Gå til innhold

Feriebilder..Hvor mye er for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts: Jeg er hverken sur eller misunnelig ,jeg er bare oversett av bilder av folk som jobber hele ferien og legger ut bilder av hvor flinke de er.De reiser ikke på sydenferie,norgesferie eller eksotiske ferier,nei de er på samme sted hele tiden og dokumenterer ALT hva de gjør.Det er lite interessant,men når det er nær familie så er det ikke så lett å blokkere de..

Anonymkode: 98a51...d3f

Du får gi dem en tilbakemelding på det, da 🙂 Eventuelt «slumre» dem i 30 dager. 

Anonymkode: 92363...953

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen tror deres egne feriebilder er interessant for andre enn seg selv. 

Her er det noen som tar bilder av måltidene sine hver eneste dag i tillegg til alt annet. Hadde måltidene vært spennende, men det er burger og øl det går i. 

Anonymkode: 8a146...43c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan fjerne muligheten for andre å tagge deg. Gjør det, og deretteer muter du denne personen i 30 dager. Problem løst.

(Hvem er det som enda bruker face til sånt???)

Anonymkode: f5be0...ddc

Du har FB fordi du liker all reklamen?

Anonymkode: 51f11...244

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er så rart med de som tror de mååå kommentere eller trykke like på absolutt alt folk legger ut. Føler noen tror bilder blir lagt ut bare til dem. Det er lov å skrolle forbi. Det er lov å ikke åpne alt på snap.

Anonymkode: c8a25...3b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker at folk legger ut bilder av at de koser seg og i tillegg får jeg ofte inspirasjon til steder å besøke.

Skrevet

Alt som interesserer meg er bilder fra barna som er på ferie. DA vil jeg være oppdatert og er oppriktig interessert. Andre? Nei, men ett bilde, ok. Jeg har et liv og lever ikke gjennom andres opplevelser.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå inn på innstillinger og fjerne tagging. Slik at andre ikke kan tagge deg. 
Veldig slitsomt med dette skrytet og se så fint vi har det fordi det er ferie. Samme når det er påske og jul. Det er ikke måte på hvor folk koser seg på sosiale medier. 
Det får fint an å kose seg uten å legge ut 60 vi koser oss bilde om dagen for å få anerkjennelse. 
så lurer jeg på om de virkelig koser seg så mye. 

Anonymkode: 80681...e02

• Liker 1
Skrevet

Hva kan man legge ut på sosialemedier? 
Ikke jobb, ikke ferie, ikke barn, ikke fortelle om sykdom, ikke mat. Hva er det igjen til slutt? Og hvorfor er dere på sosialemedier når alt andre legger ut er galt? 
Jeg bare skroller videre når det ikke interesserer meg, elsker feriebilder, sol og sommerbilder. Jeg lever på dette frem til neste sommer, og får også masse inspirasjon🤩 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen tror deres egne feriebilder er interessant for andre enn seg selv. 

Her er det noen som tar bilder av måltidene sine hver eneste dag i tillegg til alt annet. Hadde måltidene vært spennende, men det er burger og øl det går i. 

Anonymkode: 8a146...43c

Jeg synes andres feriebilder er veldig spennende. Da får jeg inspirasjon og ser hvor andre har vært og kanskje jeg ønsker meg dit neste år og vet hvem jeg da kan be om anbefalinger etc. 

Jeg poster veldig lite på sosiale medier selv, men har en del venner som både dokumenterer my med bilder og/eller tekst, og bruker facebook som en slags dagbok/album de kan bla i senere. Det forstår jeg godt, selv om jeg ikke gjør det selv. Alle bruker (eller ikke) sosiale medier til hva de ønsker, og så kan man skrolle når det er noe man finner uinteressant.

Jeg kan like matbilder også, da jeg er glad i mat og restaurantbesøk, men blåser fullstendig feks i interiørbilder. Min søster synes derimot det er de mest interessant bildene, da det gir henne inspo da hun elsker dette emnet. 

Live and let live sier nå jeg

Anonymkode: 15025...b46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er jo helt ekstreme med å legge ut bilder, skulle nesten tro at de er mer opptatt av å fikle med telefonen enn å nyte ferien.

Selv har jeg nesten sluttet med å legge ut bilder på FB, det blir kanskje 2-3 bilder i året. Har også sluttet å ta bilder av alt mulig rart siden jeg aldri ser på bildene i etterkant. 

Anonymkode: db1ca...172

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (2 timer siden):

Hva kan man legge ut på sosialemedier? 
Ikke jobb, ikke ferie, ikke barn, ikke fortelle om sykdom, ikke mat. Hva er det igjen til slutt? Og hvorfor er dere på sosialemedier når alt andre legger ut er galt? 
Jeg bare skroller videre når det ikke interesserer meg, elsker feriebilder, sol og sommerbilder. Jeg lever på dette frem til neste sommer, og får også masse inspirasjon🤩 

Enkelte er så interessert i reklamen på FB at de ikke vil  at den skal bli forstyrret av venners bilder 😉

• Nyttig 1
Skrevet

Sånne folk må man behandle som masete unger, så ignorer dem. Hvis du gir dem oppmerksomhet med å like eller kommentere, blir de bare verre.

Skjønner ikke helt greia, men det kan virke som om noen mennesker bruker sosiale medier som en slags dagbok, så kanskje de gjør det mest for egen del? For min del virker det omvendt proporsjonalt, jo flere bilder og filmer folk legger ut, jo mindre sannsynlig er det at jeg kommer til å se på det. Man orker rett og slett ikke så mye så ofte.

• Liker 1
Skrevet

Enkelte lever sitt liv gjennom sosiale medier og MÅ dokumentere alt de gjør og overalt hvor de går. Har en som sender snapchat hver eneste dag, og særlig ofte nå i ferien hennes. Flere ganger daglig. Hvor ofte er det nødvendig å legge ut bilder av seg og kjæresten som tar en kaffe i gamlebyen i Hellas eller på gåtur langs stranden eller kveldens middag på en gresk restaurant... hver dag i flere uker?

Jeg dropper å åpne de fleste sånne, man blir mettet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her:Har tellet bildene som "taggeren min" har lagt ut i løpet av ca 3 uker. Kom til 122.🫣Men nå er h*n slumret i 30 dager og ferien er over.Så blir det mer normale tilstander,håper jeg.

Anonymkode: 98a51...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (På 19.7.2024 den 16.18):

Sånne folk må man behandle som masete unger, så ignorer dem. Hvis du gir dem oppmerksomhet med å like eller kommentere, blir de bare verre.

Skjønner ikke helt greia, men det kan virke som om noen mennesker bruker sosiale medier som en slags dagbok, så kanskje de gjør det mest for egen del? For min del virker det omvendt proporsjonalt, jo flere bilder og filmer folk legger ut, jo mindre sannsynlig er det at jeg kommer til å se på det. Man orker rett og slett ikke så mye så ofte.

Ja, selvsagt legger jeg ut mye for egen del, fordi det psyker meg litt opp å få vise at jeg er også på ferie, jeg kan også ha det bra. Og hvis det irriterer folk så er det ikke mitt problem , du trenger ikke følge meg/ være venn på SoMe. DET er ditt valg. 

Anonymkode: 02f41...089

• 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 8.40):

1 er for mye.

Anonymkode: db9de...106

Enig med dette. 1 bilde av andres ferie er alt for mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...