AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Del Skrevet 19. juli Kjenner jeg blir litt lei denne debatten og innlegget er en røre. https://www.dagbladet.no/sport/brukt-i-skandale/81681049 Jeg kjenner ikke til utøveren nevnt flere ganger. 109 norske utøvere. 14+1 x2 er håndballspillere, (to reserve) 25 friidrettsutøvere, 10 roere, 6 syklister, 6 skyting, 4 triatlon, 5 seiling Så klart flere utøvere. Overraskende er det nesten like mange kvinner som menn. Det er masse innvandrere i idretten, men ikke i de idrettene Norge domineree og dermed sender utøvere til. At EN friidrettsutøver ble utelatt kan ikke sammenlignes med andre idretter med andre uttak. Ja, håndball er blendahvit og dominert av europeere, og i artikkelen sies det at sorten er populær i Nord-Afrika, men kommer de utøverne til Norge. Mine barn har spilt både håndball, fotball og basket og basket er ikke blendahvit, men her hevder ikke Norge seg nok til ol-plass. Norge har aldri deltatt i OL i basket. Så var det det med toppidrett. Ytterst få oldeltagere har høy inntekt og mange må leve på stipend og foreldre. Det koster mye å satse og stenger nok mange ute fra idretten. Det er høyt frafall i all idrett under ungdomsårene, både tid, krav og penger siler ut utøvere. Men hvorfor må det nærmest kvoteres inn deltagere med ikke-hvit hudfarge for å speile befolkningen. Idretten speiler ikke befolkningen. Se OL herrebasket USA- 0 hvite. Ikke noe ramaskrik der. Alt blir så woke at det er til å bli kvalm av. Anonymkode: 19425...216 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Del Skrevet 19. juli Jeg skjønner ikke hvor han vil hen? Han skriver at folk "med annen kulturell bakgrunn" i langt mindre grad enn "helt norske" deltar i organisert idrett. Hvordan skal man da kunne forvente at ikke troppen gjenspeiles av dette? Man kan jo ikke kvotere inn folk "med annen kulturell bakgrunn" til OL, på grunn av deres bakgrunn og ikke på grunn av sportslig nivå? Nei, her virker det som om Esten O. Sæther nok en gang er på bærtur. Anonymkode: 01564...146 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hovland Skrevet 23. juli #3 Del Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 10.56): Nei, her virker det som om Esten O. Sæther nok en gang er på bærtur. At Esten er på bærtur er like overraskende som at regn er vått. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 25. juli #4 Del Skrevet 25. juli (endret) AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 7.28): Kjenner jeg blir litt lei denne debatten og innlegget er en røre. https://www.dagbladet.no/sport/brukt-i-skandale/81681049 Jeg kjenner ikke til utøveren nevnt flere ganger. 109 norske utøvere. 14+1 x2 er håndballspillere, (to reserve) 25 friidrettsutøvere, 10 roere, 6 syklister, 6 skyting, 4 triatlon, 5 seiling Så klart flere utøvere. Overraskende er det nesten like mange kvinner som menn. Det er masse innvandrere i idretten, men ikke i de idrettene Norge domineree og dermed sender utøvere til. At EN friidrettsutøver ble utelatt kan ikke sammenlignes med andre idretter med andre uttak. Ja, håndball er blendahvit og dominert av europeere, og i artikkelen sies det at sorten er populær i Nord-Afrika, men kommer de utøverne til Norge. Mine barn har spilt både håndball, fotball og basket og basket er ikke blendahvit, men her hevder ikke Norge seg nok til ol-plass. Norge har aldri deltatt i OL i basket. Så var det det med toppidrett. Ytterst få oldeltagere har høy inntekt og mange må leve på stipend og foreldre. Det koster mye å satse og stenger nok mange ute fra idretten. Det er høyt frafall i all idrett under ungdomsårene, både tid, krav og penger siler ut utøvere. Men hvorfor må det nærmest kvoteres inn deltagere med ikke-hvit hudfarge for å speile befolkningen. Idretten speiler ikke befolkningen. Se OL herrebasket USA- 0 hvite. Ikke noe ramaskrik der. Alt blir så woke at det er til å bli kvalm av. Anonymkode: 19425...216 To av våre største medaljehåp på kvinnesiden har innvandrerbakgrunn. Solfried Koanda i Vektløfting (beklager hvis jeg stavet navnet feil) og Grace Bullen i bryting. Esten O. Sæther er jo forlengst fullstendig utdatert og burde trukket seg tilbake. Endret 25. juli av Kjetil E 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 26. juli #5 Del Skrevet 26. juli Lakeri Ertzgaard og en maratonløper er tatt ut i løpsøvelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Del Skrevet 26. juli Blendahvit er et like rasistisk uttrykk som kullsvart, bare til info. Anonymkode: 3f993...7db 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 26. juli #7 Del Skrevet 26. juli bvp skrev (4 timer siden): Lakeri Ertzgaard og en maratonløper er tatt ut i løpsøvelser. Er hun i famlie med John Ertzgaard? Maratonløpen er vel Mezengi (muig det staves anderledes) som veldig overraskende tok sølv på 10.000 meter i EM i 2022. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Del Skrevet 26. juli Skjønner ikke, var alle hvite? Var det det du tenkte på? Anonymkode: 13945...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Del Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke, var alle hvite? Var det det du tenkte på? Anonymkode: 13945...444 Har ikke fått med meg alt, men tror det var journalisten som, i sin kommentar, mente at det kun var hvite i den norske troppen. Men det stemmer jo ikke. Så det er kanskje et dårlig forsøk på å være "woke" fra journalistens side? Anonymkode: 54ed7...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #10 Del Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke fått med meg alt, men tror det var journalisten som, i sin kommentar, mente at det kun var hvite i den norske troppen. Men det stemmer jo ikke. Så det er kanskje et dårlig forsøk på å være "woke" fra journalistens side? Anonymkode: 54ed7...73b Hva om de beste denne gangen var tilfeldigvis hvite? vil vi ha kvoter på dette og som Hollywood? Som ikke lenger velger de beste til rollen men kvoter Anonymkode: 13945...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 26. juli #11 Del Skrevet 26. juli Kjetil E skrev (27 minutter siden): Er hun i famlie med John Ertzgaard? Maratonløpen er vel Mezengi (muig det staves anderledes) som veldig overraskende tok sølv på 10.000 meter i EM i 2022. Jeg mener jeg hørte at hun er John Ertzgaards datter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 26. juli #12 Del Skrevet 26. juli bvp skrev (1 time siden): Jeg mener jeg hørte at hun er John Ertzgaards datter. Tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 27. juli #13 Del Skrevet 27. juli Jeg trodde ikke farge betydde noe lenger, jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå