AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Skrevet 19. juli 2024 Hva burde man gjøre om man av en aller annen grunn går ned i lønn for noen måneder og man har faste utgifter på 60k i mnd. Nå mangler vi 35k for at det skal gå rundt denne måneden (venter på at NAV skal godkjenne og etterbetale foreldrepenger). Er forbrukslån en ok løsning, er redd vi havner bakpå for hver mnd fremover om jeg utsetter så mye til neste mnd for da igjen vil vi kanskje mangle penger. Off, dette tærer på humør og livsgnist… Anonymkode: 85a7e...e67
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #2 Skrevet 19. juli 2024 Forbrukslån er aldri en god løsning med mindre man kan betale tilbake alt med en gang. Hvor har dere kuttet i utgifter? Når man går ned i inntekt så må man ned i utgifter også. Eier dere? Da må dere sjekke muligheten for å kun rentebetjene lånet en periode, evt flytte til rimeligere bolig om dere leier. Finn alle pengesluk (abbonementer, høye mobilutgifter, småkjøp, dyre vaner på matbutikk etc etc). Anonymkode: e4f62...d0b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #3 Skrevet 19. juli 2024 Hverken inkasso eller forbrukslån er noen løsning. Boliglånet ville jeg tatt avdragsfrihet på i perioden det gjelder, ta av buffer for å dekke andre faste utgifter i perioden. Også ville jeg videre skrudd krana igjen på forbrukssiden type havregryn å nudler inntil situasjon løser seg. Anonymkode: 654f1...e16 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #4 Skrevet 19. juli 2024 Enig med de andre. Det er aldri en god løsning å ta forbrukslån. Finn andre løsninger. Anonymkode: 2e37c...e04 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #5 Skrevet 19. juli 2024 Du må snakke med banken din, der du har boliglån. Forklar situasjonen og hør om de kan ordne f.eks avdragsfrihet et par måneder. Utgjør neppe 35', men da blir det ris, saus og havregrøt en periode.... Forbrukslån er ALLTID en dårlig løsning. Anonymkode: 0fa1c...aab 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #6 Skrevet 19. juli 2024 Om du vet at pengene kommer fra NAV, så hadde jeg bare brukt kredittkort i mellomtiden. Og tatt et par måneder med avdragsfrihet på boliglånet. Men vanskelig å vite hva du kan gjøre i din situasjon, spørs hva du har å jobbe med. Anonymkode: f51fe...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Skrevet 19. juli 2024 Dere har vel en buffer, som de fleste ansvarlige foreldre har? Anonymkode: 61ee5...90d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Skrevet 19. juli 2024 Selvfølgelig tar dere ikke opp forbrukslån. Å ikke ha bufferkonto er ren idioti og tyder på lav økonomisk ansvarlighet, spesielt når man har barn. Anonymkode: ab447...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #9 Skrevet 19. juli 2024 Dere har en økonomi med 60000 i faste utgifter uten å ha en skikkelig buffer? 😳 Anonymkode: 124c0...fc1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #10 Skrevet 19. juli 2024 Stusser også over at dere har faste utgifter på 60k i mnd, og så ustabil økonomi at dere ikke har råd til litt lavere lønn en periode. Men jeg vil tro at forbrukslån er billigere enn å pådra seg betalingsanmerkninger gjennom inkasso. I tillegg til at det er fryktelig dårlig gjort å ikke betale for seg. Anonymkode: 63683...972
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Stusser også over at dere har faste utgifter på 60k i mnd, og så ustabil økonomi at dere ikke har råd til litt lavere lønn en periode. Men jeg vil tro at forbrukslån er billigere enn å pådra seg betalingsanmerkninger gjennom inkasso. I tillegg til at det er fryktelig dårlig gjort å ikke betale for seg. Anonymkode: 63683...972 Man får ikke betalingsanmerkning av en og annen inkassosak. Jeg ville ikke tatt forbrukslån. Renta er sinnsvak og langt dyrere enn purregebyr, og eventuelt inkasso. Anonymkode: d8896...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 6.13): Man får ikke betalingsanmerkning av en og annen inkassosak. Jeg ville ikke tatt forbrukslån. Renta er sinnsvak og langt dyrere enn purregebyr, og eventuelt inkasso. Anonymkode: d8896...ac5 I såfall overfører man kostnadene på alle andre. Det koster å kreve inn penger. Dessuten er det en fryktelig dårlig holdning. Ikke påfør andre dine egne problemer. Anonymkode: 63683...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå