Hoppetaujenta Skrevet 19. juli #1 Del Skrevet 19. juli (endret) Hvis min mor og min far ikke hadde truffet hverandre, hadde jeg blitt født da? Sto jeg som sjel på vent og bestemte meg for hvem jeg skulle bli født av? Hvilket familieliv jeg skulle dykke ned i og leve? Hvis min mor eller far hadde truffet en annen person, hadde jeg fremdeles vært meg, men hatt et annet utseende, eller hadde jeg blitt en helt annen person? Jeg har lurt på det i et par timer nå og kommer ikke frem til ett svar. Hva tror du selv? Endret 19. juli av Hoppetaujenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Del Skrevet 19. juli Jeg tror min personlighet er en blanding av bevissthet fra et annet sted (sjel), hjernen som kommer fra gener (arv), og alt jeg opplever gjennom livet (miljø). Så nei, akkurat jeg, eller du, kunne ikke ha eksistert i en annen kropp. Anonymkode: 24931...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #3 Del Skrevet 19. juli Nei, da kunne det vært andre foreldre eller bare med mor eller far ,men annen partner. Jeg tror at du da ville funnet nye foreldre ha for dette livet fordi du ville som sjel vært ment å være en del av denne tiden av jorda,men at da blir de du skulle ha som opprinnelige foreldre noe annet rolle til deg dette livet eller dere blir kjent senere på et vis Anonymkode: 19b9e...b83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 19. juli #4 Del Skrevet 19. juli Nei, da hadde du vært en annen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Del Skrevet 19. juli Jeg tror du fortsatt ville vært deg. Når vi dør er det bare den fysiske kroppen som dør. Astralkroppen og alt det andre forblir. Du vil ha samme personlighet, men fysiske karatistikker som utseende kan være mer som de nye foreldrene Anonymkode: 19b9e...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Del Skrevet 19. juli Elsker filosofiske spørsmål som dette. Tenker mye i samme baner som de andre her. Din sjel sto i en slags «kø» for å velge foreldre. Samtidig finnes ikke tid/rom på den andre siden og vi reinkarneres gjerne innad i de samme familiene i flere livssykluser. Det vil si at du, sjelen din, hadde vært den samme om de mor og far ikke fant sammen. Kanskje ville du dukket opp noe tidligere/senere som barn av andre i familien din. Kanskje du ville vært din mors søster, eller det som i dag er din fetter. I en annen kropp ville du hatt andre erfaringer enn du har pr i dag, du ville derfor hatt andre oppfatninger, men du ville nok hatt de samme kjerneverdiene. Anonymkode: a00b4...c2d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 19. juli #7 Del Skrevet 19. juli Nei. In fact, hadde din far fått orgasme 0,0001 sekund senere hadde ikke du eksistert. Hver eneste sædcelle er unik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #8 Del Skrevet 19. juli 2 hours ago, Skjold said: Nei. In fact, hadde din far fått orgasme 0,0001 sekund senere hadde ikke du eksistert. Hver eneste sædcelle er unik. Nå er det ikke sikkert at sædcellen blir befruktet. Mange som har sex i årevis og er ufrivillig barneløse uten å bli gravide Anonymkode: 19b9e...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 19. juli #9 Del Skrevet 19. juli Hoppetaujenta skrev (12 timer siden): Hvis min mor og min far ikke hadde truffet hverandre, hadde jeg blitt født da? Sto jeg som sjel på vent og bestemte meg for hvem jeg skulle bli født av? Hvilket familieliv jeg skulle dykke ned i og leve? Hvis min mor eller far hadde truffet en annen person, hadde jeg fremdeles vært meg, men hatt et annet utseende, eller hadde jeg blitt en helt annen person? Jeg har lurt på det i et par timer nå og kommer ikke frem til ett svar. Hva tror du selv? Dette, folkens, er grunnen til at jeg bruker KG som underholdning. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 19. juli #10 Del Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå er det ikke sikkert at sædcellen blir befruktet. Mange som har sex i årevis og er ufrivillig barneløse uten å bli gravide Anonymkode: 19b9e...b83 Hva er poenget ditt? Sædceller blir ikke befruktet btw. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Del Skrevet 20. juli 16 hours ago, Skjold said: Hva er poenget ditt? Sædceller blir ikke befruktet btw. At teorien din er for simpelt forklart. Det er mye mer avansert tenkning enn at bare få orgasme på rett tidspunkt ville en spesifikk sjel vært født Anonymkode: 19b9e...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. juli Forfatter #12 Del Skrevet 20. juli Gammelsmurfen skrev (21 timer siden): Dette, folkens, er grunnen til at jeg bruker KG som underholdning. Veldig hyggelig å høre at du blir underholdt. Sånn skal vi ha det her. Alle bidrag og funderinger blir mottatt med takk, nesten uansett hvordan det blir levert. Jeg kjenner at jeg heller til tanken om at jeg er meg her og nå og samtidig mange andre utgaver av meg. Det ytre er forskjellig, men inni er jeg meg. Vi lever samtidlig. Har lyttet en del til Bendriss og Løken i podcast og der sår de tankefrø til litt av hvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 14.47): At teorien din er for simpelt forklart. Det er mye mer avansert tenkning enn at bare få orgasme på rett tidspunkt ville en spesifikk sjel vært født Anonymkode: 19b9e...b83 Sjel eksisterer ikke. Sædceller er unike levende skapninger akkurat som du og naboen din. Det er rett og slett bare flaks at akkurat du eksisterer i dag og ikke en av de millionvis av andre sædcellene faren din produserte på den tiden. Anonymkode: d4024...c36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #14 Del Skrevet 21. juli 3 hours ago, AnonymBruker said: Sjel eksisterer ikke. Sædceller er unike levende skapninger akkurat som du og naboen din. Det er rett og slett bare flaks at akkurat du eksisterer i dag og ikke en av de millionvis av andre sædcellene faren din produserte på den tiden. Anonymkode: d4024...c36 Har du noe kilde på din begrunnelse om at sjel ikke finnes og at alt vi er er en sædcelle som det kun er et under at vi eksisterer på denne tiden? Anonymkode: 19b9e...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 22. juli #15 Del Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har du noe kilde på din begrunnelse om at sjel ikke finnes og at alt vi er er en sædcelle som det kun er et under at vi eksisterer på denne tiden? Trenger man noen kilde for å si det ? Om noen sier at det ikke finnes rosa flyvende elefanter, vil du ikke be om bevis for dette også. Konseptet sjel er akkurat like absurd. Hvem mener at alt man er, er en sædcelle ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #16 Del Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du noe kilde på din begrunnelse om at sjel ikke finnes og at alt vi er er en sædcelle som det kun er et under at vi eksisterer på denne tiden? Anonymkode: 19b9e...b83 Har du noen kilder på at enhjørninger ikke eksisterer? Anonymkode: d4024...c36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Del Skrevet 22. juli 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du noen kilder på at enhjørninger ikke eksisterer? Anonymkode: d4024...c36 Har jeg noen ganger skrevet at enhjørninger finnes? Forresten så finnes enhjørninger, denne https://www.natgeokids.com/uk/discover/animals/prehistoric-animals/siberian-unicorn-fossil-discovery-humans/ Men fantasi verden har tatt en vri på det Anonymkode: 19b9e...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Del Skrevet 22. juli Forresten svarte du ikke først på spørsmålet mitt. Den måten du svarte på nå er typisk hersketeknikk. Anonymkode: 19b9e...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå