Gå til innhold

Blomsterpynt i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som skal stå for pynting av kirke? Jeg var inne hos en blomsterforhandler som fortalte meg at kirken bør prydes med blomster på bryllupsdagen... menigheten skal pynte, men forhandleren sa at det sikkert ikke ville være fint nok, siden de fleste menigheter ikke har så mye penger.... synes at det er så dyrt med blomster som bare skal stå der i noen få timer, men samtidig vil jeg jo ikke at det skal se grått og trist ut :( noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som blomsterforhandleren gjorde en vanvittig salgsjobb ved å spille på ditt ønske om å få en flott dag.

H*n har gitt deg masse dårlig samvittighet for at du ikke vil bruke penger på dette.

Høres ut som du har mest lyst til å kjøpe masse blomster for å være sikker på at det blir nok.

Hvor lenge skal dere egentlig være i kirken? Hva tror du gjestene ser på mens dere er der? Brudeparet eller blomstene?

Snakk med menigheten eller presten og hør hvordan de vanligvis pynter da vel, og se om du føler det kan bli bra.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal pynte kirken. Den er så fin i seg selv.

Men om du gjør det, så tar du vel med pynten til lokale etterpå, og bruker den der?

Skrevet

Jeg har pyntet noen kirker i forbindelse med bryllup, og i tillegg vært gjest i ganske mange kirkebryllup.

Aldri har jeg opplevd at kirken selv står for så mye som en blomst.

Jeg har heller aldri opplevd at noen tar med seg kirkepynten til festlokalet. Festlokalet er da ferdig pyntet før vielsen i kirken er ferdig, og det skal nok ganske mye til for at pynt fra kirken passer noe annet sted.

Skrevet

I kirken vår opplyste de om det var flere som giftet seg den dagen, for da kunne man spleise på utgiftene til pynting hvis man ville ha noe ekstra.

Den dagen vi giftet oss var det ingen andre, men broren min og kona spleiset med to andre par på sin dag, de kom frem til noen flotte buketter foran og i trappa ut som alle syntes passet med sin stil. (Hvite roser eller tema i hvitt passer jo for mange)

Vi pyntet kirken selv, med hjelp av tre venninner som fikk ansvaret. vi plukket flere bøtter lupiner kvelden før, og de lå strødd langs kirkegulvet når vi gikk opp, med store buketter foran i kirken. Kjempestilig! Men da var det lupinsesong også... og vi hadde tid til å rydde opp etter oss, siden ingen kom etter oss.

Kan fint gjøre dette selv/sette bort til venninner eller snakke med blomsterhandleren. Ta kontakt med kirka deres og hør hvordan de pleier å løse det.

Skrevet

Vi pyntet kirken selv (på rekordtid like før vielsen- det var mange som giftet seg den dagen)

Etterpå tok vi blomstene med til festlokalet. Regnet med at de som kom etter oss hadde egen pynt. Og blomstene gikk i de samme slagene og fargene som de vi allerede hadde i festlokalet.

Skrevet

Vi pynta ikke kirken.

Syns det var litt bortkastede penger med tanke på hvor kort tid man er der, og at det er mye annet å se på enn blomstene. Kirken i seg selv er fin nok syns jeg.

Har ikke hørt om noen av gjestene som savnet blomster i kirken.

Skrevet

Nå skal ikke vi gifte oss i kirken, men jeg ville tatt med et par av blomstene fra festlokalet til kirken, og så tatt det med tilbake til festlokalet etterpå. Eller selvfølgelig fått noen til å gjøre det for oss. :)

Skrevet

Et par blomsteroppsatser fra festlokalet gjør seg ikke i kirken - de kommer til å bli nesten usynlig.

I kirken er det ofte pynting på enden av benkradene som gjør seg, samt et par store oppsatser på siden av brudeparet mot de andre kirkebenkene.

En blomsterbukett på alteret synes knapt.

Skrevet

Vi har egentlig ikke tenkt å pynte i kirka. Vi skal gifte oss i en gammel kirke som er utrolig flott i seg selv, og tenkte at vi kan spare litt på ikke å ha blomster der. Men hvis et annet brudepar kontakter oss om spleising, så vil vi selvsagt vurdere det...

Skrevet

Jeg synes kirken bør pyntes under en vielse, men man kan gjøre det enkelt og man kan gjøre det billig.

Vi fant billige roser og viltvoksende planter og pyntet kirken dagen før vielsen. Blomstene ble tatt med til lokalet etterpå, så de gjorde nytten sin utover kvelden også.

Skrevet

Hvis vi pynter kirken, vi har nemlig ikke bestemt oss enda, så kommer vi til å bruke markblomster, eller kun sette noen falske Calla ved de fremste benkeradene. (Regner ikke med at det kommer så mange i kirken, lite bryllup osv)

Synes ikke det er veldig nødvendig med masse pynt i kirken egentlig, synes de aller fleste kirker er vakre i seg selv.

Skrevet

Jeg var i Konfsberg kirke en gang (tror den heter det), og den ville jeg aldri i verden pyntet, den var så vakker i seg selv. Mange kirker ser svært forseggjorte ut, men endel brukskirker som har et mer plaint og kjedelig utseende kan kanskje med fordel shines opp litt, men man må jo ikke bruke penger på det, som andre her sier, plukke ute kan holde i massevis

Skrevet
Jeg var i Konfsberg kirke en gang (tror den heter det),

Tror den heter Kongsberg egentlig...

:fnis:

Skrevet

Vi skal gifte oss i en veldig gammel tømmerkirke der det ikke er elektrisitet og kun tre bittesmå vindu.. Det er dører inn til hver benkrad, va 10 rader tror jeg, så vi skal ha små sinkbøtter( bestikkbøtter fra ikea) hengene på dørene med markblomster i. Så er det to søyler oppe ved alteret det jeg tenkte å ha noe krans-liknende oppover. Ikke for mye for kirken er så utrolig vakker i seg selv...

Skrevet
Tror den heter Kongsberg egentlig...

:fnis:

:ler: Det tror egentlig jeg og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...