c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 900 kr ekstra

Anonymkode: 64989...efd

AnonymBruker
Skrevet

300kr. Men, jeg har fått

baksmell på skatten etter flytting på 17000kr, så satte opp skattetrekket så har mye mindre i år enn i fjor pga det. Får utbetalt 21 000kr. Skal forsørge barn på det også. Er altså umulig.

Anonymkode: c2631...cff

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Får utbetalt 1090kr mer

Anonymkode: d989e...817

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Netto: totalt 672 kr mer enn i fjor.

Gikk fra 19441 kr opp til 20213 kr.

Er ikke så imponert over det. Prisveksten på det meste øker mye mer per år enn det jeg får i trygde økning per år.

Burde minst hatt en økning på 1500 hver mnd for å holde følge.

Anonymkode: ef4bb...32c

AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 11.45):

Når det står Max Ufør og AAP er det virkelig folk som får nesten en halv million i året? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det står Max Ufør og AAP er det virkelig folk som får nesten en halv million i året? 

Kommer an på hvilken inntekt du hadde før du ble ufør eller gikk på aap

«Uføretrygd er 66 prosent av gjennomsnittet for din pensjonsgivende inntekt de 3 beste av de 5 siste årene før du ble syk. Inntekt fra tidligere år blir justert opp til dagens verdi. Det er kun årlig inntekt opptil 6 ganger folketrygdens grunnbeløp (G) som tas med når vi beregner uføretrygd.»

«Arbeidsavklaringspenger utgjør 66 % av inntekten din det siste året før du ble syk, eller gjennomsnittet av de tre siste årene før du ble syk. Du vil få det som gir den beste beregningen i din situasjon.»

Anonymkode: b006d...ca4

Skrevet

Gikk opp 988,- i juli. Får litt mer fra august, da jeg har gått fra å være samboer til enslig. Da får jeg ca. 2000,- mer. Utbetalt fra august er da 21 015,- 

AnonymBruker
Skrevet

1250 kr.

Anonymkode: 1bf82...aa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...