AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Del Skrevet 18. juli 2024 Vi er på ferie, og hunden vår lekte med en annen hund i en hundepark. Det begynte å bli mørkt da vi gikk derfra, med en veldig fornøyd hund. Da vi kom tilbake til leiligheten ser jeg at han har blod på ene poten. Jeg skyller dette med sterilt vann. Han syns ikke dette var noe stas, jeg regner med det svei. Likevel glefset han ikke mot meg under behandlingen. Han har heller ikke blødd etterpå. Han har drukket og spist godt. Han haltet ikke i hundeparken eller da vi gikk hjem fra den. Han har heller ikke haltet i ettertid. Nå har hunden lagt seg for kvelden, så jeg får ikke fulgt med han. Jeg har sendt melding til Agria, om han bør til dyrlege eller om det er andre ting jeg må være obs på. Får nok svar derfra i morgen tidlig regner jeg med. Ville dere ha tatt hunden med til dyrlege når de åpner i morgen? Hva vil dyrlegen gjøre? Er det noe jeg må følge med på? Kan han bli akutt dårlig? Dette er jo verre enn når ungene skadet seg🙈 Anonymkode: 809ff...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 18. juli 2024 #2 Del Skrevet 18. juli 2024 Jeg ville tatt med hunden til dyrlegen, for sikkerhet skyld 😊 Å miste en klo vil nok være veldig smertefullt 🤔 Så kan heller dyrlegen vurdere hva som må gjøres 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Del Skrevet 18. juli 2024 Mardina skrev (2 minutter siden): Jeg ville tatt med hunden til dyrlegen, for sikkerhet skyld 😊 Å miste en klo vil nok være veldig smertefullt 🤔 Så kan heller dyrlegen vurdere hva som må gjøres 😊 Takk, ja jeg gjør nok det. Bare redd han vil få unødige undersøkelser som kanskje gjør han «sykere», om du forstår? Vi er ikke i Norge, så usikker på om språkkunnskapene mine er gode nok til å skjønne detaljene i det dyrlegen sier. Vet du hva en kan forvente av et slikt dyrlegebesøk? Er det operasjon eller «bare» en salve og bandasje? ts Anonymkode: 809ff...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, ja jeg gjør nok det. Bare redd han vil få unødige undersøkelser som kanskje gjør han «sykere», om du forstår? Vi er ikke i Norge, så usikker på om språkkunnskapene mine er gode nok til å skjønne detaljene i det dyrlegen sier. Vet du hva en kan forvente av et slikt dyrlegebesøk? Er det operasjon eller «bare» en salve og bandasje? ts Anonymkode: 809ff...f24 Vil tro de undersøker kloen, vurderer om den skal fjernes og evt. setter på bandasje. Mulig du også får med noe smertestillende om hunden er smertepåvirket 😊 God bedring til tassen din ♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 Min Jack Russel mista ei klo en gang. Jeg gjorde som deg og renset såret. Kloa grodde ut etterpå. Jeg ringte ei venninne av meg som er veterinær, og hun sa jeg hadde gjort alt rett. Så dette er ikke veterinærklinikkmat. Du bør klippe kloa så nært du kan ved bruddet. Anonymkode: 73d56...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #6 Del Skrevet 19. juli 2024 Ta den med til dyrlege så du er sikker. Har du forsikring blir det ikke kjempedyrt uansett. Anonymkode: f3ac9...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Del Skrevet 19. juli 2024 Da min gjorde dette, måtte han fjerne hele kloa. Det spørs vel helt hvor kloa er brukket. Min hadde det også tydelig vondt, så jeg var ikke i tvil om at han måtte til dyrlege Anonymkode: 2040a...fd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Da min gjorde dette, måtte han fjerne hele kloa. Det spørs vel helt hvor kloa er brukket. Min hadde det også tydelig vondt, så jeg var ikke i tvil om at han måtte til dyrlege Anonymkode: 2040a...fd3 Hvordan ble dette gjort? Ble hunden lagt i narkose? Blir det sett på som et lite inngrep som kan gjøres med en gang hos dyrlegen, eller er det snakk om et stort inngrep? Hvor lang tid tok det før hunden var i form igjen? Anonymkode: 809ff...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #9 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan ble dette gjort? Ble hunden lagt i narkose? Blir det sett på som et lite inngrep som kan gjøres med en gang hos dyrlegen, eller er det snakk om et stort inngrep? Hvor lang tid tok det før hunden var i form igjen? Anonymkode: 809ff...f24 Hunden var i narkose, ja. Det ble sett på som et lite inngrep, og jeg kunne hente ham samme dag. Det var selvfølgelig en helgedag, så var glad jeg hadde forsikring. Han var i fin form igjen et par dager etter, da mer plaget av bandasjen som han ikke likte, enn av smerte. Anonymkode: 2040a...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #10 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hunden var i narkose, ja. Det ble sett på som et lite inngrep, og jeg kunne hente ham samme dag. Det var selvfølgelig en helgedag, så var glad jeg hadde forsikring. Han var i fin form igjen et par dager etter, da mer plaget av bandasjen som han ikke likte, enn av smerte. Anonymkode: 2040a...fd3 Takk! Er på ferie i utlandet ser du, derfor jeg er ekstra nervøs. Hadde vært mer avslappet hjemme. Anonymkode: 809ff...f24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #11 Del Skrevet 19. juli 2024 Da gikk vi til dyrlege med en gang de åpnet. Kloen var avrevet, men ingen brukne bein ellers. Dette var visst noe som ofte kunne skje ved en slik skade, at noe var brukket/ bristet. Hunden har nå fått antibiotikakur, og forhåpentligvis ville denne og ro gjøre hunden bedre. Nå venter flere dager innendørs for hunden sin del, for det er så mange hunder rundt her vi er at jeg ikke tror han greier å holde seg i ro ute😅. Skal tilbake mandag for å sjekke at det går rett vei. Forhåpentligvis slapp hunden operasjon, dyrlegen hadde tro på det. Undersøkelsen og medisin kom forøvrig på rett over 800kr. Har forsikring, men bruker ikke den nå. Må jeg likevel melde skaden inn til Agria? Anonymkode: 809ff...f24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #12 Del Skrevet 19. juli 2024 Har du Agria forsikring så har du gratis videokonsultasjon med veterinær. Det har spart meg mange bekymringer og noen turer til veterinær. (Det er mange forsikringer som har dette tilbudet) Vet ikke hvilket land du er i , men jeg ville ha tatt en slik konsultasjon for å forsikre meg om at det som blir gjort er rett og nok (og ikke overdrevent). Anonymkode: 83530...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #13 Del Skrevet 19. juli 2024 Er den bare knekt av så litt av nerven er eksponert, så går det nok helt fint. Er den knekt langt inn så klobeinet er synlig, så gjør det vondt, kan bli infeksjon, og bør absolutt behandles av veterinær. Anonymkode: 78e6b...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå